Dimarzio DP126 pickups

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Dimarzio DP126 pickups

Bericht door Len »

Afbeelding
Afbeelding

Al jaren te koop. Ik vind ze interessant vanwege series/parallel mogelijkheden, gapende naar al die snoeren die eraan vast zitten.

Do or don’t? Zijn er BGF’ers die ervaringen kunnen delen?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door blablas »

Ik heb zo een jazz pickup in mijn Harley Benton Shorty PJ projectje ingebouwd, samen met een series/parallel schakelaar.
Afbeelding
Schakelaar staat eigenlijk altijd in series mode, alleen al om tegen de Seymour Duncan Quarter Pounder P pickup op te kunnen, klinkt ook beter in die stand naar mijn mening. Is een lekker klinkende pickup, heeft ballen en kan aardig met de QP P meekomen.

Waarom niet gelijk een Dimarzio setje erin gepelepeld? De QP heb ik erin gedaan i.p.v. de stock pickup, echter basje beviel me eigenlijk niet zonder brug pickup, dus projectje van gemaakt en J pickup (die ik nog had liggen) erbij geplaatst, die J voldeed niet en daarom later deze Dimarzio er voor in de plaats geprakt. :)
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door Len »

Nice! Ik hoop mijn Squier Jaguar shortscale wat meer ballen te geven met een nieuwe set pickups. Heb ook gekeken naar een QP PJ set want ik vermoed dat ik daarmee wel verschil ga merken.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door JohnBoy »

Ik heb 2 J pups van deze soort in een zelfbouwbas zitten sinds 1994. De pups zijn een paar jaar ouder nog. Niks bijzonders maar wel een redelijk goed doorsnee geluid.
Ik heb het idee dat de pooltjes met hun aparte verstelbare vorm niet echt lekker werken. Maar ik hou dan ook van het geluid van grote ronde polen, wat agressiever en helderder hoog.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door blablas »

Over verstelbare polen gesproken die heeft de mijne niet! Even nagekeken ik heb een andere Dimarzio er in gestopt, DiMarzio DP148 BK. :oops: :facepalm:

Ziet er verder wel zo goed als hetzelfde uit onder de kap, enige grote verschil zijn de polen.
Gebruikersavatar
Basvanmil
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2016, 18:55

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door Basvanmil »

Ik heb de dp122 geprobeerd in mn mex p, Is vermoedelijk zelfde als in dp126 set, maar vond hem erg dof, niet lekker knorrend. Ik begrijp dat ze in combinatie met 250k pots idd doffer klinken als met 500k pots.

Ik ben zelf ook weer aan het kijken voor deze of sd qp set voor mn pj project. Ik ben er nog niet uit. Ik ga zonder serie/parralel schakelaar inbouwen.
Gebruikersavatar
Basvanmil
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2016, 18:55

Re: Dimarzio DP126 pickups

Bericht door Basvanmil »

In de tussentijd een mailtje gestuurd naar Dimarzio, ze zeggen zelf dat de volumepot een waarde moet hebben van 500k. Voor de toonpot maakt het niet uit welke waarde gebruikt wordt.
Plaats reactie