Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

rensdus schreef:
canaQ schreef:Ik had een vraagje over de voeding van m'n pedaaltje. Ik heb een Bass Big Muff van EHX, en na een aantal batterijen te hebben verbruikt, wil ik nu toch eigenlijk een voeding kopen. Ik heb het verhaaltje op de eerste pagina gelezen, en ik vroeg me af of DEZE voeding iets is, of is dit slecht voor het geluid (ik wil eigenlijk niet zo'n kastje, omdat ik maar één pedaaltje heb)?
In principe is iedere adaptor die 9 volt uitgeeft en een passend stekkertje heeft geschikt , maaaaar.... goedkope , en (in mijn ervaring) verstelbare adaptors willen nog wel eens brom aan je signaal mee geven doordat ze slecht zijn geisoleerd.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Boss / Ibanez adaptor gaan.
Oke, bedankt voor de tip. Weet je zo misschien waar ik deze (goedkoop :D) op internet kan bestellen?

EDIT: DIT is geen Boss of Ibanez, maar is het toch een goede? Ik heb hier namelijk erg weinig verstand van, en wil wel graag wat goed spul om mee te werken ;)
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Da's een hele goeie!
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

canaQ schreef:Oke, bedankt voor de tip. Weet je zo misschien waar ik deze (goedkoop :D) op internet kan bestellen?

EDIT: DIT is geen Boss of Ibanez, maar is het toch een goede? Ik heb hier namelijk erg weinig verstand van, en wil wel graag wat goed spul om mee te werken ;)
Dat is inderdaad een hele goede, het is de One spot die op de vorige bladzijde ook werd aangeraden.

Het voornaamste pluspunt aan deze is dat ie 1000 mA geeft, en je er dus een hoop op aankunt sluiten. Van brom mag je met deze ook geen last hebben.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

rensdus schreef:
canaQ schreef:Oke, bedankt voor de tip. Weet je zo misschien waar ik deze (goedkoop :D) op internet kan bestellen?

EDIT: DIT is geen Boss of Ibanez, maar is het toch een goede? Ik heb hier namelijk erg weinig verstand van, en wil wel graag wat goed spul om mee te werken ;)
Dat is inderdaad een hele goede, het is de One spot die op de vorige bladzijde ook werd aangeraden.

Het voornaamste pluspunt aan deze is dat ie 1000 mA geeft, en je er dus een hoop op aankunt sluiten. Van brom mag je met deze ook geen last hebben.
Oke, dan ga ik die deze week een keertje halen, bedankt voor de info en hulp!
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Houdt dit in dat als je een EHX wil ombouwen naar Boss-style je gewoon een boss style barrel koopt en de + en de - omdraait?
Bernardduur schreef:Nee, ze gebruiken dezelfde polariteit maar een andere plug.

Een Boss Style barrel plug is + aan de buitenkant en - aan de binnenkant
Een USA Style miniplug is + aan de tip en - aan de sleeve
EDIT: Ja dus! heb het gewoon geprobeerd en het werkt. :dance:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Stroom en ruis

Bericht door Pellek »

Ik heb nu net een wah (morley bad horsie) gekocht voor de gitaar, en ik probeerde em ook op de bas (geil).

Mijn effectenkoffer heeft de voeding onder de pedalen liggen (dubbele bodem), en dit veroorzaakt zeer goed hoorbare ruis bij de Wah. Nu vroeg ik mij af of het zin had om de binnenzijde van de dubbele bodem te bedekken met zilverfolie. Of moet dat wat anders zijn? En zou dat helpen?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Pellek schreef:Ik heb nu net een wah (morley bad horsie) gekocht voor de gitaar, en ik probeerde em ook op de bas (geil).

Mijn effectenkoffer heeft de voeding onder de pedalen liggen (dubbele bodem), en dit veroorzaakt zeer goed hoorbare ruis bij de Wah. Nu vroeg ik mij af of het zin had om de binnenzijde van de dubbele bodem te bedekken met zilverfolie. Of moet dat wat anders zijn? En zou dat helpen?
Als je dus je wah over de koffer heenbeweegt dat hoor je duidelijk plaatsen waar de ruis meer is en minder is????

Als dat zo zou zijn zou je kunnen denken dat de inductor in de wah gevoelig is; dan moet je die shielden met wat mu metaal.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja als ik em voor de koffer zet hoor je niks, als ik em erop zet wel (op de plaats waar ruimte is).

Ik ben een complete noob dus nu de vraag; wat is de inductor?

En waar haal ik dat soort metaal vandaan?
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ik heb een kleine effectenkoffer met daarin:
- EBS multicomp
- EHX Micro Q-tron
- binnenkort waarschijnlijk ook een Boss tu-3 tuner

Deze 3 pedalen hebben allemaal 9v DC nodig met + op de buitenkant.
Wat kan ik beter doen:
- One spot kopen á €25 en een verdeelkabel.(ik weet de prijs niet, maar bij verspuy kost een boss verdeelkabel ook 25euro!)
- bij thomann een harley benton power plant bestellen voor €38

Naar verwachting gaan er na de tuner voorlopig weinig extra pedalen bij komen. Ben niet een liefhebber van diverse effecten op bas. Hooguit nog eens een looper. Qua ruimte is er geen probleem: de kleinste koffer die ik betaalbaar vind kostte me €36,50 en is 50cm bij 25cm groot.

Is zo'n harley benton powerplant goed spul?

Over de patchkabels:
Ik heb nu planet waves patchkabels gekocht, maar ben niet helemaal tevreden. Ik ben bang dat de speciale pluggen de ingangen van mijn effecten kapot maken.
Ik heb eerder met een bas ook een jackoutput moeten veranderen na 3jaar gebruik met planet waves kabels.

Wat zijn goede patchkabels voor een schappelijke prijs?
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Kun je met zo'n TU-3 geen pedalen voeden? Volgens mij wel. Qua patchkabels ben ik groot fan van George L.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Daar heb ik naar gekeken en dat kan. Dan heb je dus een voeding nodig(net zoiets als de one spot) met een verdeelkabeltje.
Ik neig nu naar de powerplant vanwege het prijsvoordeel en de uitbreidingsmogelijkheden voor later. Mocht ik ooit nog een effectengek worden kan ik helemaal uit mijn bol gaan. Maar of het echt de slimste keus voor mij nu is?
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

Misschien een heel stomme vraag; ik heb een big muff met batterij erin, als ik er nu een adapter op aansluit, gaat de batterij dan leeg of voedt alleen de adapter hem dan?
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

canaQ schreef:Misschien een heel stomme vraag; ik heb een big muff met batterij erin, als ik er nu een adapter op aansluit, gaat de batterij dan leeg of voedt alleen de adapter hem dan?
Het zou dan zo moeten zijn dat de adaptor hem voedt.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
defecto
Berichten: 539
Lid geworden op: 15 aug 2009, 09:53

Bericht door defecto »

Maar zodra je de adapter loskoppelt maar er zijn nog wel kabels aangesloten, dan zou als het goed is de batterij langzaam leeg lopen.
OLP MM2 met SD SMB-4d en pre-amp - 
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Rodi schreef:Daar heb ik naar gekeken en dat kan. Dan heb je dus een voeding nodig(net zoiets als de one spot) met een verdeelkabeltje.
Ik neig nu naar de powerplant vanwege het prijsvoordeel en de uitbreidingsmogelijkheden voor later. Mocht ik ooit nog een effectengek worden kan ik helemaal uit mijn bol gaan. Maar of het echt de slimste keus voor mij nu is?
Die powerplant is een absolute aanrader voor dat geld. Ik heb hem onlangs gekocht en vind hem geweldig. Meerdere forummers gebruiken hem naar volle tevredenheid.
Ik heb eerder een one-spot gehad, ook goed, maar die daisy chains gingen bij mij altijd stuk....
Nadeel is dat ie wat zwaarder is natuurlijk. Als je je effecten niet in een pedalboard hebt zitten is het misschien niet de handigts oplossing.
Mijn tip: goedkope Stagg pedalcase met de HB PP.

Qua patch kabels kan ik Klotz adviseren. Niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Zo zijn er nog wel een paar merken te bedenken.
Die George L dingen lijken me ook goed.
Plaats reactie