Fender Flea signature Jazzbass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door Galvanized »

Niet vergeleken. Wel eens een AVRI 62 jazz gespeeld. Wat een prachtig instrument is dat. Kan me niet voorstellen dat die Flea sig beter is..
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door Mach1 »

Ik ook niet; een AVRI is uit een hoger segment. Heb een P gehad en de afwerking was geweldig!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door PMJ »

De Flea ga ik denk ik als optie laten vallen. Voor hetzelfde (of zelfs iets minder) geld kan ik een AVRI 62 kopen zonder koffer. Voor een stukje meer een exemplaar met koffer.

Gisteren ging ik even naar de Music All In in Noordwijk om te kijken of ze de Flea hadden hangen, zodat ik hem eens even in het echt kon checken. Ze hadden echter alleen het standaardwerk, ook geen Avri of iets ander spannends.

Maar mocht ik ooit budget hebben, en de Flea komt 2e hands voorbij, dan zal ik hem zeker eens proberen.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door Mach1 »

Goed besluit!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door PMJ »

Vooralsnog heb ik de keuze uit 2 AVRI '62 's; een zwarte in gebruikte staat met pickup kappen maar zonder koffer (1.100), en een sunburst in nieuwstaat (aldus de verkoper) incl kappen en koffer (1.400). Hoewel een pak meer centen gaat mijn voorkeur vooralsnog uit naar de sunburst. Hij ziet er op de eerste foto's die ik kreeg werkelijk waar prachtig uit.

Behalve de AVRI is er ook een sunburst Roadworn Jazz onderweg. Deze kwam mooi geprijsd op mijn pad, en wil ik graag gebruiken om te vergelijken met de toekomstige AVRI. Lijkt me erg leuk. Over de Roadworn bassen doen ook wel erg veel positieve verhalen de ronde.
Wellicht zal hij ook wel weer verruild worden voor wat anders, maar dat zien we dan wel weer. Ik zal er in ieder geval niet op te hoeven verliezen.

Ik vind het toch wel opvallend dat de Flea bas zo'n flink stuk goedkoper is dan de standaard Roadworn jazzes in sunburst en Fiesta red. Deze bassen hebben dezelfde specs, op de electronica, neckplate en en positiestippen na. Geen dikke 400 verschil lijkt me..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door Erelid »

Ik heb mijn Roadworn ca 6 jaar geleden gekocht. Toen koste hij wat de Flea nu kost ongeveer. Ik heb er Fralins in gezet en stacked knobs. Heel lekker basje geworden zo, al was het nog wel even zoeken naar het juiste bedradingsschema.
IMG_0710.jpg
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door RUIS »



Rechtstreeks opgenomen door AndertonsTV. Met beeld en geluid.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door PMJ »

Erelid schreef:Ik heb mijn Roadworn ca 6 jaar geleden gekocht. Toen koste hij wat de Flea nu kost ongeveer. Ik heb er Fralins in gezet en stacked knobs. Heel lekker basje geworden zo, al was het nog wel even zoeken naar het juiste bedradingsschema.
IMG_0710.jpg
Gaaf die stacked knobs, dat kan natuurlijk ook:). Sinds 3 dagen heb ik ook een roadworn jazz. Helaas nog geen tijd gehad om er echt lekker mee aan de gang te gaan. En ik moet eigenlijk ook een nieuw oefencombo hebben...

Wat doen die Fralins met de Road Worn?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door Erelid »

Fralins geven iets meer laag, meer punch.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender Flea signature Jazzbass

Bericht door PMJ »

Meer punch klinkt goed. Ik heb een classic 60's met actieve EMG's gehad en dat klonk ook erg lekker. Helder en vol, wel echt meer een moderne sound. Dat is wel een andere kant op dan vintage georiënteerde pickups. Fender CS 60's vind ik voor veel Fenders ook een upgrade tov de stock pickups. Al hoeft dat niet per se zo te zijn.
Plaats reactie