Ibanez ATK 300

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Ibanez ATK 300

Bericht door Spectorbass »

Ook bij Big One Music. Redelijk fijne bas om op te spelen. Wel een dikke hals, daar moet je van houden. Ik moet zeggen ik gezien de verhalen op het forum meer had verwacht van deze bas. De laag af/bij haalde maar weinig uit, en als je het hoog er volledig in draaide dan hoorde je veel te veel gekletter en fretbuzz. Ik vond hem het lekkerst klinken met de switch in de middenstand, wat dat precies inhoudt (serie? parallel? in/uit fase?) weet ik niet. Als je de EQ op neutraal had, dan had je wel lekkere fingerstyle funk sounds, maar een echte lekkere slapsound bijvoorbeeld heb ik niet kunnen vinden. De body was lekker in balans, geen neckdive of zo. Ook was hij lekker licht. Prijs ben ik al weer vergeten. Ik vind het wel een mooie bas om te zien, met die natural finish en die maple toets. Conclusie, leuke bas, maar niks voor mij.

pic:

Afbeelding
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Hmmm, idd mooi om te zien 8)
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik vind ze ook mooi. Het geluid moet echter Stingray achtig zijn en aangezien ik niet verzot ben op het geluid van een pijlstaartrog.
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Kennelijk verschillen die nieuwe ATK's toch wel van hun befaamde voorgangers:

Lekker licht? Mijn ATK's waren toch vrij zware planken.
En geen lekkere slapsound?

Toch fijn om een review'tje te lezen
The Fonz
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 apr 2006, 15:47

Bericht door The Fonz »

inderdaad, ik heb een ATK300 van '95 (gekocht van Bogey op dit forum) en die is zwaar, en heeft hele fijne geluidjes, waaronder een vrij cool stingray-geluid als je de switch naar achter zet
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Waren/zijn jullie ATK's ook van light ash dan?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

In het zwart issie wel lekker Rock 'n Roll!

KLIK!
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Spectorbass schreef:Waren/zijn jullie ATK's ook van light ash dan?
Nope, de 'echte' ATK's waren full on Essen.....wat er ism met de enooorme brug wel voor zorgde dat je een hele dikke toon met heeeeeeel veel sustain had! (Iig die van mij) 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Haico

Bericht door Haico »

bram delbecke schreef:Kennelijk verschillen die nieuwe ATK's toch wel van hun befaamde voorgangers:

Lekker licht? Mijn ATK's waren toch vrij zware planken.
En geen lekkere slapsound?

Toch fijn om een review'tje te lezen
Huh?! Inderdaad... +1 op beide. Jammer...
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

idd.. Nouja, een reden om extra blij te zijn met de mijne :wink:
Gebruikersavatar
Hillie
Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jun 2006, 19:25

Bericht door Hillie »

Ik heb nog zo'n ouwe uit '96, een Japannertje, in dezelfde uitvoering als op het plaatje, alleen dan een 5. Ik zou het nummer niet weten, helaas kinderen. Wat mij betreft staat die schakelaar vastgelijmd in de brugstand. Klinkt m.i. toch echt het lekkerst.
Haico

Re: Ibanez ATK 300

Bericht door Haico »

Zo is het maar net Marthais!

*knuffelt z'n ATK's uit '96 en '97 bijna dood*
Spectorbass schreef:Ik vond hem het lekkerst klinken met de switch in de middenstand, wat dat precies inhoudt (serie? parallel? in/uit fase?) weet ik niet.
richting brug -> de 2 buitenste spoelen aan, humbucker
middenstand -> single coil( met dummy coil om ruis tegen te gaan)
richting nek -> single coil (met dummy coil om ruis tegen te gaan) met iets minder hoog.
Gebruikersavatar
Hillie
Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jun 2006, 19:25

Bericht door Hillie »

Die brugstand geeft de sound, in mijn mottige oortjes dan ;), een beetje een MM-stingray-feel.
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb hem ook even geprobeerd. Ze zijn inderdaad lichter dan mijn oude ATK's. Ook voelde de electronica iets goedkoper aan en ik moest wennen aan de "satin-finish". Van dit alles merkte ik weinig toen ik aan het spelen was; ik voelde me gewoon thuis. Misschien klonk de bas net nog iets helderder dan mijn ATKs! Samenvattend is het een goed gebouwde en klinkende bas. Ik ben alleen niet overtuigd of de prijs correct is. Ik heb 525 Euro nieuw voor mijn Japaner betaald, deze zijn duurder en komen uit Indonesia.
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

Haico schreef:Ik heb hem ook even geprobeerd. Ze zijn inderdaad lichter dan mijn oude ATK's. Ook voelde de electronica iets goedkoper aan en ik moest wennen aan de "satin-finish". Van dit alles merkte ik weinig toen ik aan het spelen was; ik voelde me gewoon thuis. Misschien klonk de bas net nog iets helderder dan mijn ATKs! Samenvattend is het een goed gebouwde en klinkende bas. Ik ben alleen niet overtuigd of de prijs correct is. Ik heb 525 Euro nieuw voor mijn Japaner betaald, deze zijn duurder en komen uit Indonesia.
Ik kom er laat mee, maar ik heb hem dus een paar weken geleden ook vast gehad.

Over het algemeen best wel over te spreken, maar iets in me zegt dat ik geen 500€+ ga betalen voor een bas die ik voor 300/400€ in een betere uitvoering tweedehands kan kopen.

Misschien als het echt niet anders kan ofzo...
Plaats reactie