ZoomB2 of losse behringer?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

ZoomB2 of losse behringer?

Bericht door Matt_Heis »

hey ik ga effecten kopen :) zal ik dan gewoon zon zoomB2 multipendaal of losse behringer effecten kopen. Wat klinkt beter?
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Ik zou zeggen de Zoom B2, de behringer pedalen zijn van een dusdanige kwaliteit dat je er niet lang plezier van zult hebben (en dan bedoel ik nieteens omdat ze zo snel kapot gaan). Ik ben op zich ook geen fan van Zoom maar met de nieuwe serie hebben ze een hoop goed gemaakt. Mijn gitarist gebruikt de Zoom G2 en ik moet (ook al is het met tegenzin) erkennen dat er toch best wel een goed geluid uit komt (veel beter dan de 505II die hij daar voor had in ieder geval)
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik vind zoom nou ook niet al te best spul hoor .. beter spaar je even door en ga je gewoon voor boss / ibanez / mxr en aanverwante pedaaltjes, klinkt beter, gaat langer mee en je hebt er langer plezier van.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Naja k heb net een aanbieding gezien van 2 behringer pendalen(phaser en overdrive) voor 25 euro. Dat is het tog wel waard dan kan ik tenminste overdrive enzo spelen.. :wink: en dan later nog behringer wah pendaal(die is wel te doen kwa geluid volgensmij)
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Matt_Heis schreef:Naja k heb net een aanbieding gezien van 2 behringer pendalen(phaser en overdrive) voor 25 euro. Dat is het tog wel waard dan kan ik tenminste overdrive enzo spelen.. :wink: en dan later nog behringer wah pendaal(die is wel te doen kwa geluid volgensmij)
Ik heb 1 behringer pedaal. En daarvan zijn de knoppen zo wiebelig en wankel dat ik daar never nooit een optreden mee zou durven doen. Het batterij vak openen gaat ook erg klungelig. Dus uiteindelijk gebruik ik het pedaal maar helemaal niet. Dat is er tenminste niet zoveel kans dat het stuk gaat.

Mijn ouwe zoom pedaal vind ik voor af en toe nog steeds wel leuk eigenlijk. En dan verbaast het me iedere keer dat ze voor zo weinig geld toch nog iets kunnen maken dat "redelijk" bruikbaar is.

Maar als jij liever behringer pedalen koopt moet je dat beslist doen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en hoop dat mijn vooroordeel niet bevestigd word.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

berth schreef:
Matt_Heis schreef:Naja k heb net een aanbieding gezien van 2 behringer pendalen(phaser en overdrive) voor 25 euro. Dat is het tog wel waard dan kan ik tenminste overdrive enzo spelen.. :wink: en dan later nog behringer wah pendaal(die is wel te doen kwa geluid volgensmij)
Ik heb 1 behringer pedaal. En daarvan zijn de knoppen zo wiebelig en wankel dat ik daar never nooit een optreden mee zou durven doen. Het batterij vak openen gaat ook erg klungelig. Dus uiteindelijk gebruik ik het pedaal maar helemaal niet. Dat is er tenminste niet zoveel kans dat het stuk gaat.

Mijn ouwe zoom pedaal vind ik voor af en toe nog steeds wel leuk eigenlijk. En dan verbaast het me iedere keer dat ze voor zo weinig geld toch nog iets kunnen maken dat "redelijk" bruikbaar is.

Maar als jij liever behringer pedalen koopt moet je dat beslist doen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en hoop dat mijn vooroordeel niet bevestigd word.
Ok bedankt voor de tip :) . Maar buiten de duurzaamheid om.. klinken ze opzich nog redelijk of raad je het kwa klank zowiezo helemaal af.

als het wat bljikt te zijn kan ik ze morgen ophalen dus wil het nog een beetje zeker weten maar 25 eurootjes is het proberen hopenlijk wel waard :?
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

van dat batterij klepje maakt trouwens niet uit want ik kop gewoon adaptors :)
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Matt_Heis schreef:als het wat bljikt te zijn kan ik ze morgen ophalen dus wil het nog een beetje zeker weten maar 25 eurootjes is het proberen hopenlijk wel waard :?
Ik krijg de indruk dat je gewoon graag die behringers wilt kopen. Doe maar gewoon, en Ik ben benieuwd naar je ervaringen en hoop dat mijn vooroordeel niet bevestigd word.
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Ik heb een Zoom 506-IIB en daarvan gebruik ik alleen de tuner, drive en af en toe een chorus. De rest is om te huilen.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

oke ik ga de behringer proberen
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

Mat_Heis, lees je posts nog eens na en krab je achter je oren. Ik lees er woorden als "nog wel te doen", "nog wel redelijk"... ga je daar je geld aan uitgeven? Je lijkt van tevoren al ervan overtuigd dat je 25 euro in het water gaat gooien. Hou dat toch lekker in je zak joh. En luister vooral niet naar wat anderen beweren.

(psssst... de zoom b2 is heel ok hoor, wereld van verschil met de ouwe 506)
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Ik zou zeggen, we praten over een week nog eens :D
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

mee eens :)
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

sterker nog..die B2 klinkt HEEL behoorlijk. Behoorlijk goed zelf. Kzou er een losse OD bij gooien en alleen gebruiken in een loop voor de effecten, maar toch!
Prazzle
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2006, 22:12

Bericht door Prazzle »

Hey, als je ze met adapter wil gebruiken, koop dan zeker een degelijke, gestabiliseerde adapter. Een gitarist die ik ken had zich laten vangen aan -overigens redelijk slecht klinkend- octaver pedaaltje, en het geeft een enorme brom.
Ik zou het afraden, maar je wil echt heel graag Behringer precies :')
Plaats reactie