Volgorde pedalboard update

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door dr. Bassvibes »

Goose schreef: 12 sep 2018, 23:45 Als je namelijk gaat stapelen kan je beter beginnen met de meest clippende
Wat is de gedachte hier achter? Ik doe het zelf andersom namelijk... Milde OD vóór zware OD.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door MagicOnion »

Idem. Op mijn board staat eerst de BasScreamer (van bernarduur), dan een clone van een D*A*M Ezekiel 25:17, en dan een Muff. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand drives/fuzzes in andere volgorde dan lichte naar zware gain zet. Sowieso vind ik dat het beter klinkt wanneer een tubescreamer-achtige voor een Muff/fuzzes staat dan andersom (als je ze tegelijk gebruikt, natuurlijk).
Dus ik ben ook wel benieuwd naar het idee erachter.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door Goose »

Het hele precieze weet ik niet meer. Maar iets in de trant van dat wanneer je een zwaardere clip na een lichte clip zet de lichte overschaduwd wordt. Andersom heeft een lichte clip meer effect in tone op de zware.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door Goose »

Ook met het idee dat fuzzen niet zo goed tegen een gebufferd en/of heet signaal kunnen. Als de uitgang van de overdrive te hoog is dat slaat je fuzz dood.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door Nicky »

MagicOnion schreef: 13 sep 2018, 10:27 Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand drives/fuzzes in andere volgorde dan lichte naar zware gain zet.
Ik wel, ik heb eerst een gemodificeerde Boss DS-2 gevolgd door een EHX Bass Soul Food. Het verschil als ik de soul food aan knal is echt heerlijk!

Nu we het toch over pedalboards hebben; ik heb de volgende chain;
Korg Pitchblack tuner -> Morley Power Wah -> Boss DS-2 -> EHX Bass Soul Food -> EHX Cathedral stereo reverb -> Digitech Bass Synth Wah

Daarbij heb ik ook nog een EHX The Mole (bass booster) liggen en ik heb nou niet echt een idee waar ik deze mooi tussen kan plaatsen. Voor ik de Cathedral had lag ie daar prima maar nu met een reverb erbij weet ik het zo net niet meer. Kan het ook nog niet echt proberen aangezien ik nu kabeltjes te kort kom en deze na het weekend binnen komen inclusief een pedalboard (eindelijk..).
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door arjan »

Misschien moeten we eens een pedalboardmeeting houden, kunnen we live feedback geven en dingen uitproberen. Lijkt me best cool
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: Volgorde pedalboard update

Bericht door Nicky »

arjan schreef: 12 nov 2018, 09:28 Misschien moeten we eens een pedalboardmeeting houden, kunnen we live feedback geven en dingen uitproberen. Lijkt me best cool
Ja! Lijkt me heel vet!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Plaats reactie