Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Goeie tip, dat zonnebad voor de hals. Toch minstens factor 35 smeren, een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn met de eerste zon... :wink:

Ik krijg stilaan ook zin om hem te ontfretten. Dit zou door de combinatie van de toch wel goede hals met de koppige Roswell-pup wel eens de moeite kunnen zijn. Gezien de maple-toets wel eerst wat flats ofwel enkele serieuze lagen lak voorzien... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Mach1 schreef: 25 apr 2019, 11:11 Ik vind ze te gek klinken. Om de hals lekker te laten verkleuren kun je hem in de zon zetten. Werkt perfect! Verder was mijne perfect, heb er niks aan gedaan behalve de slagplaat wit genaakt voor een meer correcte look.
Veel plezier ermee!
Thanx!

Ik wil 'm tzt overspuiten, de headstock-job, caviteit isoleren, hals evt. inolieën en er indien nodig andere pots / input / condensator inzetten. Gewoon omdat het kan...

@Blablas: jij kunt me vast wel vertellen of de bas onder de slagplaat nog maagdelijk is, ofwel... is 'ie zónder slagplaat te gebruiken?
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door blablas »

De linkse versie die ik heb wel.....
Maar de rechtshandige versie die gelijk met die van mij op de markt kwam niet, daarbij was het gat om de pickup met de controls cavity te verbinden nogal slordig vanaf twee kanten in de bovenkant geboord, de serie daarna was wel weer gewoon netjes gedaan. De sunburst heeft ook een houtnerf fotoprint top gehad die niet onder de slagplaat door liep, ik weet niet of dat nog zo is.
Het is dus enigszins een 'hit or miss' gebeuren wat betreft hoe netjes ze alles hebben uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Gear.jpg
Ik heb er ook de slagplaat afgehaald en alles zag er keurig bruikbaar uit (ook de "duimsteun" op een nuttige plaats gezet... ).
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door clover4 »

blablas schreef: 25 apr 2019, 22:48 De sunburst heeft ook een houtnerf fotoprint top gehad die niet onder de slagplaat door liep, ik weet niet of dat nog zo is.
Die van mij had zo'n fotoprint. Ik stoorde me daar zo aan dat ik de bas heb verkocht ! Hij klonk en speelde verder prima trouwens !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

OK, thanx heren!
Ik laat me verrassen!
Ik vind ze zonder slagplaat ook wel erg mooi! En dan bijv dat oldskool geel wat de oude Fenders ook hadden.
Naja... eerst nog een week of 5 wachten. :(

Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

De slagplaat is trouwens van abominabele kwaliteit en maakte de bas er in mijn geval alleen maar cheaper uitzien... eronder was alles perfect maar dat had ik al gemeld dacht ik :mrgreen:.

De schroefgaatjes heb ik met verschillende fijne viltstiften zo diep mogelijk bijgekleurd in het kleur waarin ze geboord waren met als gevolg dat deze onmiddellijk een stuk minder zichtbaar waren (wat Jaco-gewijs natuurlijk geen probleem hoeft te zijn :wink: ).

Ik wil de sound ook wat meer vintage en ben nog aan het twijfelen... black nylons/flats, ontfretten voor een heerlijke "mwaah"... of gewoon wachten tot de rounds versleten zijn... moeilijk moeilijk...
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door clover4 »

Gerth schreef: 26 apr 2019, 08:31 Ik wil de sound ook wat meer vintage en ben nog aan het twijfelen... black nylons/flats, ontfretten voor een heerlijke "mwaah"... of gewoon wachten tot de rounds versleten zijn... moeilijk moeilijk...
Bij mij klonk hij heel fijn en vintage met een setje Labella flats ! Zijn niet goedkoop maar je doet er heel lang mee.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Wel, ik verneem net dat een bevriende bassist nog een setje black nylons (weet niet dewelke) liggen heeft die hij ooit van een overgenomen Sandberg P heeft gehaald en dat ik deze gratis mag komen afhalen... no-brainer! :mrgreen:

Bevindingen worden dit weekend zeker gepost!

(die Sandberg is trouwens ooit de mijne geweest, een heerlijke lefty in Fiesta-red (was nogal kermis-rozig eigenlijk... ) met een 2 band actieve toonregeling... nog zo eentje dat nooit de deur had mogen uitgaan... :facepalm: )
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Gerth schreef: 26 apr 2019, 08:31 De slagplaat is trouwens van abominabele kwaliteit en maakte de bas er in mijn geval alleen maar cheaper uitzien... eronder was alles perfect maar dat had ik al gemeld dacht ik :mrgreen:.

De schroefgaatjes heb ik met verschillende fijne viltstiften zo diep mogelijk bijgekleurd in het kleur waarin ze geboord waren met als gevolg dat deze onmiddellijk een stuk minder zichtbaar waren (wat Jaco-gewijs natuurlijk geen probleem hoeft te zijn :wink: ).

Ik wil de sound ook wat meer vintage en ben nog aan het twijfelen... black nylons/flats, ontfretten voor een heerlijke "mwaah"... of gewoon wachten tot de rounds versleten zijn... moeilijk moeilijk...
Ik kwam op YT een filmpje tegen waar een lelijk gat onder de slagplaat zat, vandaar...
Plus nog 's een lelijke foto-print vd burst...

https://www.youtube.com/watch?v=ncNW0ce9BGA
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Sinds vandaag black nylons geplaatst, fretjes er mooi op gelaten... klinkt wat mij betreft hééél goed en voor wat het waard is, deze snaren passen wel écht goed bij deze bas... (bij elke P eigenlijk :mrgreen: ).

Was terug een beetje thuiskomen gezien ik vroeger altijd op Chromes of black nylons speelde. Ik "slide" nogal veel qua techniek en dat liep niet lekker op de rounds. Nu gaat alles direct véél comfortabeler, sneller, ...
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Concorde »

Ik heb m'n bestelling gewijzigd in een rode....
Als ik de body toch over wil spuiten, kan ik het best een zo simpel mogelijke toplaag hebben. Ik hoop dat de rode laag alleen een eenvoudige laklaag is ipv een fotolaag...
Deze zal op de 'slijtplekken' toch kaal moeten. Dan wil ik 'm geel spuiten en licht relicken. Nooit gedaan, wil ik nog 's doen...
Daarbij wil ik een witte slagplaat hebben, en de rode uitvoering heeft die. (Misschien later nog's een 3-laags)
Kon gewoon geregeld worden bij Thomann... nét zo makkelijk!
04-06-19 weer leverbaar.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Geel gerelicked... yummie! :kwijl:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Mach1 »

Klinkt goed. Ben benieuwd naar het resultaat!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Review: Harley Benton PB-50 (sunburst-lefty)

Bericht door Gerth »

Concorde schreef: 29 apr 2019, 22:15 Daarbij wil ik een witte slagplaat hebben, en de rode uitvoering heeft die. (Misschien later nog's een 3-laags)
3-laags is een goed idee want de standaard-slagplaat (de zwarte althans) lijkt met een cuttermes uit een reuze floppy-disk gesneden te zijn...

Ik wil de mijne altijd wel opsturen naar iemand met interesse; stond wel op een lefty maar kan gespiegeld altijd als "mal" voor een rechtshandige gebruikt worden. Bij mij komt ie er in elk geval nooit meer op.

Maar een (deftige) witte op een geel gerelicked exemplaar lijkt mij een toppie idee! :cheer:
Plaats reactie