Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

rich13 schreef:In het kader daarvan: ik gebruik eigenlijk alleen een Boss Chorus, maar trek m er meestal tussen uit vanwege een brom.
Nu had ik zo'n universele voeding, dus ik dacht dat het misschien daaraan lag, maar met een originele Roland voeding bromt ie nog steeds. Enig idee hoe ik dat wegkrijg? Zou het schelen als ik m in de effectsloop op de amp aansluit ipv tussen bas en amp? Of gewoon maar een batterij er in dan?
Nee dat moet aan de voeding liggen. Probeer eens een one-spot...
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

mooi stukkie! dat van de onespot vind ik wel een apart verhaal eigenlijk. heeft het nog iets te maken met de belasting van de adapter of hij van die pieken geeft? en heb je die piek ook zelf gemeten?

oh, en in de mierenneukmodus:
Bernardduur schreef: Andere kabels die ik gebruikt heb zijn de regenboogkabels (allerlei kleuren); op zich wel goede kabels maar als je er teveel gebruikt hoor je een verlies van treble optreden die niet met een buffer op te vangen is (condensatiewaarde van de kabels is te hoog; icm de weerstand van de kabel krijg je een high pass filter).
dat lijkt me lowpass of highcut, toch?
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23279
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

en wat is een onespot??
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De chorus kan ook brommen door een andere oorzaak; intern, etc. Probeer em op verschillende stroombronnen. De batterij is hierbij de ultieme omdat dit geen probleem moet geven. Bromt ie dan nog, dan moet ie nagekeken worden

En woops, ja, bedoelde een low pass filter
Laatst gewijzigd door Bernardduur op 17 dec 2007, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23279
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Dat ga ik zeker proberen!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Misschien zou een lijstje met true bypass pedalen en pedalen die een buffer hebben niet misplaats zijn in deze topic?

Ik zie in dat dit heel veel werk is zijn maar langs de andere kant is het misschien wel handig (zeker in het geval van die buffers want ikzelf zocht nog een oplossing voor een buffer en nu blijkt dat m'n tuner (korg dt-10) een buffer heeft!:)).

Of misschien maken we beter een ander topic waaraan iedereen kan bijvullen?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23279
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

en de batterij werkt idd.......
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Bernardduur schreef:
Bazz Lightyear schreef:Hmm interesting, zeker omdat ik graag onespot adapters gebruik, is er ergens een lijst van pedalen die niet met onespot adapters compatible zijn?
Ik ken ze niet allemaal, maar:
- Alle Maxon pedalen
- Alle Snarling Dogs pedalen

en alle pedalen die MAX1044 chips gebruiken
Ehhh.... ik gebruik al heel lang een Onespot adapter met een Onespot daisy chain op mijn Snarling Dogs Erogenous Moan. Heb wel het idee dat ik even de potmeters bij moet stellen (vooral de reverse loopt nu net niet helemaal hoe het hoort, maar die gebruik ik eigenlijk niet), maar ik heb nog niks gemerkt van kapotte printplaatjes! Of heb je het hier alleen over de stompboxes van Snarling Dogs?
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Ik heb laatst ergens begrepen dat EBS pedalen ook niet goed tegen hoge volt pieken kunnen.
Zal ik problemen ondervinden als ik mijn Multidrive op m'n One-Spot aansluit?
Gebruikersavatar
Joep
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2008, 23:34

Bericht door Joep »

Geen enkel probleem met mijn EBS reverb en de 1spot.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Rich: ik ken het brom probleem in het signaal. Ik ben gewoon naar een goede electronicazaak (onderdelen electronica zaak) gegaan. Hij vertelde mij dat ik gestabiliseerde voeding moet gebruiken. En net als de onespot, hoog mili amperes (die van mij 1000mA trekt gemakkelijk 8 pedalen), om meerdere pedalen te trekken.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Pushifier schreef:Rich: ik ken het brom probleem in het signaal. Ik ben gewoon naar een goede electronicazaak (onderdelen electronica zaak) gegaan. Hij vertelde mij dat ik gestabiliseerde voeding moet gebruiken. En net als de onespot, hoog mili amperes (die van mij 1000mA trekt gemakkelijk 8 pedalen), om meerdere pedalen te trekken.

Ik had vroeger ook zo'n gestabiliseerde 1500 mA adapter; alleen maar problemen mee gehad icm daisy chain. Toen een Dunlop DC brick gekocht en nooit meer problemen gehad.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

En nog een aanrader. Sluit je adapter(voedingen) van je effecten aan op je powerconditioner (furman) van je versterkers.
Ik heb gebruik veel effecten en dankzij de furman is alles 'dead silent' en beveiligd.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Pushifier schreef:En nog een aanrader. Sluit je adapter(voedingen) van je effecten aan op je powerconditioner (furman) van je versterkers.
Ik heb gebruik veel effecten en dankzij de furman is alles 'dead silent' en beveiligd.

+1! Een power conditioner is een goede add-on voor alle gebruikers al moet ik wel zeggen dat het voor een hoop toepassingen een beetje overdone maatregel is......... sommige mensen zullen het verschil niet horen en op zich is het electriciteitsnet binnen niet slecht.

Het is zeker aan te raden voor outdoor gigs of rare bars / kroegen..........

Maar soms is het zeker aan te raden; mn Dumble versterker bv klinkt overdag anders dan 's nachts en 's morgens. Na een power conditioner nergens meer last van :)
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Bernardduur schreef:Maar soms is het zeker aan te raden; mn Dumble versterker bv klinkt overdag anders dan 's nachts en 's morgens. Na een power conditioner nergens meer last van :)
Hmhmm! Mn powerconditioner heeft een voltmeter op de voorkant en het is schrikbarend wat voor verschil daar in zit in de loop van de dag... Overdag geeft'ie netjes rond de 220V aan, 's avonds kom ik soms nauwelijks boven de 200 uit! :shock:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Plaats reactie