Club voor blije Korg Pandora PX4B bezitters

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Club voor blije Korg Pandora PX4B bezitters

Bericht door Unlord »

Van de week mijn Korg Pandora PX4B weer eens uit de doos gehaald. Omdat er een metronoom in zit eigenlijk. Dus ik basje erop aangesloten, koptelefoon op en gaan. Ik was even vergeten wat een geweldige sounds er in dat kastje zaten. Wel achterlijk veel reverb op de effecten, maar dat maakt het geluid over de koptelefoon eigenlijk alleen maar beter. Echt superblij dat ik dit apparaat ooit heb aangeschaft. Zo blij dat ik er bij deze een speciale club voor opricht. Als iemand behoefte heeft aan een bijeenkomst om samen gelukszalig onze Pandoraatjes vast te houden, lief te glimlachen tegen ze en ze zoetjes toe te fluisteren...just let me know :wink:
Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 432
Lid geworden op: 22 sep 2006, 11:57

Bericht door Sjef »

Haha!
En ik heb m al een tijdje te koop staan op marktplaats :lol:

Niet omdat het een kutapparaat is, dat is het zeker niet (en dat zou ik ook zeggen als ik m niet zou verkopen), maar omdat ik geld nodig heb en m bijna niet gebruik.

Oh, hebben we het wel over hetzelfde apparaat. Ik heb de Korg Pandora PXR4...
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige...

Musicman SUB
Boss SD-2 (modded) | Korg DT-10 | EHX Big Muff | EBS MultiComp
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 410T Deep
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

@ Sjef: Nee de PXR4 is volgens mij een sporen recordertje ofzo.

Unlord ik heb het ding en gebruik het dagelijks. Ik oefen alles over de koptelefoon. De geluiden boeien mij echter niet echt(maar tis eenleuk extraatje....zeker de amp en cab simulaties) maar wel de oefen functies. Ik sluit mijn Ipod erop aan aan en kan met een paar simpele handelingen gewoon de pitch veranderen.(wij spelen namelijk zelden iets in de originele toonhoogte in de band) Je kan ook een gedeelte opnemen(via aux of je eigen bas) en daarna het tempo aanpassen. Op die manier kan je langzaam wennen aan het tempo als het je in het begin te vlug gaat. Verder kan je ook nog je bas stemmen.

Gaat hier nooit meer weg en zou meteen een nieuwe kopen als ie kapot zou gaan. Overigens is de rode(PX4B) niet meer nieuw te krijgen maar wel de grijze(PX4D). Deze is geschikt voor gitaar en bas.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Haico

Re: Club voor blije Korg Pandora PX4B bezitters

Bericht door Haico »

Unlord schreef:Als iemand behoefte heeft aan een bijeenkomst om samen gelukszalig onze Pandoraatjes vast te houden, lief te glimlachen tegen ze en ze zoetjes toe te fluisteren...just let me know :wink:
Hallo! Welkom in de 21ste eeuw!!! Die club bestaat al lang joh. :lol:

Korg effecten zijn sowieso de bom. Ik ben echt blij met mijn Pandoraatje. Ooit voor 80 Euro nieuw gekocht bij Feedback. De laatste tijd slaap ik beter maar ik heb vele nachtelijke jamsessies gedaan met dit apparaatje.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik raad het iedereen aan (of uiteraard de PX4D, zoals je zegt). Onderstaande dus:

Afbeelding
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Yo! Ik wil ook zo'n pandora. Waar zijn ze momenteel een beetje cheap te krijgen? De laagste prijs die ik ben tegengekomen is €149....
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Laatst stond er eentje op MP. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen. Dan kom je uit op de PX4D. Die is 149 ofzo.
NinaSophie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010, 17:19

Bericht door NinaSophie »

Hee, ik wil misschien een Korg Pandora kopen. Ik zit nog niet zo lang in het baseffecten gebeurte, maar nu ben ik een Korg Pandora PX4B en een Korg Pandora PX4D. Er zit best wel wat verschil in met de prijs, en volgens mij is de Korg Pandora PX4D wat beter. maar wat is nu het verschil?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

px4d vs Pandora mini

Bericht door Bolobass »

Zoo eens even een dood topic tot leven wekken: zombie R go!

Wat heeft de px4d meer of minder dan de pandora mini? Voor headphone gebruik, evt wat thuisrecording, soms uitversterken voor een kleine jam zoek ik een compact apparaatje met amp mods en wat effecten. Tuner, metronoom, aux in, usb naar computer oid.
Korg pandoras zien er leuk uit en men schrijft er positief over, is line6 bass pod vergelijkbaar? De roland microcube bass lijkt ook geschikt? geen usb maar wel een line out, + ingebouwde speakers :) minder compact, dat wel.
Ervaringen/advies iemand? budget zou toereikend moeten zijn voor iets fatsoenlijks en tweedehands.

en de volgende ochtend besef ik me weer dat het een tikje vreemd is advies te vragen over diverse spullen in een topic voor blije pandora gebruikers :facepalm:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hey Bolo,

Misschien ook leuk om te omschrijven wat je precies zoekt, want je beschrijft appels, peren en sinaasappelen in je zombie-post.

Een Pandora (uiteraard de beste) is een apparaatje dat je in je hand kunt houden. Een roland microcube is een hele versterker en een Bass POD is weer een flinke klont van een effect.

Wat wil je ermee gan doen?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Afbeelding
Onlangs heb ik mijn basjes in de huiskamer opgehangen. Nu is het lekker makkelijk eentje pakken en even pingelen, 's avonds wat oefenen etc.
Dat is nog lekkerder met een beetje versterking, maar wegens vrouw en kinderen (en buren) staat de 412 in de oefenruimte.

1. Dus zoek ik een headphone oplossing.
Laatst kwam ik op zolder m'n Dean bass-in-a-box tegen, die is .... niet zo goed.
2. Ik zou graag ook wat effecten hebben om mee te spelen, en een handzame verpakking. Liever geen 19 inch module of pedalenplank.
3. Als er ook een line-out is zodat ik af en toe een muziekaal kladblokje kan opnemen, nice.
4. Doorsturen naar speakers (ingebouwd zoals de roland of via kabeltje naar pc of hifi) ook een plus.
5. Amp modeling is niet onwelkom (vandaar korg of line6, zijn er nog andere?)
6. Metronoom, clicktrack of beats zou leuk zijn
7. Een beetje degelijk. Goede hardware, bruikbaar geluid.
Onder de 200 nEuro (evt. twedehands) is een pre.

Zoiets dus, alle suggesties en opbouwende kritiek welkom :)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik ga vrijdag de Korg Pandora Mini ophalen, kan evt wel mijn bevindingen aan je doorgeven. Heb daarnaast nog een line6 toneport die ik op de PC gebruik. De line6 vind ik een leuk ding, maar niet top.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

In dat geval blijf ik "PX4B" zeggen. Klein, handzaam, effecten, drumstracks, werkt op batterij.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Heb hier een px4d, overgenomen van Jarno op de Waalwijk-meet.
Zit er nou ook een koptelefooningang op?
Ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen het te laten werken, MarloweDK schijnt hetzelfde systeem te gebruiken, en hij speelt altijd met koptelefoon.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ja, die zit erop.
Plaats reactie