Crescendo pedaal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Nee, geen tremolo inderdaad...
[met tempo bedoel ik: dat het tempo waarop het volume van 0 naar 10 altijd gelijk omhoog gaat, geen terugkerend patroon]

Ik heb de EHX BassMicrosynth ook gehad, maar die functie is me dan niet echt opgevallen? Weet je zeker dat die als een slow-gear kan werken?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik gebruik hem voor die reden erg vaak...... maar je moet wel goed samenwerken met bijvoorbeeld de trigger setting omdat die ook dit effect aanstuurt. Het werkt dus alleen op een forse uitslag en de andere, mindere uitslagen, worden niet ingefaded
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Dat heb ik nu ook met de Malekko AD. Erg irritant als je een beetje 'klein' wil spelen, dan werkt het pedaal niet... daar heb ik dus weinig tot niks aan.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nou, als je de trigger hoog genoeg zet pakt ie op alle noten dus dat is gemakkelijk instelbaar. Wel merk ik dat de gitaar en bas versie net anders deze trigger pakt...... ik speel daarom graag over de gitaar versie van de microsynth vanwege deze gevoeligheid....

Ik moet ook niet klagen, ik heb ze op de mijne schakelbaar gemaakt.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Zijn er hier mensen op dit forum [Rogier misschien] die zo'n 'crescendo' pedaal voor me zouden kunnen maken?
Had er nu weer een besteld uit de Mooer-reeks, maar die heeft ook weer van die eigenaardigheden... :?
Het idiote is dat in de Line 6 M5 éxact de 'swell' zit die ik fijn vind, maar ik wil een beetje van de M5 af op mijn pedalboard, omdat dat ondertussen ook het énige is waarvoor de M5 erop ligt.
Ik zoek dus een 'custom-made' swell pedaal, in een zo klein mogelijke behuizing [formaatje Mooer, of EHX Nano, niet groter].
Iemand??
The UnxpectedNL
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:04

Bericht door The UnxpectedNL »

Wellicht is bqmusic iets voor je?

Geen persoonlijke ervaring mee, maar kom vaak custom pedalen tegen die hij aanbied op marktplaats.
Plaats reactie