Ashdown FreeBass

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

The Fourth Horsemen schreef:
rael_kid schreef:Volgens mij is de lage E op je bas een E1, die is rond de 80Hz.
Nee, dat is de laagste op een gitaar :)
Hinderdaad, bij bas is dat 40 Hz? of41, kweet het niet meer :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

The Fourth Horsemen schreef:
rael_kid schreef:Volgens mij is de lage E op je bas een E1, die is rond de 80Hz.
Nee, dat is de laagste op een gitaar :)
Jup

Een E is 41Hz en de B zit op 31 :)

(als je goed gestemd staat ;))
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

The Fourth Horsemen schreef:Aaaah sorry

die je was algemeen bedoelt (zoals men) en niet persoonlijk op mij...

Sowwwiiee :oops:


Hoe laag je het wilt.... die X2 gaat tot 20Hz en mijn laagste noot is iets meer dan dat, dus de fundamental komt wel door... of je het hoort weet ik niet, maar er zijn systemen die maar toch 50 gaan en een lage E is iets van 37 hertz, ja dat lijkt me dan toch niet voldoende voor basgitaar.
Geeft niet. Kleine verwarring. ;).

Nee, dat is idd ook waarom ik hoor dat zo'n Sennheiser EW172 (oid) waar gitaristen zo mee jubelen, niet tof is voor bassisten. Ik wil heel graag een wireless, want met spelen met een snoer begin ik een gevaar voor bandleden te worden. Ik ben zo beweeglijk op het podium dat bandleden constant een snoer achter hun langs hebben glijden. Vooral onze zanger struikelt er nogal eens over. Hij is zelfs zo tot wanhoop gedreven dat hij geld wil inzamelen om een wireless voor mij te kopen. :P.

Maar alle gekheid op een stokje: ik weet nu echt niet meer of de Freebass al voldoende is voor mijn wensen of dat ik op X2 zal wachten. Ik speel nu niet met lager dan een E, maar ik sluit niet uit dat ik dat ooit ga doen. Misschien is het maar beter dat ik er nog niet teveel over nadenk totdat er een hoeveelheid aan recensies van beide producten zijn om naast elkaar te leggen. ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

jup! dat is geen slecht idee
Gebruikersavatar
Bassline
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 feb 2008, 16:53

Bericht door Bassline »

Hoe zit het eigenlijk met de frequenties op die FreeBass? Misschien kijk ik er overheen, maar kan er niet echt iets duidelijks over vinden. Als je die van die engelse site zou bestellen, mogen de frequenties dan ook wel hier gebruikt worden?
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Hij kan op verschillende frequenties ingesteld worden, dat staat in de handleiding die ge op de Ashdownsite kunt bekijken...
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

ik speel in drop C dus mijn shure pgx was niet voldoende jammergenoeg...
voor een E kwam het echter lekker door!!
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

ik zou ook zeker graag wireless willen spelen, het zal echter voor mij niet gaan werken met die lage F#. een dergelijk systeem dat dat gaat pakken bestaat volgens mij nog niet.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

ikheetbas schreef:ik zou ook zeker graag wireless willen spelen, het zal echter voor mij niet gaan werken met die lage F#. een dergelijk systeem dat dat gaat pakken bestaat volgens mij nog niet.
Die X2's..hopen dat ze dat snel uitbrengen in Europa, die gaan tot 10Hz schijnt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Nine.Zero bass
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 jan 2008, 20:08

Bericht door Nine.Zero bass »

als ik het goed begrijp is een lage E op je bas 41 Hz, een B 31 Hz en gaat de Ashdown Freebass aan de onderkant tot 50 Hz en de Shure tot 45 Hz. Beiden geven dus niet de grondtoon van de E of de B. Boventonen (wat het grootste deel van je geluid is) zullen ze dus wel goed kunnen hebben.
Maarja je hebt dus sowieso tonesuck (op papier), hoewel ik me afvraag of je dit kan horen.
Als je in drop C speelt stoort het geloof ik wel, gezien de reactie van iam.

Ik ben benieuwd hoeveel ik er zelf van ga horen, ik wil namelijk echt graag wireless aangezien ik alles behalve stil sta op het podium.
STAGECLIX
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2008, 10:56

Bericht door STAGECLIX »

The Fourth Horsemen schreef:ik denk dat ik gewoon wacht tot X2 in Europa op de markt komt... die gaat van 10 Hz tot 20kHz, niet superhoog, maar wel echt laag genoeg!
Niet nodig, stageClix is het antwoord op X2 in Europa, verwacht juni 2008 (website in ontwikkeling) Tech Specs:
Transmitter:
 
- Input impedance 1Megaohm
- RF output 2,4GHz, 12 channels (autoselect)
- No compander !
- Recharchable battery is recharged when transmitter is plugged into the receiver
- Battery life 10 hrs
 
 
Receiver:
 
- Output impedance 1KOhm
- RF sensitivity 2,4GHz -90dB
- Led indicator for transmitter battery empty
- Led Signal strength indicator
- Fast charger for transmitter, will charge battery to 80% in 3 hrs.
 
 
Audio quality:
 
- Pass band 20Hz-20KHz +/- 1dB flat
- Very low latency
- Signal to noise ratio typical 97dB

Vriendelijke groet,
The New Digital Wireless Revolution www.stageclix.com
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

hoe is de latency vergeleken met de x2?
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ziet er wel simpel en cool uit! Batterij oplader included!? Cool!
12 kanalen is eigenlijk ook wat geruststellender dan 5... De X2 gaat wel tot 10Hz (maar dat zal het niet maken), de latency van de X2 is 3.9 ms, die van jullie?


Prijs?

En hoe ver kan je ermee rondlopen zonder dat de receiver de transmitter kwijtraakt?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Interessant idd!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

wat is de bouwkwaliteit? plastic, metaal? over de physieke sterkte van de x2 wordt nog wel eens geklaagd. moet natuurlijk wel roadproof zijn ;)

denken julliel voorlopig aan verschillende uitvoeringen zoals x2 (stompbox, los kastje, rackmounted)?

wat voor type batterij zit er in, is die na 4 jaar ook nog vervangbaar als de accu minder wordt?
Plaats reactie