Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

WouterN schreef:
Bernardduur schreef:Maar soms is het zeker aan te raden; mn Dumble versterker bv klinkt overdag anders dan 's nachts en 's morgens. Na een power conditioner nergens meer last van :)
Hmhmm! Mn powerconditioner heeft een voltmeter op de voorkant en het is schrikbarend wat voor verschil daar in zit in de loop van de dag... Overdag geeft'ie netjes rond de 220V aan, 's avonds kom ik soms nauwelijks boven de 200 uit! :shock:

Moet je voorstellen!
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Als ik even iets vragen mag..

Ben nog niet zo heel lang op deze site bezig, en ik zie regelmatig het woord "effectloop" voorbij komen..

Kan iemand mij uitleggen wat het betekent?

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Cloff schreef:Als ik even iets vragen mag..

Ben nog niet zo heel lang op deze site bezig, en ik zie regelmatig het woord "effectloop" voorbij komen..

Kan iemand mij uitleggen wat het betekent?

Effectloop of FXloop is een sectie in je amp waar je effecten tussen kan plaatsen (mbv send / return jacks). De traditionele FX loop zit tussen de preamp en de poweramp. In veel basamps die ik gezien heb zit deze loop na een buffer maar voor de preamp
Haico

Bericht door Haico »

Rogier... in welke categorie valt deze: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt me een T-Rex Fuel Tank kopie...


* wacht op "Kuch...fueltank... kuch" *
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Haico schreef:Rogier... in welke categorie valt deze: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt me een T-Rex Fuel Tank kopie...


* wacht op "Kuch...fueltank... kuch" *

Kuch............. Fueltank..... kuch...........

en voor die

Kuch......... DC brick........ kuch.........

Gewoon een simpele power supply met passief geisoleerde outputs
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Afbeelding
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

:lol:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Haha...... thx!
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Weet iemand of het kwaad kan om mijn deep impact aan mijn daisy chain te hangen? De originele adapter zit er gewoon bij maar hij trekt 9 volt net als mijn andere pedalen dus die chain zou wel makkelijker zijn. Maar als ik bijvoorbeeld per ongeluk het eerste effect van mijn chain trek maakt mijn speaker rare geluidjes en lichten de ledjes van andere effecten heel kort op. Ik wil liever niks riskeren met zo'n duur apparaat...
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Vincent schreef:Weet iemand of het kwaad kan om mijn deep impact aan mijn daisy chain te hangen? De originele adapter zit er gewoon bij maar hij trekt 9 volt net als mijn andere pedalen dus die chain zou wel makkelijker zijn. Maar als ik bijvoorbeeld per ongeluk het eerste effect van mijn chain trek maakt mijn speaker rare geluidjes en lichten de ledjes van andere effecten heel kort op. Ik wil liever niks riskeren met zo'n duur apparaat...
ligt eraan hoeveel mA het ding trekt he...
Ik zou het er niet op gokken en hem apart aansuiten, zeker als je er zo zuinig op bent, hoewel, in het ergste geval brandt je adaptor door.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Volgens mij trekt ie aardig wat maar als ik het goed heb zit er een goede aansluiting op de Akai. Degene die ik hier heb gehad heb ik altijd op de bijgeleverde adapters gedraaid meer omdat die er was :)
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Hij trekt 180 mA en mijn daisy chain heeft 1100 mA dus dat is het probleem niet. Ik vraag me meer af of het schadelijk is voor het pedaal om hem aan een daisy chain te hangen met meer pedalen.
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Vincent schreef:Hij trekt 180 mA en mijn daisy chain heeft 1100 mA dus dat is het probleem niet. Ik vraag me meer af of het schadelijk is voor het pedaal om hem aan een daisy chain te hangen met meer pedalen.
neuh.

Het enige waar ie "last" van zou kunnen hebben is de adaptor die niet goed gestabiliseerd is (origineel is vaak gewoon beter). Het feit dat ie z'n voeding moet delen zal geen probleem zijn.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Ik neem aan dat deze zwaar genoeg is voor de Morley PWF ? (uit USA, dus 110V)
Klik

Afbeelding
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Gewoon een nieuwe trafo erin bouwen; is nog goedkoper :D
Plaats reactie