Voeding

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
funkalot
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:32

Voeding

Bericht door funkalot »

Heeft iemand een idee voor een alternatief voor dit ding?

het is een adapter waar je meerdere pedalen op aan kunt sluiten, op verschillende voltages, 7 op 9 volt en 3 op 18 volt. Het lijkt me een ideaal apparaatje aangezien ik een pedaal van 9 en een van 18 heb en dan niet hoef te gaan zitten klooien met verschillende adapters etc. Het enige nadeel van dit ding is dat hij 180 dollar moet gaan kosten, dat vind ik nogal wat.

Iemand een idee?
funky see, funky do...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Koop er twee.

Een gestabiliseerde voeding voor 9V (1000mA voor ongeveer 24,80 bij musik-produktiv bijvoorbeeld...erg goedkoop en werkt perfect) en een losse voor de andere voedingen.

Als je dan een pedalboard fabriceert, kun je de adapters met tie-rips vastrijgen aan de bodem. Zo vast als een huis en met een nette afdekking zie je daar niets van. Zeulen moet je toch en dit bespaart minimaal 100 euro.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Als je maar twee pedalen hebt, dan heb je nog niet echt het probleem waar die Dunlop DC Brick de oplossing voor is. Toch?
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
funkalot
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:32

Bericht door funkalot »

Venomer schreef:Als je maar twee pedalen hebt, dan heb je nog niet echt het probleem waar die Dunlop DC Brick de oplossing voor is. Toch?
Dat is waar, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid worden dat er wel meer :)
(ik noem maar iets als een octaver, delay etc)
funky see, funky do...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik moet zeggen... het is wel een sturdy dingetje!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
funkalot
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:32

Bericht door funkalot »

De Teng schreef:Ik moet zeggen... het is wel een sturdy dingetje!
Het lijkt mij gewoon de beste oplossing aangezien je dan niet met meerdere stekkers en stopcontacten hoeft te klooien en zo.

Maar goed, deze 'zoektocht' is nog niet voltooid dus.
funky see, funky do...
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Ook met deze kast zou ik niet geholpen zijn, want mijn gt5 op 18 volt, mijn loopstation op 9 volt en korg tuner 9 volt kunnen er wel op. Ze hebben de + op de buitenrand, maar mijn DOD fx25 envelope heeft de - op de buitenmantel, ook op 9 volt.
Mijn dbx compressor moet op 220, dus kan er zowieso niet aan.........
dus 2 adapters plus een extra stopcontact zal het nog wel even blijven....
Plaats reactie