Elixir ervaringen ....

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Rieno »

Quoten moet sowieso niet en die 'youtu.be'-links hebben nog nooit gewerkt helaas.

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door wombatboter »

Bedankt voor de moeite, vreemd genoeg staat er plotseling geen andere link meer op mijn youtube kanaal.
mijn bijhorende tekst (stond op de vorige pagina) :
Toch de laatste keer dat ik ze nog koop...geef je daar toch geen onaardig bedrag aan uit, zet je ze op je bas en dan krijg je zo'n vreselijk gecompresseerd en vooral dood geluid uit. Ben je beter met een paar D'Addario-setjes voor die prijs die tenminste sprankelen :nono:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Rieno »

Tja, ik vind het wel fijne snaren..vooral op m'n Kubicki doen ze het erg goed :D Op m'n Tobias wel een stukje minder trouwens, daar zet ik DR High Beams op.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Stinky »

gecoate snaren zijn dan ook wel een compromis, he Geert? ;)

één nadeel van normale snaren is immers ook dat je quasi nooit weet hoe de snaren vandaag weer zullen aanvoelen en klinken: met die gecoate snaren weet je precies hoe ze aanvoelen en klinken, avond na avond. Dat en de langere levensduur vd snaren zijn de belangrijkste redenen om toch maar Elixirs te gebruiken op mn veel gebruikte bassen.

dat gezegd hebbende begin ik vanwege de duidelijk verminderde levensduur tov vroeger, maar ook vanwege de sound, de laatste tijd weer alternatieven voor de Elixirs te zoeken en te overwegen dus wie weet wat ik nog doe.....mss ga ik gewoon weer de aller-, allergoedkoopste snaren gebruiken en die vaak wisselen. who knows.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door wombatboter »

Dat doe ik ook al, de laatste tijd....setjes van amper 5 of 10 euro die ik best kan smaken. Soms kan je tweedehands ook al sets en masse kopen.
Ik weet niet wat het is met de Elixirs, vroeger nog gebruikt en ik was er tevreden over maar de laatste sets waren voor mij echt te dood..ik kan wat compressie hebben maar het neemt mijn plezier weg.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door rich13 »

Rotosound jazz :dance:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Bart met de Bass »

Op mijn Ray vind ik ze inderdaad ook nergens naar klinken. mijn ibanez klinkt juist nergens zo lekker mee als met elixirs. hangt dus heel erg van de bas af wat mij betreft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door wombatboter »

Voor mij hebben ze altijd goed gewerkt op bassen met humbuckers met een houterige klank...heb ze vroeger nog op mijn Sandberg en mijn Wal gezet en dat was een plezier gedurende maanden.
Alleen heb ik dat gevoel helemaal niet meer nu, ik merk dat ik minder graag speel omdat ze niet "lekker" klinken dus voor mij is het tijd voor andere snaren.
Raar want je kon er zo op vertrouwen en ik betaal graag wat meer zolang ik maar tevreden ben...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door frieteboer »

Bart met de Bass schreef: 21 mar 2017, 18:58 Op mijn Ray vind ik ze inderdaad ook nergens naar klinken. mijn ibanez klinkt juist nergens zo lekker mee als met elixirs. hangt dus heel erg van de bas af wat mij betreft.
Heb je ze recent nog eens vervangen op je Ibanez? Het vermoeden bestaat dat elixir het afgelopen jaar de coating heeft aangepast waardoor nu plotseling de levensduur en de toon/klankkleur (moeilijk te omschrijven wat er nu anders aan is) minder is geworden.

Heb nu zo'n 6 weken de DR- Hi beams erop en die zijn nu ver aan het einde van hun levensduur. Wel superfijne snaren qua feel, sound en goed gebalanceerd geluid tussen de snaren onderling. Ik heb zaterdag nog een gig daarna gaan ze eraf, en gaat er Rotosound nexus op, die ook gecoat zijn. ben benieuwd!

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8208
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Mach1 »

Graag je bevindingen tzt! Ik merk geen verschil met de Elixirs van tegenwoordig trouwens.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door aap »

Dr hi-beams blijven mijn favoriet, echter wel duur en levensduur is voor de prijs mwah. Ik geef ze dan ook 1 keer in terpetine badje om ze nog een keer te gebruiken.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door deevit »

wombatboter schreef: 21 mar 2017, 19:09 Voor mij hebben ze altijd goed gewerkt op bassen met humbuckers met een houterige klank...heb ze vroeger nog op mijn Sandberg en mijn Wal gezet en dat was een plezier gedurende maanden.
Alleen heb ik dat gevoel helemaal niet meer nu, ik merk dat ik minder graag speel omdat ze niet "lekker" klinken dus voor mij is het tijd voor andere snaren.
Raar want je kon er zo op vertrouwen en ik betaal graag wat meer zolang ik maar tevreden ben...
Toevallig de stainless steel variant gekocht? Ik heb het idee dat ik die ook echt minder vind op mijn F-Bass dan de 'normale' nickels.
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Bart met de Bass »

frieteboer schreef: 22 mar 2017, 13:26
Heb je ze recent nog eens vervangen op je Ibanez? Het vermoeden bestaat dat elixir het afgelopen jaar de coating heeft aangepast waardoor nu plotseling de levensduur en de toon/klankkleur (moeilijk te omschrijven wat er nu anders aan is) minder is geworden.

Heb nu zo'n 6 weken de DR- Hi beams erop en die zijn nu ver aan het einde van hun levensduur. Wel superfijne snaren qua feel, sound en goed gebalanceerd geluid tussen de snaren onderling. Ik heb zaterdag nog een gig daarna gaan ze eraf, en gaat er Rotosound nexus op, die ook gecoat zijn. ben benieuwd!
Maand of 4 geleden denk ik dat het was dat ik ze op de ibanez heb gelegd. Dat ik ze voor het laatst op de Ray heb geprobeerd Is denk ik al een jaar of 2 geleden.
Dat verhaal over een nieuwe coating duikt voor mijn gevoel ieder jaar wel eens op als iemand niet tevreden Is, maar of het er nou echt verschil is durf ik niet te beamen. Ik denk persoonlijk meer dat ieder merk/type snaren zijn eigen frequenties heeft waar de nadruk op ligt, net zoals iedere bas dat heeft. En dat daarom ook voor iedere bas een andere snaar het lekkerste kan zijn. Voor nu ben ik in ieder geval heel tevreden met de Elixirs op de Ibanez en Lo-Riders op de Ray.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Hagen »

Ik ga dan gerustgesteld de Elixers ss bestellen. Thanks!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Elixir ervaringen ....

Bericht door Hagen »

Wat is het verschil bij de Elixir Stainless Steel tussen de Light en de L/M?
Plaats reactie