Boss Limiter Enhancer

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
nowek
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 nov 2006, 21:37

Boss Limiter Enhancer

Bericht door nowek »

Heeft er iemand ervaring met dit effect? Het zou de hoge tonen (met name bij een slapbass) verminderen en wat ronder maken. Voor mij lijkt dit een goeie oplossing omdat ik hier nog al eens last van heb.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Waarom een limiter? Misschien kun je dan beter naar een compressor kijken. De EBS MultiComp bijvoorbeeld? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... =boss+lmb3

De Boss LMB-3 is stiekem ook een beetje een compressor.
Laat de enhance knop dicht want die brengt alleen maar ruis.
Kijk verder op bovenstaande link, was overigens zo gevonden met de zoek functie van dit forum :wink:
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Baskabouter schreef:De Boss LMB-3 is stiekem ook een beetje een compressor.
Oh, dan heb ik nix gezegd! :D
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 mar 2007, 16:31

Bericht door Obelix »

Andere interessante compressor-reviews (ook van de LMB-3) vind je hier.
Bass: The Final Frontier
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Re: Boss Limiter Enhancer

Bericht door Slapdash »

nowek schreef:Heeft er iemand ervaring met dit effect? Het zou de hoge tonen (met name bij een slapbass) verminderen en wat ronder maken. Voor mij lijkt dit een goeie oplossing omdat ik hier nog al eens last van heb.
ik gebruik mijn limiter juist wel bij het slappen ik vind dat een enhancer het natuurlijke karakter van een bass weergeeft
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Obelix schreef:Andere interessante compressor-reviews (ook van de LMB-3) vind je hier.
Hele fijne duidelijke site ! Zo ben ik dus zelf aan de weet gekomen dat de Boss LMB-3 bruikbaar was.
Ik gebruik hem overigens niet voor "slap" stukken want ik "slap" bijna nooit maar in een live situatie is hij uitermate geschikt. Tijdens een optreden heb je weleens de neiging om wat harder aan te slaan e.d. en dit pedaaltje houdt mij een beetje in bedwang :wink:
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Weylin
Niks
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 jan 2007, 04:22

Bericht door Weylin »

Met de Limiter Enhancer van Boss klinkt een passieve bas redelijk actief. Heb er een tijdje een gehad (die ik helaas terug moest geven aan mijn basdocent ;))
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als je zo'n limiter/enhancer zoekt; ik heb hier nog eentje liggen en doe er al jaren niks meer mee...
Plaats reactie