behringer bass overdrive

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

Ik weet uit ervaring van een vriend van mij dat berhinger versterkers in ieder geval snel kapot gaan, héél snel. Hij heeft er twee gehad en die gingen allebei stuk, bij de laatste zou de reparatie officieel nog duurder zijn dan de versterker zelf :?:

ik heb er zelf één keer over dat ding gespeeld, toen ging ie stuk.
:roll:
natuurlij kan ik ondanks dit niet ontkennen dat de prijskwaliteitverhouding gewoon goed is....en als er geluid uit komt is het geen slecht geluid, ik denk dat dat met die pedaaltjes net zo zal zijn.

o ja, ik heb trouwens weleens een opengeschroefde behringer versterker gezien en alle printplaten en andere dingen zaten gewoon met lijm vast, er was volgens mij ook nog iets bevestigd met tape, niet zo gek dat ze dan goedkoop zijn :wink:
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

urje schreef:
Abathur schreef:Besides... als het slecht is laten de kenners het toch wel liggen, en als het goed is, dan bevordert het de concurrentie omdat het laat zien dat een goed product niet enorm duur hoeft te zijn... en concurrentie is nodig op een goede markt, omdat je anders te maken krijgt met een prijzenmonopoly...
ik weet niet hoe het gaat met die pedaaltjes, maar je zou kunnen zeggen dat boss heel veel geld heeft gestoken in het onderzoek naar 'hoe het ideale bass-overdrive pedaal te bouwen'. dat moeten ze dan terugverdienen in hun verkopen. behringer koopt één pedaaltje van boss, schroeft hem open en maakt hem na, en bespaart dus de ontwikkelingskosten. het gevaar is dan dat bedrijven geen zin hebben om veel geld in ontwikkeling te steken als de buren het lekker van je gaan na-apen, omdat je het dan minder snel weer terugverdient.
maar ik weet niet in hoeverre de kosten van bosspedaaltjes worden bepaald door ontwikkeling, dus of het slecht is voor de markt durf ik niet te zeggen.
Klopt... maar dat noemen ze in de economie de "wet van de remmende voorsprong" . Jij bedenkt het concept.. iemand anders jat het concept en maakt het iets anders of verbeterd het, en klaar... Dat is al eeuwen zo. Niet iets wat je behringer aan kan rekenen. Niemand heeft zin om het wiel opnieuw uit te vinden. Je kan dan ook gaan claimen dat alle basfabrikanten alles van Leo Fender gejat hebben...
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Mooie niet-economische-opmerking: misschien is alles behalve behringer wel te duur? :p

You get my point. Ik denk dat die behringer dingen nog best geinig zijn voor een jaartje en daarna kan je toch zeggen: GOH ik vind die distortion echt goed: die koop ik van boss!

Beter dan dat je een boss distortion koopt, het niet super vind, maar wel leuk. En dan toch nog een jaar moet wachten omdat je geldloos bent.

Ik zie het nut wel in van die pedaaltjes..
none.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

als je vergelijkbaar kostend pedaal wil, maar dan wel degelijk moet je die van digitech halen ( :oops: ) :wink:
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

https://www.behringer.com/TU100/index.cfm?lang=ENG

ongeveer 20 euro :D

https://www.behringer.com/BTR2000/index.cfm?lang=ENG

ongeveer 60 euro :o

Lijken me zeer goede alternatieven voor de duurdere merken als je niet zo veel te besteden hebt. Ik ga voor de TU100, nog even wachten tot ie op de markt is....

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Volgens de behringer site zijn de producten al LANG gelanceerd? Ik had ze ook al verwacht in NL. Feedback opgebeld, andere zaken gebeld.. en nog steeds nergens. Ze moesten allemaal nog 'wachten' :roll:
none.
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Ja... vooral die overdrive en tuner wil ik toch welles proberen... kan je je voor die prijs wel een deuk aan vallen...
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Die tuner komt begin mei....

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Waar heb je dat gehoord?

En de equalizer?
none.
Plaats reactie