Hoe klinkt dat effect? (verzameldraad)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Hoe klinkt dat effect? (verzameldraad)

Bericht door Pedullist »

Ik dacht, misschien is het handig om samples van onze effectapparatuur in het archief te plaatsen, zodat mensen een idee krijgen van hoe een bepaald effect klinkt. Misschien is deze draad er al, maar ik heb hem niet kunnen vinden. Hier een sticky van maken lijkt me een goed plan. :D

Ik trap af met mijn Korg G5, overigens naast mijn QTron+ mijn enige baseffect. Pedulla MVP5 door Korg G5 en mijn Line6 Bass Pod (functionerend als DI), lekker door mijn presets heen klikkend (best lastig om elke keer iets nieuws te verzinnen, vond ik :) ):

Luisteren
Downloaden

Het is een gevoelig apparaatje, soms word je door zijn vertraging wat gehinderd in je timing. Excuses hiervoor.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Pedullist schreef: Luisteren
Die eerste is echt vet.

Gebruik je deze effecten ook in een band en blijven ze dan nog een beetje hoorbaar in de mix?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

In bandcontext klinken ze meer als reguliere distortion. Behalve dan die heeeeule vette in het midden, da's een geval apart. :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Korg is vet!

Gebruik de mijne te weinig!
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

ff snel in elkaar geflanst en ook zonder veel te editen:

M'n line6 delay deze keer in een rol als looper, in combinatie met een ebow (en stiekum nog een delay en een pitchshifter ;))

Luisteren:
https://bass.u-define.com/p/file&id=1001

Downloaden:
https://bass.u-define.com/download.php?id=1001
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Die Korg G5 klinkt wel erg dik trouwens!
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

HM-2

Bericht door pompompom »

En omdat ik toch bezig ben hier een tweetal stukjes van de Boss HM-2

Afbeelding

Stukje 1:
Luisteren:
https://bass.u-define.com/p/file&id=1002

Downloaden
https://bass.u-define.com/download.php?id=1002

Stukje 2:
Luisteren:
https://bass.u-define.com/p/file&id=1003

Downloaden:
https://bass.u-define.com/download.php?id=1003
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Als het opnemen lukt en iemand hieronder dit idee toejuicht kan ik deze week wat samples van mijn Akai Deep Impact plaatsen.
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Vincent schreef:Als het opnemen lukt en iemand hieronder dit idee toejuicht kan ik deze week wat samples van mijn Akai Deep Impact plaatsen.
Toejuich! Toejuich!
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Holyshit pompompom, die samples zijn smakelijk! (zowel delay als distortion)
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

EDIT: Omdat de samples het niet doen met afspelen (zie posts hieronder) heb ik alleen het downloaden in de post gezet. Dat werkt wel gewoon.
Als je op downloaden klikt en dan afspelen met en dan voor je favo programma kiest werkt t bijna net zo snel als via 'luisteren', t zijn allemaal kleine stukjes. :)
--------------------------------------------------------------

Wauw, coole samples tot nu toe! :D

Tof initiatief, ik heb ook ns wat eenvoudige opnames gemaakt. Mijn pedalboard ziet er als volgt uit, dat maakt t denk ik wat duidelijker allemaal:
Afbeelding


Dat klinkt ongeveer zo met mijn geweldige skills... :wink: Opnames zijn met MD421, SM57 en DI, dus 3 sporen, verder nix aan gedaan. Oh, en niet schrikken van de hoeveelheid, t zijn allemaal korte stukkies ipv lange zoals hierboven. :)
Cleane bas:
Downloaden

Ibanez TS-9, gemod door Rogier.
Downloaden

Electro Harmonix MicroPOG, eerst alles vol open, dan alleen dry en sub en dan alleen de sub om ns echt te demonstreren hoe laag die gaat. :)
Downloaden

Clean + Electro Harmonix Bass Micro Synth. De clean-blend komt vanuit t gele schakelkastje van Rogier (zie foto).
Downloaden

Electro Harmonix Stereo MemoryMan in redelijk standaard setting.
Downloaden

MicroPOG + MemoryMan, fades met de volumeknop.
Downloaden

Een wat maffere stand van de Stereo MemoryMan, eerst clean, dan met TS9.
Downloaden

Dit is wat je krijgt als ik zo'n beetje alles tegelijk aan zet (behalve de MultiComp staat alles aan). 50% POG en 50% Synth door de TS9 en dat samen in de memoryman.
Downloaden

Nog ns MemoryMan en MicroPOG, maar dan alleen de octave up die ik aan en uit trap (ook te horen :wink:)
Downloaden

Hopelijk levert t wat leuke ideeen op... Ik ben erg benieuwd naar andere combi's van effecten! :D
Laatst gewijzigd door WouterN op 05 dec 2008, 11:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik hoor een kraak op uwer samples....... luisters heel irritant :D
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Bernardduur schreef:Ik hoor een kraak op uwer samples....... luisters heel irritant :D
Huh, de gewone mp3's hebben het niet, maar de geuploade wel jah! (hoor het zelf ook inderdaad! :? )

Damn, moet ik alles opnieuw oploaden nu? :D

Edit, ook opnieuw uploaden helpt niet kennlijk..

Mooohooods, lieve lieve mods, weten jullie waarom dit niet goed gaat? De mp3's op mijn computer hebben dit gekraak niet en voordat ik het hele archief volplant met allemaal mp3's die alleen maar kraken en die ik niet zelf kan verwijderen... Wat doe ik verkeerd? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Hoe hebbie ze geëncodeerd? Variabel wil soms moeizaam zijn met sommige players (dát zei mijn ghetto buurmeisje Shaniqua gisteravond ook!)
Plaats reactie