Net twee EBS pedaaltjes gekocht

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26346
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nieuwe spullen zijn altijd leuk. 8) Veel plezier ermee!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Net twee EBS pedaaltjes gekocht

Bericht door Yvette »

Hoi allemaal,

Ik heb net een EBS multidrive en multicomp gekocht, geloof dat ik er erg blij mee ben. Ik heb ook diverse (EBS, Digitech en Boss) chorussen geprobeerd, maar was er niet stuk van.
De EBS reverb vond ik goed en verrassend, maar ja een reverb is wel een erg beperkt effect voor 260,- euro.
De drive en de compressor zijn lekker. Ik heb ze tot nu toe in Tube mode en dat leukt mijn SWR mooi op.
Groetjes en fijn weekeinde,

Yvette
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

cool :) ik heb ook de multidrive en ben erg tevreden.
hoe was de chorus van de ebs? ik ben namelijk nog op zoek naar een chorus voor beetje blues toepassing, maar die boss vond ik t veel van t goede
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik kreeg een harde leuter toen ik die EBS UniChorus voor het eerst inprikte. Superwarme en vette sound.... sindsdien ik dat ding bespeel en ik hoor anderen met een chorus spelen denk ik altijd... mowah... haalt het toch bij lange na niet bij die EBS. Een erg goede koop geweest destijds!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik heb ze ook beiden gehad. De multidrive is nu weg omdat ik 'em te weinig gebruikte, maar de multicomp is nog altijd aanwezig. Ook in tubeism stand, om het geluid net even wat voller en strakker te maken en dat doet 'ie dan ook geweldig.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Heb ook een Unichorus, erg goed ding. Heb ook de Multidrive gehad... Klonk in de winkel en thuis geweldig. Maar ja dat met een band, 2 gitaristen met overstuurde Marshalls..weg bass. Verdronk gewoon in het vette geluid, vanalles geprobeerd. Oplossing zou zijn andere EQ instelling op je amp maar vond dan dat m'n cleane geluid niet mooi was. Toen een MXR M-80 geprobeerd, en die is echt geweldig. Ik ben dus van mening: EBS Multidrive, leuk voor in de studio maar niet voor onstage. Moet binnenkort ook nog even de Whooly Mammoth van Zvex proberen....

Greets Lex.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Goose, ik denk ook dat het met de bandformatie te maken heeft. Als je met 2 gitaristen bezig bent (dus veel kabaal) kost het iha toch al meer moeite om erdoorheen te komen. Wat betreft die gitaristen...veelal luidt het devies 'bas en treble omhoog, midden naar beneden' omdat het dan zo lekker 'strak klinkt'. De essentie om gitaar te laten horen is juist je mid niet te vergeten. Net zoals met bas... anders komt je gitaarpartij teveel in het gebied van de bas en verzuip je beiden en hoef je als bassist weinig creatiefs te proberen, want je hoort het toch niet.

Het hangt dus behoorlijk van je overige bandleden af of de bass echt lekker in de mix komt te zitten. Helaas weliswaar...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 jun 2004, 11:17

Bericht door Sjonnie »

Goose schreef:Heb ook een Unichorus, erg goed ding. Heb ook de Multidrive gehad... Klonk in de winkel en thuis geweldig. Maar ja dat met een band, 2 gitaristen met overstuurde Marshalls..weg bass. Verdronk gewoon in het vette geluid, vanalles geprobeerd. Oplossing zou zijn andere EQ instelling op je amp maar vond dan dat m'n cleane geluid niet mooi was. Toen een MXR M-80 geprobeerd, en die is echt geweldig. Ik ben dus van mening: EBS Multidrive, leuk voor in de studio maar niet voor onstage. Moet binnenkort ook nog even de Whooly Mammoth van Zvex proberen....

Greets Lex.
Ik heb de microbass II van EBS, het geluid is vergelijkbaar met de micodrive ( heb ik ook :) ). Die heeft als voordeel dat je kunt schakelen tussen twee kanalen, met elk een eigen EQ. Maar ja, dat zou wel een dure oplossing zijn als je hem alleen als drive wil gebruiken.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nogal, als je bedenkt dat die Microbass II wel 350 euro kost en de Multidrive iets meer als de helft...... ja.... ;)

Lijkt me overigens wel een te gek bakje, maar wel erg duur hoor...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Ik heb me laatst een Carl Martin compressor aangeschafd en das ook een aanrader! Ik vind die multicomp ook erg lekker hoor, maar deze zou ik ook eens proberen.
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Ik vond die EBS chorus echt veruit de beste, maar ik weet niet of ik chorus wel zo'n geweldig effect vind. De 260,- euro vind ik ook nogal wat. Dat hij stereo is vind ik wel weer geweldig, ik gebruik meestal twee verstekers namelijk (SWR baby Blue voor het hoge en Peavey TNT 160 voor het laag). De peavey heeft een ingebouwde chorus die eigenlijk toch ook best lekker is.
Maandag (morgen) ga ik met de multidrive in band setting spelen, ben zeer benieuwd, thuis en in de winkel vind ik hem in ieder geval super.

Yvette
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Gisteren in oefenruimte met de compressor en overdrive gespeeld. Ik begrijp wel wat je bedoeld met het wegzuigen van geluid, maar ik vond het toch wel echt geweldig. Heb het volume van de overdrive een beetje opgedreven en toen was het prima. Wij hebben wel maar een gitarist dus misschien scheelt dat.

Yvette
Plaats reactie