Veiligheid van effectenpedalen op een podium?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

dejohan schreef:Een hele kwaaie roadie inhuren.
Kun je me vader goed gebruiken. Heb net zijn sax laten stuitere :oops:
dejohan

Bericht door dejohan »

Bassplayingcurlyhead schreef:
dejohan schreef:Een hele kwaaie roadie inhuren.
Kun je me vader goed gebruiken. Heb net zijn sax laten stuitere :oops:
Je kan altijd asiel aanvragen in België, mag je bij mij komen wonen :D .
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Ik leg mijn bak voor bij mijn microfoon,
sta toch aan de zijkant waar niemand komt,
trouwens op mijn leeftijd gaat het niet meer
zo heftig :roll:
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Wow, dat is net een gedicht zo met die nieuwe regels steeds :lol:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Wat voor effecten gebruik je dan? Van Behringer? Waarom denk je dat Boss pedalen als 'onverwoestbaar' te boek staan? Koop er daar een paar van en ze kunnen er met een hele kudde dikke negers overheen walsen zonder dat je er iets van voelt ;)
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Unlord schreef:Wat voor effecten gebruik je dan? Van Behringer? Waarom denk je dat Boss pedalen als 'onverwoestbaar' te boek staan? Koop er daar een paar van en ze kunnen er met een hele kudde dikke negers overheen walsen zonder dat je er iets van voelt ;)
Dat antwoord slaat nergens op, je ziet in m'n beginpost al ongeveer wat ik heb en wat de situatie is. Dan heb ik weinig aan iets als 'koop een aantal bosspedalen'

Ik heb trouwens een Sansamp, een multicomp, korg dt-10 tuner en soms ook een Maxon analoge delay bij. Dat is voor € 800, daar hoeft helemaal geen groep dikke negers (fijn trouwens dat je kudde schrijft) over te lopen als ik dat niet wil.

Vandaar m'n vraag. :D (dit lachebekje staat er enkel bij om te tonen dat ik niet boos ben)
Gebruikersavatar
daffe
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 apr 2006, 10:14

Bericht door daffe »

QuoVadis schreef:Wow, dat is net een gedicht zo met die nieuwe regels steeds :lol:
een soort haiku!!
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Unlord schreef:Wat voor effecten gebruik je dan? Van Behringer? Waarom denk je dat Boss pedalen als 'onverwoestbaar' te boek staan? Koop er daar een paar van en ze kunnen er met een hele kudde dikke negers overheen walsen zonder dat je er iets van voelt ;)
En dan nog, ik denk dat als er iemand met zn volle gewicht op een knop van een effect gaat staan, dat die echt wel eens zou kunnen afbreken, of het nou een Boss is of een Behringer. Ook Boss gebruikt plastic knopjes en ik denk niet dat die er voor gemaakt zijn om een kilootje of 70 te verdragen. :wink: Of wat als er iemand bovenop een uitstekende jackplug aan de zijkant gaat staan? Of op het stroomstekkertje? Ook effecten met metalen behuizing hebben hun zwakke punten lijkt me toch? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Tja da's een lastig probleem.

Ik denk dat de oplossing voor dit probleem simpel is.
Zorgen dat er niemand bij kan.
Hoe?

Misschien een metalen bakje maken met een soort van dakje erop maar, dan open aan jouw kant zodat je ze nog wel kan bedienen.
Zeg een soort van open fietsenstalling idee. Achterwand, dakje en zijkanten van plaatstaal of aluminium en de voorkant open om er bij te kunnen. Een soort van A frame als je van de zijkant kijkt.

Is simpel te maken. Traanplaatje, ziet er gelikt uit, kopen bij b.v. Gamma, Praxis of Hubo.
Hoekjes vouwen. Popnahels of boutej moertjes erin. Dan de effecten erin schroeven en klaar ben je. Alle aansluitingen ook aan de binnekant van het bakje natuurlijk. Ben je ook sneller klaar met aansluiten.
Als er dan toch nog iemand overheen wil rollen moet ie maar rugpijn hebben. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

grotere optredens op grotere podiums regelen :)

want ik heb er dus nooit last van
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

dejohan schreef:
Bassplayingcurlyhead schreef: Kun je me vader goed gebruiken. Heb net zijn sax laten stuitere :oops:
Je kan altijd asiel aanvragen in België, mag je bij mij komen wonen :D .
Deal
Plaats reactie