Crescendo pedaal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Njits
Berichten: 197
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:52

Crescendo pedaal

Bericht door Njits »

Hi,

Van onze gitarist ving ik iets op over een effect die een crescendo maakt op je tonen. Zit deze ook op de Boss GT-6B of moet je deze los kopen?

EDIT EDIT EDIT: Oh mijn god, ik realiseer me net dat dit natuurlijk met een expression pedal kan! Maar hij had het over een effect, is hier iets van bekend?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Crescendo pedaal

Bericht door Rieno »

Njits schreef:Hi,

Van onze gitarist ving ik iets op over een effect die een crescendo maakt op je tonen. Zit deze ook op de Boss GT-6B of moet je deze los kopen?

EDIT EDIT EDIT: Oh mijn god, ik realiseer me net dat dit natuurlijk met een expression pedal kan! Maar hij had het over een effect, is hier iets van bekend?
Dus dat het geluid aanzwelt zeg maar? Dat zat zelfs op mn oude Digitech BP200, dus ik gok dat het op de GT-6B ook wel zit :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Zat even in de manual te bladeren van de GT-6B, daar staat dat het idd aanwezig is :)


SG: Slow Gear
This produces a volume-swell effect (similar to how a violin
is played).

Parameter Value
Sens 0–100
Rise Time 0–100

Sens
This adjusts the sensitivity of the slow gear. When the
sensitivity is set to a lower value, the effect of the slow gear
can be obtained only with somewhat stronger picking, while
no effect is obtained with weaker picking. When the
sensitivity is raised, the effect is obtained even with weak
picking.

Rise Time
This adjusts the time needed for the volume to reach its
maximum from the moment you begin picking.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Njits
Berichten: 197
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:52

Bericht door Njits »

Super, ik kon het niet vinden op de site van Boss US. Ik heb zo'n effect nodig voor mijn orkest, want op elke slotnoot moet een crescendo, aangezien het eerste een gestreken baspartij was:P
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Njits schreef:Super, ik kon het niet vinden op de site van Boss US. Ik heb zo'n effect nodig voor mijn orkest, want op elke slotnoot moet een crescendo, aangezien het eerste een gestreken baspartij was:P
En daar koop je dan gelijk een GT-6B voor? :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Je kan ook een Boss SG-1 Slow Gear kopen maar die kosten als ik mij niet vergis ~500€ op e-bay. :mrgreen:
Beringer heeft een kopie en er is nog een andere firma die een kopie heeft maar ik ben de naam effe kwijt.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Gewoon een volume pedaal kopen!
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Behringer heeft een goedkope kopie van de Slow Gear, omgedoopt naar de Lazy Sprocket of iets dergelijks. Maar een volume pedaal will do the job. Ik heb de Boss FVL-500H of iets dergelijks en die doet precies wat ie moet doen, en is goed stevig.

Verder worden Ernie Ball volume pedalen ook veel gebruikt.
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

rogerlinndesign(.com)'s adrennalin kan dit ook. Al dan niet reagerend op de maat (van je taptempo of midi of de interne lfo) of aangestuurd door je eigen attack.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Slow gear is een rot pedaal....

je kan er niets mee :)
Gebruikersavatar
Njits
Berichten: 197
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:52

Bericht door Njits »

Hey,

Heeft er iemand ervaring met een Morley Volume Pedal? en weet iemand wat een Morley Volume Plus Pedal inhoudt?
Gebruikersavatar
DiscoFreq
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2007, 19:57

Bericht door DiscoFreq »

Bazz Lightyear schreef:Behringer heeft een goedkope kopie van de Slow Gear, omgedoopt naar de Lazy Sprocket of iets dergelijks. Maar een volume pedaal will do the job. Ik heb de Boss FVL-500H of iets dergelijks en die doet precies wat ie moet doen, en is goed stevig.

Verder worden Ernie Ball volume pedalen ook veel gebruikt.
De Lazy Sprocket is de "Build Your Own Clone" versie, de Behringer is de SM200 Slow Motion. Ik heb er zo eentje en dat is wel eens leuk, maar ik gebruik liever m'n Carrotron Noise Fader daarvoor, een noisegate met trage attack. Het verschil is dat de Behringer onder de threshold je geluid gewoon doorlaat met normale attack, die noisegate laat te stille noten niet door.

Er is ook nog de Guyatone SV2 Slow Volume.
EffectsDatabase: https://www.effectsdatabase.com
22000 pedals, 4000 brands, 350 brand interviews

NAMM 2016: https://fxdb.org/namm
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Met eender welk pedaal met een envelope filter kom je er ook (wah pedalen, althans als je de resonantie kunt instellen, bass synths).
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Effe dit oude topic beetje nieuw leven inblazen... :?

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goed 'swell' pedaal. [een soort auto-volume / auto swell; iets wat het volume automatisch van 0 naar 10 brengt op een zelf te kiezen [vast] tempo.]

Op dit moment gebruik ik de Line 6 M5 auto volume hiervoor, en hoewel dit een prima uitvoering is, zou ik graag een apart pedaal voor alléén deze functie erbij hebben. Wellicht kan hier iemand iets zinnigs over zeggen?
[voor alle duidelijkheid: ik wéét dat een volumepedaal dit ook kan, maar ik héb een volumepedaal, en ben juist op zoek naar de auto-functie... idem voor het 'pinky'-volumeknopje draaien :| ]

Wat ik ken:
Guyatone SV-2 [niet 'langzaam' genoeg, verder wel prima apparaatje]
Malekko A.D. [werkt niet lekker met passieve bas, ík denk dat er soort 'gate' in zit die signalen van mindere input tegen houdt?]
Zoom B3 [swell functie was niet 'lekker', en voelde niet controleerbaar aan]

En ik ben benieuwd naar ervaringen [met bas uiteraard] met een van deze pedalen;
Boss Slow Gear [valt bij voorbaat al af, te zeldzaam, te duur en schijnt niet lekker te werken met bas]
Lazy Sprocket [DIY versie]
Gator [DIY versie?]
Line 6 Echo Park
Guyatone SVm5
Mooer Slow Engine
VFE Bumblebee
DOD FX 15 Swell
Behringer Slow Motion
Pigtronics Attack Sustain
Pigtonics Philosopher King
Carrotron Noise Fader [nog nooit van gehoord: maar zag het staan in post van DiscoFreq]

Als iemand nog een ander pedaal weet wat de moeite waard is: laat maar weten.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Microsynth; die heeft een attack decay die dat effect geeft

@ Viersnaar; je bedoelt geen tremolo he? (vanwege het tempo verhaal)
Plaats reactie