Review: Sire Marcus Miller V7 5 en VV7 5

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Muziekschuur schreef:Kun je dit in perspectief plaatsen? In vergelijking met Fender halzen en Ibanez halzen bijvoorbeeld?
Perspectief? Hmm, lastig, ik heb geen Fender's - wel een stuk of wat Squier's, allen 4 snaren. Voor mijn gevoel (en op mijn Timmermans oog) lijkt deze toets in ieder geval boller dan die van de Squier's. Mijn Ibby's, ook beiden met 4 snaren, zijn al vlakker dan die Squier's.
Wat 5 snaren referentie aangaat heb ik een Sandberg Basic 5 Ken Taylor, een Steinberger Spirit XT-25 en een Warwick Rockbass Corvette die allen zo goed als vlak zijn.

Als je exacte getallen wilt weten zul je dat moeten zoeken op het internet.
Ik ben het her en der wel eens tegen gekomen maar ben geen measure-bater, dit soort informatie gaat beide ogen in en bij mijn oren er direct weer uit.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Muziekschuur »

Ik kreeg via YouTube een verhaaltje te zien over de nieuwe Fender Precision Elite. Die aangaf dat het instrument.... naast active passive... Ook een nieuwe hals.... Die een "verspringende?" radius heeft.... En dan bla bla.... Shiiiiiiitttt .... Wat moet ik daarmee.... Welk perspectief.... hellup etc....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Met verspringende hals bedoelen ze waarschijnlijk een toets die bij de topkam een andere radius heeft dan op de 12 fret (en verder), in het Engels bekend als 'compound radius'. Een hoop mumbo-jumbo over iets wat een marginaal verschil is, vooral wannabe techneuten geilen hier vreselijk op.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Toets is inderdaad wat boller dan alle bassen die ik tot nu toe vast heb gehad, maar speelgemak leidt er totaal niet onder.
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Asat77 »

Ik heb onlangs een 4-snarige Sire Marcus Miller V7 75 vintage bass aangeschaft. Mijn eerste indruk was dat hij zich makkelijk laat bespelen en helder en sprankelend klinkt. Maar ik heb wel ontzettend aan de sound moeten wennen en wist ook niet of ik 'm zou houden of niet. Hij klinkt zo anders dan bijv. een precision of een G&L L2000 bas. Ik ben vervolgens songs gaan op/uitzoeken met een j-bass erin om de sounds te benaderen met de Sire Bass en word er nu met de dag blijer mee en houd 'm zeker!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Door de extreme radius die de toets heeft en het feit dat de magneetpolen op de pickup in één vlak liggen klinken de B en G snaren net wat harder dan de overige snaren, er is mee te leven maar het kan beter.

Quick, dirty & simple!
Voor de E en D polen een stapeltje van 3 neodymium magneetjes, halve millimeter dik en een diameter van 4 millimeter, voor de A een stapeltje van 4.
De toppen van de magneetpolen volgen nu goed de radius van de toets en klinkt de boel veel beter in balans.
Ze blijven uit zichzelf al redelijk op hun plaats maar ik heb ze nog even extra gefixeerd met CA-lijm.
Afbeelding

En wat meer detail.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door AmericanIdiot »

Mooi opgelost, dat had ik eigenlijk nog nooit eerder gezien. Bedankt voor de info!
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Het is niet mijn idee, heb het langs zien komen op TalkBass, Ik heb het alleen iets verfijnd door nog dunnere magneetjes te gebruiken en ook nauwkeuriger het hoogteverschil gemeten dan iemand daar deed.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Bthebassplayer »

Ik wil graag een fretloze bas hebben voor een budget rond de 400,- a 500,-. Ik ben echt heel hard aan het twijfelen tussen een Sire V7 en een Squier VM fretless. Ik vind de Squier veel mooier dan de Sire maar qua geluid kan die er niet tegenop denk ik. K ben wel blij met dit soort recensies want het is moeilijk om een Sire uit te proberen aangezien ze nergens in gitaar winkels worden verkocht. Wel jammer eigenlijk dat basbouwers onder de slagplaat steken laten vallen. Ik had dat dan weer niet verwacht. Ook ben ik geen fan van highgloss finishes op een hals (vooral de achterkant) en weet eigenlijk niet of de Squier dat ook heeft.

Kortom, veel om over na te denken maar bedankt voor de goeie recensies!!
Keep on rocking in the free world
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Asat77 »

Ik had vorige week een Sire fretloze bas besteld omdat de gefrette bas zo goed bevalt. Echter is me een verkeerd exemplaar toegestuurd (andere kleuren, ander hout) maar wel een van Sire en fretloos. Ik heb m toch maar even gecheckt maar vond m zo kil klinken (swamp ash, rosewood neck) dat ik m retour heb gezonden en niet eens meer het door mij bestelde exemplaar toegezonden wil krijgen. Het is heel lastig fretloze bassen te vinden en uit te kunnen proberen, maar eigenlijk zou ik adviseren om basgitaren live te checken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door wombatboter »

Ik heb een fretless Sire gehad...ik vond 'm eigenlijk best goed voor zo'n prijs.
Beetje vervelend dat de lijntjes zo onduidelijk waren langs de zijkant maar verder vond ik 'm punchy en kon ik 'm toch laten klinken als een pak duurdere bassen.
what fools these mortals be
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Bthebassplayer »

Hoe voelde de achterkant van de hals @asat77 en @wombatboter
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door wombatboter »

Heel glad, satijnachtig...

Videootje dat ik toen gemaakt heb, maar er zijn veel meer klanken mogelijk

what fools these mortals be
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Bthebassplayer »

Wauw, klinkt echt wel lekker hoor!! Waarom heb je de bas weg gedaan?? Ik heb inmiddels één besteld trouwens. Een Alder body met rosewood toets in de kleur "Bright metallic red". K ben benieuwd.
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door wombatboter »

Ik verander héél vaak van bas dus ik zoek geen redenen meer...:-)
Ik kon die zeer goedkoop tweedehands hebben van iemand uit Spanje en wou het eens proberen....viel niet tegen maar daarna ben ik terug overgeschakeld op oa Pedulla en Wal en dat zijn natuurlijk nog andere kleppers (al zou ik gerust ook met zo'n Sire de baan kunnen opgaan)
what fools these mortals be
Plaats reactie