Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Iemand die kan helpen ? Ik heb net een Tech 21 Sansamp RBI binnengekregen en nu weet ik om te beginnen al niet hoe ik em degelijk moet verbinden met mijn SVT7 Pro (er zijn blijkbaar meerdere manieren) maar wat me vooral verontrust is het feit dat ik de Sansamp totaal niet meer aan de praat krijg. De eerste lukte het wel, de 2e keer viel ie weg...

Verbinding is, als ik het goed heb, als volgt:

1) basgitaar --> input jack Sansamp RBI
2) Sansamp output jack --> input SVT7 Pro
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat is de meest standaard manier, zo zou hij het gewoon moeten doen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:Dat is de meest standaard manier, zo zou hij het gewoon moeten doen.
En dat doet ie dus helaas niet (meer)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

En wàt doet hij dan niet?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:En wàt doet hij dan niet?
Aanschakelen. Er is totaal geen licht meer bij de Sansamp.. Waardoor ik vrees dat ie al kapot is gegaan. Ik hoop dat het niet komt doordat ik em mss eventueel verkeerd geconnecteerd heb...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Inderdaad, dan doet ie weinig. Zekering al gecontroleerd?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:Inderdaad, dan doet ie weinig. Zekering al gecontroleerd?
Nee, nog niet. Maar ik zie achteraan wel dat het vierkantje van AC 117V ingekleurd is... :?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ai, dan heb je een verkeerde geleverd gekregen. Niet jouw schuld, terugsturen die hap!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:Ai, dan heb je een verkeerde geleverd gekregen. Niet jouw schuld, terugsturen die hap!
Probleem is dat ie op de koop toe 2ehands is van een forumlid hier.. :/
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat had desbetreffend persoon je toch wel mogen vertellen, niet?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:Dat had desbetreffend persoon je toch wel mogen vertellen, niet?
Tis mijn fout. Er werd vermeld over een AC converter, alleen wist ik dat absoluut niet meer (advertentie is al van een tijd terug).
Zelf had ik ook niet achteraan gekeken en gezien dat het AC 117V was en gewoon aangesloten zonder die stroom converter.
Dus de zekering zal gepopt zijn wat volledig mijn eigen domme schuld is :facepalm: Dit is er eentje voor de epic fail categorie 2016 :facepalm:
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Naja, nu weet je wel wat het probleem is....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

https://www.keymusic.com/be/nieuws/2016/ ... er-supply/
Afbeelding
Afbeelding

eindelijk een keer deftige power voor digitale pedalen ook ! waarschijnlijk wel reteduur strymon kennende :mrgreen:
+ je kan ze gemakkelijk aan mekaar linken voor extra uitbreidingen !
Afbeelding
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Pigtronix gaat ook met iets nieuws komen:

Afbeelding
Pigtronix Power unleashed at NAMM 2016
January 20, 2016 (Port Jefferson Station, NY) - Pigtronix announces the release of its long-awaited, multi-voltage power supply, simply named Pigtronix Power. This robust and flexible unit is designed to provide a quiet, stable power hub for guitar effects pedals. Each outlet is isolated from the others, preventing crosstalk or unwanted noise.

Pigtronix Power is equipped to meet the DC requirements of the most demanding pedal board setups, with 8 individually isolated outputs. Two 9V @ 100mA outlets are intended for standard 9V-powered guitar pedals. Four independently switchable (9V, 12V, 15V, 18V) multi-voltage outlets provide the flexibility to run virtually any DC powered stompbox. Two of these switchable outlets are rated at 100mA, while the other two can provide up to 300mA of current each. An additional pair of 18V @ 300mA outlets are specifically intended for Pigtronix digital / analog hybrid pedals such as the Infinity Looper and Echolution 2 which have high current draw and require individually isolated power. All four of the high-current (300mA) outlets can be used with the included daisy chain connectors to power five or more analog Pigtronix pedals from a single outlet.

International standard IEC power input is switchable between 115V and 230V for use anywhere in the world. An IEC power cable is included along with a comprehensive set of industry standard 2.1 mm power cables, and a pair of 5-pin daisy chain harnesses for convenient pedal board hookup. The cables provided with the Pigtronix Power support the industry standard negative-tip (-) polarity.

Pigtronix Power will retail for $299 USD and will be available as of March, 2016.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

De Strymons gaan nog aanvaardbaar in prijs zijn ook. De Ojai zou rond de 150$ kosten, en de Zuma 250$. Ik denk dat mijn Pedal Power eventjes opzij geschoven gaat worden voor zo'n Zuma.
Plaats reactie