Acoustic Alignment B-112

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Acoustic Alignment B-112

Bericht door nangyala »

Forumlid Rodi en ik kregen de kans om een B-112 van Acoustic Alignment te testen. Deze B-112 is nog in de ontwikkelings/testfase.

Twee redelijk ervaren bassisten die qua invloeden en wensen mijlenver van elkaar verwijderd zijn. De een een soul/disco georiënteerde audiofiel met een meer dan een heldere kijk op de techniek achter een speakerkast ontwerp.
De ander een normale gebruiker die zijn roots vindt in de progressieve metal, maar wel al te graag disco en funk implementeerd in zijn spel.

De audiofiel wil licht en draagbaar, de ander lomp zwaar met als enig eis strak laag en prikken in het midden gebied om de gitaren te omzeilen,

Lukt het Acoustic Alignment om deze jongens qua visie bijeen te brengen?


Vanavond spraken we met elkaar af om samen naar de oefenruimte te rijden om de B-112 op volume te testen.
Vooringenomen vertelde Rodi over de specificaties van de kast en wat deze in praktijk zou moeten kunnen. Het lijkt te mooi om waar te zijn

Eenmaal bij de oefenruimte
Wordt de B-112 uit de kofferbak getild. “Moet je voelen” vertelt Rodi met een glimlach op zijn gezicht. “En dit is zelfs de zware versie.”
Ik kan niets anders dan beamen dat het wel erg licht is, maar van binnen bulder ik van het lachen.
Dit lachen zou mij echter snel vergaan.

De B-112 wordt vanavond vergeleken met een Yamaha 10” cabinet en twee Hevos 4x10 kasten.
Gevoed door een TC Electronic RH750, een Behringer combo versterker en een Darkglass Microtubes 900.
Allemaal met een eigen sound en eigenaardigheden.

Natuurlijk wordt ook het exterieur onder de loep genomen.
Het front springt gelijk in het oog; anders dan bij andere merken is er geen speaker te bekennen achter het moderne strak ogende foam. Dit foam laat alleen maar raden welke geheimen zich herbergen in de kast. Helemaal strak passend is het foam echter niet en loopt t.o.v. De corpus scheef weg. Een kniesoor die daar op let, maar iemand die hele dagen met lijnen werk bezig is valt het wel op. De corpus is supersterk afgewerkt en de afmetingen lijken aardig overeen te komen met de gulden snede. Het strakke, knetterharde lakwerk maken het een plaatje om te zien.
Het handvat en de positie daarvan maken het makkelijk te balanceren/ dragen. Maar ondanks dat zou ik het handvat een kwartslag draaien in de diepte richting van de kast om nog ergonomischer te kunnen tillen.

Als eerste worden onze eigen speakers aangesloten om als referentie te worden gebruikt voor de eigen sound. Van beide kampen zowel de TC/Yamaha combinatie als de DG/Hevos combinatie
De B-112 wordt aangesloten op de TC, zullen we dan maar???;
AA1.png
AA1.png (774.73 KiB) 9739 keer bekeken
Het eerste wat opvalt is de tekortkoming van de Yamaha tov de B-112.
Uit de huidige setting van de TC komt veel meer laag en meer mid/hoog. Erg lekker en duidelijk een setting om door de mix heen te prikken. De bas komt tot leven Het geluidsbeeld is erg vlak in die zin dat het laag tov het midden en hoog erg goed gebalanceerd zijn. Echt laag wat nog te voelen is ook.
Het geluidsbeeld blijft intact naarmate er in de oefenruimte rondgelopen wordt (6x6meter). Echter het voelbare laag blijft alleen aanwezig als je in de buurt van de speaker blijft.

Alle theoretische beweringen blijken in de praktijk ook nog eens te werken. WoW!!

Totdat er geslapt wordt. Ineens wordt duidelijk hoe pijnlijk veel hoog/ midhoog er uit de kast komt. Iets wat Rodi in eerste instantie niet echt opviel. Misschien vanwege een voorzichtige vooringenomenheid.
De settings worden veranderd en het geluid is zeer aangenaam.
Tijd om het volume op te schroeven en eens te rammelen op de B-snaar.

Eerder gaf de kast geen krimp op de lage B-snaar en gaat deze zelfs duidelijk dieper van de Hevos kasten. Geen midlaag boost(Yamaha) om dik te lijken, maar ECHT laag om dik te ZIJN

Al snel lopen we tegen de beperking van deze kast op. Op hogere volumes in de lagere regionen, komt er een bijgeluid uit de kast. Is het oversturing, is het een rammelend front? Ik noem het een natte scheet. De B-snaar en het laag komen niet in het geding maar het bijgeluid is er wel. Uiteindelijk blijkt het een resonantie in de baspoort te zijn. En laat dat nu aan te passen zijn.

Dan is het tijd om de Darkglass aan te sluiten. Gelijk wordt de Darkglass saus pijnlijk hoorbaar. Teveel midhoog en hoog. Met mijn setting zonder drive niet bruikbaar op de B-112. Zoals het Darkglass betaamt gaan alle knoppen terug naar 11 uur om redelijk neutraal te staan. En dat klinkt vele malen beter. Alhoewel ik door de eigenschappen van de kast wel met een redelijk gesloten treble knop speel. Door te spelen met de Behringer kwamen we erachter dat op de DG ook de 1,5 KHz eruit genomen dient te worden.

Het lijkt ten nadele te zijn voor de B-112, maar een eigenschap is er zo uitgefilterd.
Alle EQ worden tussen 10 en 11 gezet en de B-112 is een genot om over te spelen. Hard gaat het niet en vanwege de laaggevoelige speakers moet het volume van de DG opgeschroefd worden van 9 uur op de Hevos in bandverband naar 2 uur op de B-112 op solo stand.

In een disco bands en kleine zaaltjes zal het kleine monster meer dan voldoende geluid genereren en vanwege de spreiding zal je zelf ook niets tekort komen.
In mijn metalband zal ik echter meer druk en volume nodig hebben. Ook om die lage regionen te laten donderen. Ok ik bedoel natuurlijk dat ik meer Acoustic Alignment nodig heb want hoe klein ook en welke tekortkomingen er in deze in ontwikkelingsfase zijnde kast ook zitten, dat is allemaal te verbeteren. De B-112 maakt duidelijk dat de Hevos tekort komt in het laag, de Hevos geeft vetter duidelijker/ zijdeachtig mid en hoog, maar het algehele klankbeeld van de B-112 is mooier/ strakker.
AA2.png
AA2.png (509.21 KiB) 9739 keer bekeken
Tijd een een tijdje te bomen over de meningen en .... drumroffel....... onze meningen blijken elkaar haast niet te ontlopen. Ondanks onze verschillen in muzikale opvoeding halen we er volgens beide kampen super goede klanken uit. Deze metal gast kan ook wel normaal spelen hoor 😉.

Rodi had verwacht te springen van blijdschap, omdat hij zou vinden wat hij zocht en ik had verwacht dat mijn innerlijke bulderlach bewaarheid zouden worden De lichte vooringenomenheid van Rodi en mijn “No way dat dat gaat werken” ontmoeten elkaar in het midden, maar wel ten voordele van de B-112.
Echte druk geeft deze kast niet en dat is ook onmogelijk voor een kast van dit formaat. Je moet deze kast naar kunnen beoordelen en niet laten afleggen tegen een dikke 410. Dat is een oneerlijke strijd.
In het geluidsbeeld is er teveel midhoog/hoog zowel uit de TC, de DG als de Behringer versterker. Heerlijk om door de mix te prikken met fingerstyle, maar zeer ongewenst tijdens slappen en gebruik met oversturing.
Superdraagbaar en een lust voor het oog.
Als deze kast nog verder wordt ontwikkeld, wordt het moeilijk om nee te zeggen tegen Acoustic Alignment.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Haico

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Haico »

Top review!
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rdatema »

Ook het vervolg hier gelezen?
viewtopic.php?f=19&t=65045&p=1548185#p1548205
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rdatema »

nangyala schreef: 16 apr 2018, 19:43 Forumlid Rodi en ik kregen de kans om een B-112 van Acoustic Alignment te testen. Deze B-112 is nog in de ontwikkelings/testfase.
(...)
Als deze kast nog verder wordt ontwikkeld, wordt het moeilijk om nee te zeggen tegen Acoustic Alignment.
Gedaan :D
Op de meting 27 mei in Vlaardigen hebben we het filter gecustomized naar wensen en feedback van Rodi/Nangyala. We zijn daarbij niet voorbij gegaan aan eigen smaak en voorkeur maar het was wel duidelijk dat de B-112 vooral erg bruikbaar was bij rustige(re) stijlen. Hij kon wat fel worden, dat is nu aangepast door een hogere overgangsfrequentie en stijlere filterflanken. Hierdoor moesten we de woofer tot aan de conebreakup inzetten, waardoor je het karakter weer zou gaan horen, dus daarvoor zijn speciale maatregelen getroffen en we denken dat het geheel nu mooi doorgerijpt is.

Omdat de oerversie een custom ontwerp was voor Michielll en hij bij de laatste versie het indrukwekkende laag toch een beetje mist werken we aan een customversie met 3dB meer laag. Zijn oerversie heeft dus ook de nieuwe hogere overgang gekregen, maar krijgt een passief shelfje vanaf ca 150Hz. Een eerste poging daarvan was mee naar Vlaardingen (open versie) maar de shelf frequentie moet nog een stuk verder omlaag. Nu was het wel meer, maar niet lekkerder.

Rodi heeft ze ook als 2x10" vertikale stack getest, daarover mag hij zelf schrijven :dance:
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rodi »

Het mag duidelijk zijn dat bij de meeting in Vlaardingen voor mij de B-112 echt de winnaar was.

Zoals dat cabje presteerde tussen de andere was echt ongekend. Evenwichtig is het juiste woord, naar mijn idee wordt niets benadrukt of weggewerkt.
Dan heb ik het over de "normale" versie, zonder de extra 3db in het laag, dat was echt teveel voor mij. De normale versie geeft voor mij alles van echt diep laag tot alles in de hogere regionen. Het kost wel wat vermogen, maar daar heb ik sinds begin deze maand voldoende voorradig van. 8)

En over de stack kan ik dan kort zijn, dat is gewoon 2x geweldig op elkaar. Wel kwam dan weer het felle naar boven, maar daar heb ik al wel wat ideeën over omdat in te dammen. Binnenkort dus in dit theater hopelijk 2x een custom B-112. Moet goed komen, de mannen van AA zijn vindingrijk genoeg. Nu nog ff met de vrouw gaan praten :wink:
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door nangyala »

Naar aanleiding van de test in april is de B-112 doorontwikkeld, zowel in filtering als kastontwerp.

Tijdens de meeting in mei hoorden we al dat het te felle geluid plaats had gemaakt voor het heldere open geluid waar de E-118 om bekend stond, maar nog steeds met dezelfde diepgang als voorheen. Een hele verbetering, maar omdat we allemaal vreemd waren in de ruimte waarin de kast stond, hadden we geen referentie om te bepalen of nu de juiste slag geslagen was. Toch waren achteraf de B-112 samen met E-118 topfavoriet bij mij in de blindtest.

Custom ontwerp, daar maken Wouter en Roelof zich hard voor. Het was nu taak om het idee van Rodi (Robbert) te maken en alle bevindingen te implementeren in 1 ontwerp. Een leuke maar tijdrovende bezigheid.
Het prototype met dik en zwaar berken multiplex was een positief uitgangspunt. Nu verder met de UltraLight versie zoals het AA betaamt (Licht, draagbaar en diepgaand)
Samen met het filter ontwerp en gefinetunede poortafstemming, stonden deze kasten 2x B-112 custom vanavond klaar om wederom aan de tand gevoeld te worden.
Een bascabinet is zeker een persoonlijke keuze, en daarom is het juist goed dat twee totaal verschillende personen het aan de tand mogen voelen. Mijn aanslag is er niet minder om geworden, ik mep op mijn bas, terwijl Robbert de snaren aait. Eens horen hoe deze kasten zich in beide gevallen houden.

Testcabs:
Acoustic Alignment Custom B-112’s
Eden 2x10 XST (USA)
Eden 2x10 DXST (USA/China)
Hevos 4x10
Yamaha 2x10 (2x)
TC Electronic RS210

Amps:
Eich T900
Darkglass m900
TC RH750
testavond1.png
testavond1.png (1.3 MiB) 9109 keer bekeken
Zonder in detail te treden, toen de eerste B-112 werd aangesloten op de Eich T-900, verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Dik, helder, open en vooral ‘droog’. Zonder enige vorm van referentie zou dit zomaar mijn sound kunnen zijn. Wat een verbetering tov de laatste testavond. Alsof je naar monitoren luistert.

Inmiddels heeft er ook een verandering plaatsgevonden in mijn eigen arsenaal waar ik meer dan content mee ben. Darkglass op de Eden geeft een vergelijkbaar open geluid, erg lekkere slapsound en gaat diep, maar is een ietsje levendiger.
Het enige verschil met de AA kast is dat deze het doet met 2 speakers, daar waar de AA er maar 1 nodig heeft. Daarmee is het nog geen gelopen race want van beide kasten worden we erg vrolijk. Als een van de kasten op een podium zou staan, zouden we beide geen moeite doen om eigen spul mee te nemen.
De andere kasten waren neergezet, omdat we deze goed kenden en al jaren ‘onze’ sound uit haalden. Soms is het makkelijker om het oude spul te verdedigen, dan toe te geven dat er wat beters op de markt is.
Hevos heeft nog steeds erg mooi mid/hoog, maar mist duidelijk diepgang (ja dat doet pijn om te zeggen). TC gaat hard maar is onduidelijk net als de boxiness van yamaha. Deze kasten schreeuwen allemaal om wie er het hardste kan. En geloof me, dat kunnen ze.
Daar zijn Eden en AA toch de mindere in………….of toch…..

Van de AA wordt een stack gebouwd, 2x10” full range.
Ja hoor, gekietel onder de voeten, in de kuiten en bovenbenen. Drukkend geluid en luid zat. Genoeg sap voor elk binnen podium. De spreiding blijft dik in orde en het geluidsbeeld veranderd nagenoeg niet door de verdubbeling van speaker oppervlak.
testavond2.png
testavond2.png (943.74 KiB) 9109 keer bekeken
Mijn echte test moet nog komen. Darkglasssssss op de AA’tjes. Hoe zou de overdrive zich tov de Eden houden. Eden heeft toch een heel muzikale tweeter en mijn geluid is nu ge-ent op de 2x 210xst van Eden en vorige keer was het echt 'not done' op de AA cabs


Nou, gewoon moddervet zonder te schel te zijn. Veel meer kan ik daar niet over zeggen. Wel moet ik even terug komen op het eerder genoemde vergelijk waarin ik de Eden iets (en dan bedoel ik marginaal)levendiger vond. En dat vind ik in het cleane geval nog steeds zo alleen prefereer ik nu de overdrive klank van de AA.

Zijn Rodi en ik nu bevooroordeeld? Ik in mijn geval niet want ik had net geld uit gegeven aan twee Eden kasten en natuurlijk is dat helemaal de bom.
Alleen is er nu een andere bom naast komen te staan, die de helft kleiner is en met nog geen 12Kg net zoveel impact heeft wat geluid betreft. Je hebt er alleen twee van nodig om strijdvaardig te zijn, maar om eerlijk te zijn heb je er maar 1 nodig om luid genoeg te gaan tijdens repetities. Zoveel werd ons gisteren wel duidelijk

Een prachtige doorontwikkeling, waar we trots op mogen zijn, omdat we daar deel van hebben uitgemaakt. Tijd om de laatste hand te leggen aan de afwerking en de kasten te laten spuiten/af te werken. Dit project is geslaagd, maar krijgt nog een vervolg aan mijn kant.

Rodi, kom er maar in.....
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door arjan »

Voorheen viel de Darkglass amp een beetje tegen op de caps toch? Is dat nu beter?
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door nangyala »

arjan schreef: 14 okt 2018, 11:55 Voorheen viel de Darkglass amp een beetje tegen op de caps toch? Is dat nu beter?
.....alleen prefereer ik nu de overdrive klank van AA......
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rodi »

Tsja..wat kan ik hier nog aan toevoegen na zo'n uitgebreid en helder verhaal?

Het volgende:
Bij mij is dit project al een poos geleden gestart dat ik de wens kreeg voor een compactere, cleanere basstack dan mijn huidige set bestaande uit de TC RH750H in combinatie met de tc rs210 en 2x yamaha bbt110s. Bij bandrepetities nam ik meestal een yamaha 1x10" mee en nam voor lief dat ik wat laag zou missen. Bij optredens klonk het nooit zo schoon en open wat ik zocht.

De eerste stap heb ik in mei gedaan door een nieuwe amp aan te schaffen. De Eich t-900 is opener en dynamischer dan de TC. Maar met mijn huidige speakers had ik nu ext 2x10"nodig voor genoeg headroom naast een drummer bij een bandrepetitie.

Na alle ontwikkelingen kan ik nu alleen maar beamen dat de AA B112 echte lichtgewicht basmonitoren zijn geworden. Qua geluid zijn ze zeer homogeen. Ik hoor gewoon alle verschillen terug die voorheen nog wel eens weggemoffeld werden. Bij een bandrepetitie afgelopen week blijft met 1x10" het geluid staan als een huis. Ik heb geen 2x10" meer nodig om voldoende laag te krijgen. 2x10" voegt enkel extra volume toe. Iets waarbij de uitschakelbare tweeter in één van de kasten zeker werkt. Ik heb de ervaring dat bij 2 kasten welke op elkaar gestacked worden dat het hoog snel te veel wordt. Dit komt waarschijnlijk omdat de bovenste luidspreker minder koppelt met de grond en je dan iets minder laag ervaart. Waardoor het hoog weer benadrukt wordt. Met de bovenste tweeter alleen aan is dit probleem opgelost.

En zoals Nangyala(Dominic) schrijft is het geluid met de Darkglass echt heel lekker. Zelfs oversturing klonk echt lekker smerig op een goede manier. Diep, ruig, lekker snijdend. :)

Kortom ben ik erg tevreden en hoop dat ik de laatste afwerkingen ook netjes voor elkaar krijg.

Nog ff een mooi plaatje,omdat ik trots ben op het voorlopige product van de inspanningen van ons allemaal! :jaaaaa:
DSC_0751 - klein.png
DSC_0751 - klein.png (1.55 MiB) 9040 keer bekeken
20181014_205110.jpg
20181014_205110.jpg (68.6 KiB) 9037 keer bekeken
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rdatema »

Gaaf om te lezen mannen, voor ons was het best een spannend moment. Alle filters, nieuwe dempingsmaterialen en de rest van de onderdelen opgestuurd. Hopende dat het filter zoals in Vlaardingen (eerste aanpassing op basis van jullie feedback) nog steeds zou bevallen - en ook als stack met 1 tweeter uitgeschakeld. Blijkbaar was deze liefde geen eendagsvlieg.

Voor wie zich verbaast over de "custom" kasten... Rodi had aanvankelijk in zijn hoofd een stel Fearfull's te bouwen, mede vanwege de lol van het zelf bouwen. Zo zijn er meerdere kasten gebouwd in dit ontwikkeltraject en uiteindelijk krijgt zijn stack de AA coating, het gehele technische binnenwerk, maar een meer transparant rooster omdat hij graag de units ziet. Uiteraard zijn de eigen inspanningen vertaald in een custom prijs.

Wij zijn intussen aan het afstappen van het niet bekend maken wat er in de boxen zit, omdat er inmiddels al gebruikerservaringen te lezen zijn.

De B-112 is bedoeld als 1x10 die klinkt zoals je zoekt in een 2x10 of 4x10 met 15" onderkast, maar dan in pocket formaat. Dus echte diepgang (gaat zelfs dieper dan een 15" om te compenseren voor het gemak van zoveel conusoppervlak) in een kast van ca. de helft van een reguliere 1x12.
Daarvoor lever je 2 dingen in: gevoeligheid (Watt's zijn goedkoop tegenwoordig) en maximale geluidsdruk. Dit is op voorhand te overwegen, een B-112 gaat onvervormd 112dB hard vanaf de lage B. Gewoon voldoende naast een drumkit, daar is hij voor ontworpen, en dat blijkt uit bovenstaande review precies wat hij goed kan - gelukkig ;-)

Wil je luider dan past een E-118 beter (minder diepgang & hogere gevoeligheid) of de binnenkort te verschijnen E-121 (96,5dB gevoelig, 500/1000Watt belastbaar, mechanisch en elektrisch extreem belastbaar) met 1x of 2x 10" kast. Hiermee komen we bijna op Barefaced achtige specs, en die zijn zeer extreem te noemen.

Voor wie de B-112 luider wil is een stack (korting op 2e kast) de logische keuze, gewoon meer AA - worden wij ook wel blij van.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Jan-ArendBlok »

Goed verhaal! Wat een mooie en compacte stack is het geworden! Mijn eerste gedachte toen ik het las was wel: als je je hoog bij het stacken moet uitzetten, probeer eens een andere plaatsing van je setup. Bijvoorbeeld een paar meter uit elkaar op de grond. Ikzelf heb nu de ervaring dat als je je setup als een soort klassieke backline gebruikt, dus vanuit 1 punt naast de drummer achterop het podium, je toch veel van je geluid kwijtraakt aan de andere kant van het podium. Meestal niet het laag vanwege de eigenschappen van laagspreiding, maar meer het midden en hoog en dus ook de punch en de definitie. Dat heb ik al eerder min of meer opgelost door de kast dwars op het podium te zetten en daarmee mijn medemuzikanten te bereiken. Afgelopen jaar heb ik mijn stack aangevuld met een tweede identieke setup. Omdat ik ook gebruik maak van een stereo chorus, heb ik nu dus de mogelijkheid van een enkele set, een dubbel mono, en een stereo set! In de praktijk bleek dit zeer effectief te zijn op een podium van ongeveer 8 x 6 meter in een grote feesttent. Door (deels) ook stereo te spelen, krijg je echt een veel ruimtelijker geluid en dat voegt een mooie nieuwe dimensie aan het podiumgeluid toe. Ook onze gitarist aan de andere kant van de bühne zei na afloop meteen dat 'ie heel gelukkig wat met mijn duidelijk aanwezige bas. Mischien leuk om de diverse stacks en opstellingen eens naast elkaar te zetten en dan te vergelijken?
Bijlagen
IMG_0197.jpg
IMG_0197.jpg (347.05 KiB) 8975 keer bekeken
HL 2018.jpg
HL 2018.jpg (131.66 KiB) 8975 keer bekeken
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Rodi »

Met een kabel van 5m lang kan ik daar best eens mee gaan experimenteren. Niet aan gedacht, bedankt voor de tip.

En een minimeet om te vergelijken is altijd leuk!
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door nangyala »

Wat gaaf dat de foto’s zoveel bekeken worden.
Zijn er onder de lezers nog geïnteresseerden om Acoustic Alignment producten te testen? Als er genoeg geïnteresseerden zijn dan kunnen we i.p.v. een minimeet een AA testdag organiseren?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Haico

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door Haico »

Wat ik interessant vind, is dat er op kritische wijze naar speakers, materiaal, poorten en filters wordt gekeken. Ik durf te wedden dat dit veel bassisten overstijgt. Die zien liever een cabinet als een "black box": signaal in/geluid uit. Alles wat ertussen zit, neemt men voor lief. Men is al druk genoeg met welke jaren '50 militairy grade condensator het beste is voor in de basgitaar. :D

Maar, er valt veel te tunen ín een cabinet. En dat maakt (bijv.) de ene 1x12" zo anders dan de andere 1x12".

Heel tof om te lezen dat er 2 leden van BGF zo actief meedoen in de ontwikkeling van deze cabs!!!
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Acoustic Alignment B-112

Bericht door arjan »

Vanavond is de “cab of death” weer eens te beluisteren in Den Bosch @ Willem II👌🏻
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Plaats reactie