Digitech X-series

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Digitech X-series

Bericht door Drob »

Vraagje,

Wie heeft er ervaing met de X-series van Digitech.


- Driver
- Multi Chorus
- Bass Squeze
- Sinth wah.

Ben van plan een of meer van deze aan te schaffen. (Squeeze / driver)

wat is jullie ervaring?
of kan ik beter Boss pendaaltjes kopen.

Drob
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

ik heb de bassdriver, nu te koop voor 64E in duitsland en echt een superding, ideaal bakkie voor t geld. je kan varieren tussen beetje overdrive, vies randje of gewoon boosten van geluid, tot big muff achtige fuzz en alles wat ertussen zit, ook handig is de mix knop, om je clean geluid te mixen met de distortion. ik zou deze cker kiezen over de boss bas distortion, omdat die veel goedkoper is en zeker zo goed al dan niet beter. die boss vind ik wat teveel gitaar distortion.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

btw, t feit dat ik hem altijd NAAST de EBS multidrive gebruik zegt genoeg :)
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

die squeeze vond ik helemaal niks persoonlijk, maar misschien jij wel.. hij was uit mooier dan aan en ik hou wel van compressie maar dit vond ik erg glazig..
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik heb de Bass Driver en De autowah in Duitsland besteld. Met de Bass Driver ben ik erg tevreden, ontelbaar veel sounds en het klinkt gewoon vet. Soms heb ik alleen problemen met de juiste sound te vinden. Als ik dan wat instel voor een nummertje bij het oefenen en ik schakel opeens over van Clean naar Distorion dan hoor ik mezelf ineens niet meer. Dat kan komen omdat de gitarist ook met distortion speelt, maar ook omdat ik level dan niet ver genoeg open zet en dus heel wat laag verlies. Maar al met al een puik pedaaltje :)
De Autowah zitten 7 autowahs op. Zijn niet allemaal even geweldig, maar zitten zeker wat bruikbare mogelijkheden op. Anders moet je hem maar ergens uit gaan proberen. Je moet er van houden..

De gitarist uit mn band heeft de MetalMaster en The Weapon ook van Digitech en daar is die ook erg tevreden over. Komen ook allebei uit de X series geloof ik.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Weet iemand ook waar je deze in nederland kunt kopen?

Zag dat ze in Haarlem 99 euries waren, dus in duitsland bestellen lijkt me beter plan.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

die squeeze heb ik geen ervaring mee, alleen die driver :)
Plaats reactie