Problemen digitech bass synth wah

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Lefty
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 sep 2006, 18:05

Problemen digitech bass synth wah

Bericht door Lefty »

Zeer vreemd: wanneer ik de trebble op mn bas open heb staan en wat hogere tonen aanspeel op de G snaar hoor ik eerst een tik-geluidje alsof je de stekker in je bas steeks wanneer je amp al aan staat en vervolgens is het effect weg..je hoort enkel nog het clean geluid en het pedaaltje reageert nerges meer op...
als ik het pedaaltje loskoppel en een 10tal seconden weer insteek gaat ie weer even tot hetzelfde zich weer herhaald....

doe ik iets verkeerd of is het pedaaltje eraan?
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Re: Problemen digitech bass synth wah

Bericht door Slapdash »

Lefty schreef:Zeer vreemd: wanneer ik de trebble op mn bas open heb staan en wat hogere tonen aanspeel op de G snaar hoor ik eerst een tik-geluidje alsof je de stekker in je bas steeks wanneer je amp al aan staat en vervolgens is het effect weg..je hoort enkel nog het clean geluid en het pedaaltje reageert nerges meer op...
als ik het pedaaltje loskoppel en een 10tal seconden weer insteek gaat ie weer even tot hetzelfde zich weer herhaald....

doe ik iets verkeerd of is het pedaaltje eraan?
Ik heb ooit het soort gelijke probeem gehad met mijn korg multi fx,dat bleek achteraf aan mijn voeding te hebben gelegen.

Je zou het eventueel kunnen proberen te controleren qua spanning en ampere etc maar ik denk eigenlijk niet dat het dat is inderdaad vreemd.
:?: :?: :?:
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Lefty
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 sep 2006, 18:05

Bericht door Lefty »

ik heb hem wel nog meer 3 dagen en ik heb er ook nog maar een 4tal uurtjes op gespeeld

ik heb hem in de music store in keulen besteld en als ik me niet vergis mocht je defecte dingen gratis terug naar daar sturen voor reparatie niet?
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

adapter of batterij? Dit pedaal eet batterijen. Tevens een 200mA adapter is ook te slap. Vanaf 300mA is ok. Gelukkig werken deze pedalen wel met een schakelvoeding.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Laus schreef:adapter of batterij? Dit pedaal eet batterijen. Tevens een 200mA adapter is ook te slap. Vanaf 300mA is ok. Gelukkig werken deze pedalen wel met een schakelvoeding.
+1!

Die dingen vreten batterijen als ontbijt!
Gebruikersavatar
Lefty
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 sep 2006, 18:05

Bericht door Lefty »

een adapter heb ik nog niet, zou de batterij na 4uur al op kunnen zijn?
lijkt me sterk maar jullie zullen het wel beter weten :D

en hoeveel mag zo iets kosten?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Lefty schreef:een adapter heb ik nog niet, zou de batterij na 4uur al op kunnen zijn?
lijkt me sterk maar jullie zullen het wel beter weten :D

en hoeveel mag zo iets kosten?
Dat je het 4 uur volgehouden hebt is al een wonder; de mijne was na 2 uur spelen al ver heen :)
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

Het pedaal verbruikt echt tegen de 200 mA. Reken maar na hoe snel een 9V batterij dan leeg is.

4uur is optimistisch.
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

Lefty schreef:ik heb hem wel nog meer 3 dagen en ik heb er ook nog maar een 4tal uurtjes op gespeeld
klopt mijn korg deed het prima op de repetities en in de studio bij elkaar +/- 8uurtjes aan speel plezier tot dat ik moest optreden toen liep hij ineens vast heb hem daarna nog een paar keer aan en uit gemaakt en hij bleef een soort van fout melding (geluid) geven heb hem toen laten nakijken.
Door dat ik verkeerde voeding gebruikte is er een printplaat van binnen kapot gegaan
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

wat eventueel ook kan is dat ie een fabrieksfout heeft
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik heb al 2 digitech pedaaltjes gehad en het ligt echt aan de voeding, die dingen zijn gewoon niet te gebruiken met een 9V batterij. Een goede adapter er op en klaar is kees....

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

kunnen de mensen met een werkend digitech bass synth wah pedaal mij vertellen of ik deze moet kopen of niet?
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Bazz Lightyear schreef:kunnen de mensen met een werkend digitech bass synth wah pedaal mij vertellen of ik deze moet kopen of niet?
flink doorsparen en de EHX Bass Microsynth halen! :lol:
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Ik gebruik hem al weer een goed jaar zonder problemen. Gebruik zowel het envelope filter als een synth geluid, prima toe te passen in de band. Er zal zeker beter zijn, maar het is een goede koop, los van de aantrekkelijke prijs.
Gebruikersavatar
Lefty
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 sep 2006, 18:05

Bericht door Lefty »

Is deze adapter goed genoeg?

KLIK


Link ingekort ivm leesbaarheid - RUIS
Plaats reactie