Emma Discombobulator

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Emma Discombobulator

Bericht door bassbrother »

Heeft iemand ervaring met de Emma Discombobulator envelope filter? Ben niet echt onder de indruk van mijn Qtron mini. Ik ben opzoek naar alternatief die niet teveel laag uit mijn geluid zuigt en een true bypass heeft.

alvast dank
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

ja, is lekker maar zal nog steeds je laag wegzuigen
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

EBS Bass IQ?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Nee, een BassIQ heeft geen true bypass en komt dus niet in aanmerking (ik begrijp niet waarom dat zo belangrijk is, maar a la)
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

BassKees schreef:Nee, een BassIQ heeft geen true bypass (ik begrijp niet waarom dat zo belangrijk is, maar a la)
Doe een eenvoudige test:
Sluit al jouw pedalen aan en schakel ze allemaal op bypass. Speel een stukje.
Neem dan de kabel van jouw bas naar het eerste pedaal en steek deze nu direct in de versterker en speel nog eens.
Luister naar het verschil op het gebied van laag, hoog, punch en attack of zelfs volume.
Oke bij één pedaaltje hoeft het verschil niet dramatisch te zijn maar ik kan je verzekeren dat bij 2 of meer Boss pedaaltjes met de gekleurde patch kabeltjes het verschil toch zeer goed hoorbaar is.

Of het stoort of niet is persoonlijk natuurlijk :D maar in mijn geval zou ik geen dure bas of versterker kopen om al de mooie kwaliteiten verloren te laten gaan door suckende pedaaltjes :-)
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

alle pedaaltjes die ik tot nu heb geprobeerd en die geen true bypass hadden, snoepten in de passieve stand toch veel van mijn geluid af. En ik vind het inderdaad zonde om mijn complete (dure) basinstallatie en basgitaren niet tot hun recht te laten komen vanwege een effect pedaaltje :? . Ik gebruikt niet heel vaak effecten, maar als ik ze wil gebruiken moet het goed zijn en zo min mogelijk invloed hebben op mijn geluid...anders laat maar zitten.

Ik heb een een boss oc2 laten modificeren en een true bypass in laten zetten door zo'n electronica dude. Ik heb dit laten doen omdat ik de oc2 actief beter vind klinken dan de Octabass van EBS. Maar passief haalde de oc2 veel laag uit mijn geluid. Met die true by pass is dat helemaal verholpen.

By the way ik had idee dat die ebs pedaaltjes allemaal true bypass waren...
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

EBS is niet TB; IC flip flop gestuurde bypass
sickpunk

Bericht door sickpunk »

word ik nou gek of kan je dat er niet weer gewoon bij je versterker in draaien?
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

zou me sterk lijken dat hetgeen weggezogen wordt precies op dezelfde frequenties ligt als de knoppen van je amp...
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

word ik nou gek of kan je dat er niet weer gewoon bij je versterker in draaien?
Heb ik inderdaad geprobeerd, maar wat je ook bijdraait, het blijft gewoon een leeggezogen geluid....zonder ballen.
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Maxon AF9

True bypass
Weinig verlies van laag
Vette sounds
...moet er nou toch echt eens 1 gaan afschaffen, samen met een Bootzilla
8)
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

blijft een digitaal ding, maar de bypass van de Bas Synth Wah is wmb de beste die ik tot nog toe ben tegen gekomen. Of ie gebufferd is weet ik niet, maar hij zuigt iig niks weg.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Van Digitech??

Was er niet zo over te spreken
(maar goed, ik ben een zeikerd)
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

EBS heeft toch fast fet switching..dat wat beter schijnt te zijn dan true bypass... maar goed.. whatever en dan is al je effectenmeuk true bypass en dan gaat live je bas via een wireless naar je effecten, door naar een brakke backline (of je super rig) en dan wordt het signaal opgepikt middels een Shure SM58 doorgestuurd naar een mengpaneel, kans op een slechte zaalmix door de geluidsman en dan weer door naar de DAP PA speakers (of een luxe PA set, HK, anyone?)
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

gothax schreef:EBS heeft toch fast fet switching..dat wat beter schijnt te zijn dan true bypass... maar goed.. whatever en dan is al je effectenmeuk true bypass en dan gaat live je bas via een wireless naar je effecten, door naar een brakke backline (of je super rig) en dan wordt het signaal opgepikt middels een Shure SM58 doorgestuurd naar een mengpaneel, kans op een slechte zaalmix door de geluidsman en dan weer door naar de DAP PA speakers (of een luxe PA set, HK, anyone?)
streven naar goed geluid vanuit de DI dat richting de tafel gaat is niet verkeerd denk ik...als het dan kloten geluid is in de zaal ligt het tenminste niet aan jezelf :wink: :D En de geluidstechnicus de schuld geven wordt lastig als je met vaste mensen werkt....
En zelfs de meest gerenomeerde geluidstechnici kunnen zich helemaal scheel draaien...wat er niet in zit, krijg je er ook niet uit. Ik ga een dezer dagen dat Emma pedaaltje proberen ben toch wel benieuwd.
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Plaats reactie