Digitech BP80

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Digitech BP80

Bericht door Wilbert »

Jeej,

Ik heb gisteren de Digitech BP80 van Zubbie overgekocht, en 'k ben d'r best blij mee. Op de repetitie kwam hij meteen van pas. Je kunt er goed een subtiele overdrive mee krijgen, dat zint me wel. Net sloot ik hem thuis aan op m'n eigen stekkie, dan valt het me wel op dat er ruis in het signaal zit. 't Is maar een beetje als ik m voor mn versterker zet, maar tis dramatisch als ik m in de effectloop zet. Weet iemand hoe dat zo'n groot verschil kan maken? Is het signaal dat uit de effect send van je versterker komt heel anders dan het signaal van je bas?

Anyway, 't is een geinig kastje, en vooral bedoeld om mee te experimenteren, en dat zal ook wel gebeuren. Ik zie mezelf er nog niet zo snel mee op 't podium staan. Maar van de andere kant: misschien bouw ik er wel een true bypass omheen, dan is het toch ineens een stuk interessanter.
Pas op, achter je!!
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Ik krijg altijd ruis door mobieltjes, TV's en geen geaarde stopcontacten. Dus misschien dat het door 1 van die dingen bij jouw ook komt. Weet je trouwens zeker dat je bij de repetitie geen ruis had? Niet dat de rest zo hard stond dat je het gewoon niet gehoord hebt?
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Het ruisprobleem is al verholpen. 'k Had gewoon niet goed zitten opletten, en een gebypassed signaal met een zwaar verneukt signaal vergeleken. Beginnersfoutje: D'oh! Maar die externe bypass gaat er misschien toch nog komen, want dan kun je makkelijker switchen. Dat kastje kan namelijk alleen switchen naar de volgende of vorige effectpreset of naar zn bypassmode. Maar vanuit bypass kun je alleen weer naar de laatste gebruikte preset. Das niet heel handig. Nou kun je wel een soort van effectpreset die geen effecten gebruikt tussenvoegen zodat je naar bypass kunt en daarna naar een ander effect, maar je moet de effecten dus echt in de volgorde zetten zoals je ze gaat gebruiken. Met een externe bypass zou je gewoon op de BP80 even een ander effect kunnen opzoeken die je dan aanzet met je externe bypass. Lijkt me wat praktischer.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb zojuist een true bypass pedaaltje van Hot Wire Audio besteld om die bak te bypassen. Morgen efkes naar Conijn voor kabeltjes en een batterij...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Doe Daan en Sjors de groeten...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Plaats reactie