Stroomvoorziening en andere zaken

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Lieve BGF'ers,

Ik ben op zoek naar een goede powerspully om op/onder m'n pedaltrain te knopen/smurfen/schroeven/lijmen/klittebanden.
Hij moet beschikken over de volgende dingen:
- Veel mA.
-9V
-18V

Wie o wie kan mij vertellen welke ik het beste zou kunnen nemen?????

@FC spoiler: Das wel een Brewtal rek wat je daar hebt!
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

pompompom schreef:Lieve BGF'ers,

Ik ben op zoek naar een goede powerspully om op/onder m'n pedaltrain te knopen/smurfen/schroeven/lijmen/klittebanden.
Hij moet beschikken over de volgende dingen:
- Veel mA.
-9V
-18V

Wie o wie kan mij vertellen welke ik het beste zou kunnen nemen?????

@FC spoiler: Das wel een Brewtal rek wat je daar hebt!
Dunlop DC brick. Ben daar al jaren en jaren tevreden over. Goede passieve isolatie, genoeg mA, veel 9V, 3 18V uitgangen. Enige nadeel is dat de 18V uitgangen niet beveiligd zijn tegen kortsluiting. Als dat gebeurd branden de 1.8 ohm weerstanden door. Effe vervangen en hij doet het weer als vanouds.
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Bernardduur schreef:
pompompom schreef: tralala
!
Dunlop DC brick. Ben daar al jaren en jaren tevreden over. Goede passieve isolatie, genoeg mA, veel 9V, 3 18V uitgangen. Enige nadeel is dat de 18V uitgangen niet beveiligd zijn tegen kortsluiting. Als dat gebeurd branden de 1.8 ohm weerstanden door. Effe vervangen en hij doet het weer als vanouds.
Daar zat ik ook al aan te denken ja. Echter, op harmony-central lees ik niet al te beste revieuws...
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

pompompom schreef:
Daar zat ik ook al aan te denken ja. Echter, op harmony-central lees ik niet al te beste revieuws...

Ik zal die eens lezen en kijken of ik er mee eens ben!

Edit:

Hmmmm, noise heb ik nog nooit problemen mee gehad. En ik heb hem nu al meer dan 4 jaar en heb er veel en veel mee gepowered. Ik weet niet maar noise kan door een hele hoop dingen komen zoals bv het gebruiken een amp met bv ground lift.

Reverse polarity doet ie zeker niet; maar dat doet geen enkele power supply met passieve isolatie. Als je dat wilt heb je transformer isolatie nodig en een van de weinige is de Pedal Power van Voodoo Labs omdat iedere 9V daarvan een aparte uitgang is van een 220V-in-meerdere-9V-uits.

De trafo zit los van de unit om zo enige hum te vermijden. Power kabel is sterk en degelijk en kan meer hebben dan je denkt.
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Tnhx! Ik zal er eens gaan halen denk ik.
Trouwens, die beesscreamer, kan die ook op 18v draaien?
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

pompompom schreef:Tnhx! Ik zal er eens gaan halen denk ik.
Trouwens, die beesscreamer, kan die ook op 18v draaien?
Die kan tot 24V!
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Bernardduur schreef: Reverse polarity doet ie zeker niet; maar dat doet geen enkele power supply met passieve isolatie. Als je dat wilt heb je transformer isolatie nodig en een van de weinige is de Pedal Power van Voodoo Labs omdat iedere 9V daarvan een aparte uitgang is van een 220V-in-meerdere-9V-uits.
misschien een domme vraag hoor, maar je kan toch zelf een kabeltje solderen, met de + en - andersom?
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Of kabeltje doorknippen en met een kroonsteentje vaszetten, dan kan je ook makkelijk weer terug :wink:
pompompom schreef:Brewtal
:lol:
:jam:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

rensdus schreef:
Bernardduur schreef: Reverse polarity doet ie zeker niet; maar dat doet geen enkele power supply met passieve isolatie. Als je dat wilt heb je transformer isolatie nodig en een van de weinige is de Pedal Power van Voodoo Labs omdat iedere 9V daarvan een aparte uitgang is van een 220V-in-meerdere-9V-uits.
misschien een domme vraag hoor, maar je kan toch zelf een kabeltje solderen, met de + en - andersom?

Nope; dan krijg je kortsluiting. Als je de + en de - omdraait en verder alles normaal laat (in bv daisy chain) dan zitten de + en de - aan elkaar = kortsluiting.

Als je maar 1 effect powered kan het prima!
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

jajaja! eentje tegelijk uiteraard. :wink:

DC brick heeft losse uitgangen, dus dat moet dan kunnen.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

rensdus schreef:jajaja! eentje tegelijk uiteraard. :wink:

DC brick heeft losse uitgangen, dus dat moet dan kunnen.

Hmmmm, volgens mij kan de DC brick het ook niet omdat de uitgangen maar passief geisoleerd zijn.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »


Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »


Ik ken em alleen van wat verhalen......... en heb een paar pedalen moeten repareren omdat ze doorgebrand waren. Ik weet niet of het direct door deze brick kwam maar het was wel frappant.
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Afbeelding :wink:
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Haico

Bericht door Haico »

kuch...Fueltank...kuch...

Volgens Dr. B. d'Uur is het een simpel ding met passief geisoleerde outputs

Tsja.. en wat dat dan weer betekent. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie