Höfner Verythin

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Höfner Verythin

Bericht door Mach1 »

De Höfner Verythin 500/7

 -Eerste indruk na een uurtje: Bevalt erg goed, was heel erg wennen qua bespelen; je rechterarm zit veel meer naar links maar toen ik een strap probeerde en ging staan viel dat wel mee. Mijn duim rust op het halselement en dat is heel comfi! Ik vond de fabriekssnaren te stroef hoewel ze erg goed klonken maar nu met Elixirs speelt het nog lekkerder en klinkt hij toch beter.

-Ergonomie: Groot voordeel is dat hij zo dun is; hij hangt lekker tegen je lijf, lekker dichtbij! Dat voelt als thuiskomen!
De toets is heel anders dan een Fender; de radius is veel minder en hij is veel smaller hoger op de hals, dat leek me lastig overstappen na de Precision maar dat is geenszins zo; het voelt heel gewoon ook al staan de snaren veel dichter op elkaar over de hele hals!

-De klank is echt fenomenaal! Het klinkt echt als een bas!! Heel dik, houtig maar niet te, heel warm en piano-achtig; de ballen van een Danelectro met het zangerige van een Fender shortscale en het honkige van een Fender humbucker. Hij draagt de bandsound en prikt er verrassend genoeg ook goed doorheen. Het is niet per sé een geluid dat je bv. voor een rustig nummer gebruikt, hij kan voor elk nummer want hij rockt gewoon. Niet om speciaal in te zetten, wel om af te wisselen voor de lol, de ervaring en de looks! Eigenlijk zou hij ook alleen mee kunnen want hij is breed inzetbaar. Onversterkt is het ook heel fijn; lekker op de bank met het geluid van een upright.

-De looks zijn echt onovertroffen; zo mooi afgewerkt; de details zijn smakelijk, ik kan er uren naar kijken! De inlays, headstock logo, en slagplaatje zijn paarlemoer, de bindingen aan hals, kop, voor- en achterkant van de body zijn creme, net als de vier knoppen! De Vintage Brownburst op de body is prachtig gespoten met een lichte tiger-stripe! Zelfs het halsplaatje met de chromen strapbutton is paarlemoer! Ik kan nergens een foutje ontdekken!
Hij is dan wel in China in elkaar gezet, de electronika is volledig Duits en naderhand gaan ze terug naar Duitsland voor de quality check, dat zit wel goed! Veder was hij af-fabriek perfect afgesteld, daar kunnen veel merken nog een voorbeeld aan nemen!

 

-Conclusie: Ik was een beetje bang dat hij goedkoop en ielig zou aanvoelen maar dat is helemaal niet zo; het is een kwaliteits-instrument! Zeker een aanrader dus; je voelt je echt bassist maar dan 50 jaar geleden; bassen zoals het bedoeld is!

-Persoonlijk: Heb ik hem nodig? Nee, want de P kan alles. Maar hij speelt zò leuk en het is gewoon een feest hem te bezitten alleen al omdat hij zo mooi is! Een luxe ding dus en dat mag ook wel; dit is gewoon een lekker hebbeding!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Totaal mijn ding niet maar sinds iemand er ooit eens een filmpje van postte ben ik er zwaar fan van...ik zou ook zo'n ding willen hebben omdat ik ze knap en welklinkend vind.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Zo stond ik er ook in inderdaad. En hij is in het echt ook veel mooier en leuker dan gedacht!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Benieuwd of de overstap live lekker werkt.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

wombatboter schreef:Totaal mijn ding niet maar sinds iemand er ooit eens een filmpje van postte ben ik er zwaar fan van...ik zou ook zo'n ding willen hebben omdat ik ze knap en welklinkend vind.
Zeg dat zeg dat!

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

:jaaaaa:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Mach1 schreef:je voelt je echt bassist maar dan 50 jaar geleden; bassen zoals het bedoeld is!
hmmm...gelukkig is er de afgelopen 50 jaar toch wel iets gebeurd op basgebied!

maar, puike bas. Ik vind hem op het brugelement zelfs verrassend modern klinken. Als een jazz bas eigenlijk.
Zou goed klinken in een fretloze uitvoering denk ik.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

basloze fret schreef:
hmmm...gelukkig is er de afgelopen 50 jaar toch wel iets gebeurd op basgebied!

maar, puike bas. Ik vind hem op het brugelement zelfs verrassend modern klinken. Als een jazz bas eigenlijk.

Fender Jazz Bass, ook al ruim 50 jaar oud :lol:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Klopt! die opmerking was te verwachten. Ik doelde meer op de knorrende brugpickup Jaco-achtige sound. Een geluid dat doorgaans niet met dit soort bassen wordt geassocieerd.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Supermooie bas! Gefeliciteerd ermee!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Marnic
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009, 22:22

Bericht door Marnic »

Heb er weer een in bestelling staan.
Dus na nieuwjaar is hij weer te testen in onze kleine maar knusse showroom.

gr. Ton

Marnic Instruments
Plaats reactie