MXR 90 Phaser

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

MXR 90 Phaser

Bericht door Jazzor »

Hmm, las in het topic van Gilles dat deze de toon nogal kan wegzuigen ook als hij niet ingeschakeld is. Is dit echt zo erg? Heb deze gisteren besteld en ga dan twijfelen. Heb hier een maandje of 2 geleden eens over gespeeld via een bas en versterker van een collega en toen klonk het wel lekker. Mede daardoor deze beslissing genomen. Lees ook redelijk veel positieve reviews van basgebruikers.
In welke volgorde kan ik deze het beste patchen, maak gebruik van een Basscreamer, straks deze MXR90 en een Korg DT10 tuner. Neem aan eerst de Korg, maar dan? Zal de phaser sporadisch gebruiken terwijl ik de basscreamer redelijk veel gebruik. Overigens via de effects loop.
Thanks.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tja, de ene merkt het meteen, de andere totaal niet. Als er een buffer voor zit wordt de suck al een stuk minder.

Ik kan er persoonlijk niet tegen..... Maar ja, ik hoor Boss pedalen ook al mn kleur veranderen :D

Over de plaats moet je even met de Screamer samenspelen. Een OD voor de phase zal de phase doen veranderen in een Roland AP-7 JetPhase, een OD erna zal dat minder doen en het phase geluid beter intact laten.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Thanks Rogier, en die DT10 heeft dat buffer toch als ik het goed begrepen heb?
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Jazzor schreef:Thanks Rogier, en die DT10 heeft dat buffer toch als ik het goed begrepen heb?
Yep!
Gebruikersavatar
vaas
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 okt 2003, 16:08

Bericht door vaas »

Ik heb em laatst aan mijn effectchain toegevoegd en ben er zeer tevreden over. Tone suckage is in mijn gehoor echt minimaal dus daar zou ik niet over struikelen. Ik heb em trouwens na de overdrive zitten; klinkt ie met scheur veel strakker, maar dat is een kwestie van uitproberen wat je bevalt.
I'm not really sick, I only have bad mental health
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

modulatie effecten zoals delay, chorus phaser kun je het beste aan het eind van de keten zetten, en het liefst nog in de effectloop, overdrives, boosters, compressors etc. 'moeten' aan het begin van de keten, niet in de effectloop maar voor de voorversterker.

Dat is de gangbare manier, maar iedereen is vrij om daarvan af te wijken, maar een bijvoorbeeld overdrive na een delay klinkt niet echt lekker.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Thanks allen!
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: MXR 90 Phaser

Bericht door basloze fret »

Jazzor schreef:Zal de phaser sporadisch gebruiken terwijl ik de basscreamer redelijk veel gebruik. Overigens via de effects loop.
Ik heb mijn overdrive nu ook via de effectloop aangesloten en het klinkt een stuk beter dan gewoon na de bas. Zo kan ik de overdrive bij mijn orginele signaal mixen. Het lijkt nu of het veel meer body heeft. Minder genepen en mid-achtig dan direct achter de bas zet.

Wat is jullie ervaring hiermee?

sorry voor de topic kaping...
Laatst gewijzigd door basloze fret op 30 jul 2008, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik heb mijn overdrive dan wel voor de pre-amp zitten, maar ik mix het signaal ook met mijn originele signaal d.m.v. een boxje dat Rogier (bernardduur) voor me gemaakt heeft. Staat altijd op 50% droog signaal en 50% effect. Werkt uitstekend en klinkt veel beter dan de overdrive los.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Mijn overdrive is ook van Rogier met blend functie, geweldig effect!!!
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

THE POWER OF CLEAN BASS!

Ik hou er zo veel van :)
Gebruikersavatar
Mario
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 jan 2008, 15:53

Bericht door Mario »

Bernardduur schreef:THE POWER OF CLEAN BASS!

Ik hou er zo veel van :)
which reminds me, kheb je gePM'd. Als je tijd hebt, smijt je maar een berichtje terug. danke schön
I want something good to die for, to make it beautiful to live
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Nou even ter afronding, ik merk nagenoeg niets van tonesuck! blijft lekker diep gaan, dus geen probleem. Volgorde tot nu toe; Korg DT10>Phaser>Basscreamer.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie