Ernie Ball's Cobalt snaren

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door SpcMnk »

Helaas wel. B snaar boven de 12de fret gaat 'raar' klinken. En laat ik daar nou net best veel spelen in de huidige voorstelling. Heb het nu 'opgelost' door de pickup aan de B kant helemaal omlaag te draaien. Kan, maar daardoor verlies ik punch.. heb er nu staal snaren op liggen en denk dat het met nikkel al minder zal zijn... die cobalt rounds klinken lekker en zou ze wel eens willen proberen, maar als die nog vatbaarder zijn voor de magneten is dat wellicht geen goeie keus.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Pedullist »

Wie speelt er nou de B snaar boven de 12e fret?

Ook al klinkt het nog steeds prima (zeker 'in de mix) op Pedulla, ik pak altijd het equivalent op hogere snaren. Zal ook niet snel een D pakken op de E snaar (alleen bij double stops). De toon klinkt nou eenmaal beter op de A snaar. Hoe snel moet een loopje zijn dat je niet op tijd op 1e, 2e of 3e positie bent?

Ik zou zelf eerder aan alternatieve vingerzettingen kijken dan pickups verstellen. Zonde van de punch. Die kan sowieso niet veel soeps zijn op die positie.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Erelid »

Op de SR4 nu niet meer maar op mijn Sandberg MarlowDK heb ik flats nog nooit goed aan de gang gekregen. Met rounds geen enkel probleem. Ik dacht altijd dat dat dooie plekken op de hals waren. Ik had nog niet aan string pull gedacht.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Erelid »

En flats zijn niet stom :finger:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door SpcMnk »

Pedullist schreef: Wie speelt er nou de B snaar boven de 12e fret?

Ook al klinkt het nog steeds prima (zeker 'in de mix) op Pedulla, ik pak altijd het equivalent op hogere snaren. Zal ook niet snel een D pakken op de E snaar (alleen bij double stops). De toon klinkt nou eenmaal beter op de A snaar. Hoe snel moet een loopje zijn dat je niet op tijd op 1e, 2e of 3e positie bent?

Ik zou zelf eerder aan alternatieve vingerzettingen kijken dan pickups verstellen. Zonde van de punch. Die kan sowieso niet veel soeps zijn op die positie.
Voor normaal spel zou ik daar ook niet snel spelen, enkel voor akkoorden. En dat maakt het dubbel irritant. De hogere snaren klinken mooi en dan de lage toon op de B snaar, die een deken onder de hoge legt, klinkt als een brakende baviaan.. het verstellen van de pickup heeft invloed op de punch van de hele B en E snaar. Mischien moet ik die nummers met een andere bas blijven spelen.. en eens cobalt round op de classic proberen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door SpcMnk »

Erelid schreef: 06 mei 2017, 17:45 En flats zijn niet stom :finger:
Wellus :mrgreen:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Pedullist »

Flats zijn anders

Verandering van spijs zonder 1000 euro uit te geven. :D
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door BassKees »

Flats zijn voor bassisten die zich door gitaristen laten piepelen.





En ik hoef nog steeds geen cobalts, om on topic te blijven.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Erelid »

Neuh.. met flats hoor je de foutjes wat minder snel :facepalm:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Pedullist »

Ik begrijp beide statements niet zo. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Pedullist »

Btw, voor échte string pull (van het type 'volledig perineum naar de klote') moet je Neodymium pickups nemen...

Paul wilde deze eerst kiezen voor mijn pickups, maar na wat heen en weer gemail over geluid (waarbij bleek dat ik deze juist niet ultra clean wil hebben) kwamen we toch uit op Alnico 5.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door nangyala »

Ik heb met die neo's geen last van stringpull. Zowel roestvast/nickel en cobalts geen problemen. Clean zijn die neo's zeker, absoluut niet te vergelijken met iets anders op de markt.

Mijn ervaring met cobalts is een beetje tweeledig. Ze klinken fantastisch waarbij na +/- een week de balans tussen mid en hoog beter wordt, maar hebben bij mij de levensduur niet van de nickel tegenhanger. een jaar of anderhalf voor de Nickels tegen een 6 maanden voor cobalts. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik het verloop van de nickels altijd wel fijn vind.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Freddy Lee »

Ik heb Cobalt rounds op mijn G&L LB-100 liggen. Ze zitten er al een half jaar op en ik speel nagenoeg alleen nog maar op deze G&L. De Cobalts blijven vers, klinken goed in balans en ik vind ze prettig aanvoelen.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door SpcMnk »

Hmm, toch veel lovende woorden. Ik ga die rounds eens proberen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ernie Ball's Cobalt snaren

Bericht door Pedullist »

Dat aanvoelen bij de rounds...ik vind ze soms een beetje vreemd 'rollen' onder mijn vinger van mijn linkerhand bij bends en verticale vibrato's. Het blijft wat stug ten opzichte van mijn huismerk.
Plaats reactie