Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Sabbracadabra »

Deze voeding hoort bij mijn HB voeding maar is op dit moment niet apart leverbaar: https://m.thomann.de/nl/harley_benton_p ... dapter.htm

Welke zou ik erbij kunnen gebruiken die op dit moment wel leverbaar is?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Rieno »

Alle adapters met dezelfde polariteit, spanning en minimaal dezelfde stroomoutput.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Sabbracadabra »

Ik heb sinds kort een eigen muziekhok in huis (YESSS) en nu merk ik dat ik wanneer ik mijn pedalenplankje heb aangesloten er een fluittoon bij komt kijken. Niet relaxed dus. Voeding is een Harley Benton Iso 1 pro, verder een Korg Pitchblack, Wren and Cuff Elephant Skin, Mooer Orange ninety, Digitech Dirty Robot en een Dunlop bass wah. Als ik mn bas rechtstreeks op mn amp aansluit geen enkel probleem. Nu is het wel zo dat ik op deze kamer maar 1 stopcontact heb zitten en deze dus middels een verdeeldoos uitbreid naar 8 stopcontacten(waarvan 6 bezet met pc, synth, monitoren, interface enzo. ook zit er een powerline adapter tussen. Mijn huis is een jaren 30 woning. Nu zoek ik daar niet gelijk het probleem omdat ik rechtstreeks op de amp geen problemen heb. Hebben de pedalen moeite met de verdeeldoos? Ik ga sowieso nog alle pedalen even los checken! Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
www1702
Berichten: 1427
Lid geworden op: 29 dec 2018, 12:06

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door www1702 »

Sabbracadabra schreef: 07 mar 2019, 17:23
Hoi, zou eens een voor een de pc e.d. uit de verdeel doos halen. Deze voedingen willen nog wel eens bijgeluiden produceren op het lichtnet die sommige apparatuur heerlijk opvangt en versterkt.
Laatst gewijzigd door www1702 op 15 jul 2020, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door dr. Bassvibes »

Voor het eerste heb ik merkbaar problemen met mijn oude, vertrouwde OneSpot met daisy chain. In de huidige repetitie ruimte heb ik vaker last van een duidelijke brom bij daisy chainen. Ik ben nu uit aan het kijken naar een voeding. Voorwaarden: niet te duur, geïsoleerde uitgangen, liefst zo krachtig mogelijk!

Als ik wat opties op een rijtje zet, springen er twee voedingen uit voor mij:

De Palmer PWT 08

De T-rex Fuel Tank Junior

Voordeel van de Palmer vind ik het aantal aan te sluiten pedalen, maar ook de mogelijkheid om 12-18V te gebruiken. Nadeel is het formaat (wat groter), feit dat de uitgangen niet écht zijn geïsoleerd en de losse adapter. Voordeel van de T-rex zijn het formaat, de écht geïsoleerde outputs en het snoer (wekt toch wat meer vertrouwen bij me), nadeel is dan weer het beperktere aantal outputs en het feit dat het alleen maar 9V is. Ik heb geen 12-18V pedalen, maar de optie is leuk voor headroom bij OD's. Daarnaast moet ik met 5 pedalen wel uit kunnen komen, maar ook hier geldt... De optie is leuk! :)

Heeft iemand ervaring met deze voedingen? Of andere suggesties voor een prijs tot €120-130? Dank jullie wel alvast! :D
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door blablas »

Deze Harley Benton ISO-2 bevalt mij heel erg goed, mocht je alleen maar 9 volt nodig hebben is er ook de ISO-1.
Ik heb beiden onder mijn board liggen en heb tot op heden geen problemen gehad, ik gebruik bij de ISO 2 alle 9 volt en 2 x 12 volt aansluitingen, de ISO 1 is ook volledig in gebruik.

Daisy chains suck.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Bumper »

Van Harley Benton heb ik de Iso-5, maar die is sinds kort uit het assortiment... In ieder geval degelijke stroomvoorzieningen!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door dr. Bassvibes »

Zien er allebei ook wel degelijk uit eigenlijk, helemaal gemist! Ik ga er straks eens rustig naar kijken, bedankt voor de tip. :)
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Niels »

Ik heb mijn trouwe OneSpot met daisy chain laatst vervangen door een Cioks DC-5. Heel degelijk gebouwd, volledig geïsoleerd, krachtig genoeg en meerdere voltages mogelijk. M’n Fulltone Bassdrive heb ik nu op 18V bijvoorbeeld. En hij past strak onder mijn PedalTrain (mini? 5 pedalen iig) :)

Is net boven je budget (ook iets meer dan ik wilde uitgeven) maar ik zou hem wel even checken.

Edit: fotootje!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door dr. Bassvibes »

Dat ziet er strak uit! Heel erg veel goede verhalen over gelezen, maar inderdaad net een stukje duurder. Ben zelf nu toch gezwicht voor de suggestie van blabas, en zelfs voor de goedkope versie van de Harley Benton. Voor €49 wil ik het graag eens proberen. :)

Ik gebruik eigenlijk twee pedal boards, dus misschien komt er nog eens een betere wanneer ik mijn ODs op een hoger voltage wil laten draaien.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door dr. Bassvibes »

Eén repetitie verder, en ik ben tot nu toe tevreden! Behuizing is mooi stevig, kabeltjes zien er degelijk uit. Geen rare bijgeluiden gehad. 't Is een blijvertje. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door blablas »

Mooi dat hij bevalt.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Joey »

Heb nog een tuner liggen die ik al een hele tijd niet heb gebruikt, en het nu niet lijkt te doen.

Dit is wat hij doet als je er enkel een 9V in hebt zitten:

Afbeelding
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... video0.mov

De tweede link is als ik er een stroomkabel (heb er drie geprobeerd) in steek.

FUBAR?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Rieno »

Voor het geld: ja. Tenzij je er zelf aan kunt sleutelen is het al gauw niet meer de moeite waard om te kijken waar het zit en dit te repareren.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Stroomvoorziening en andere zaken

Bericht door Joey »

Ik heb hem uit elkaar gehaald en nagekeken, doet het nu weer prima.

Afbeelding

Vaag gewoon, ik denk dat de switch niet lekker zat.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie