behringer bass overdrive

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

behringer bass overdrive

Bericht door urje »

https://www.behringer.com/BOD100/index.cfm?lang=ENG
"The sound was modeled after Boss® ODB-3*"

wat denken jullie? zal hij werkelijk klinken als die van boss? jammer dat ze geen samples op de site hebben staan. de behringer moet 23 euri gaan kosten, de boss is snel vier keer zo duur...
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

prachtig he, die jongens van behringer, ze hebben werkelijk alles nagemaakt
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

je kan m altijd proberen... en er 2 kopen voor als je die andere plattrapt ;)...
Remko
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 mar 2005, 14:24

Bericht door Remko »

Ik hoor van de muzikanten om me heen (vooral van geluidstechnici) dat behringer eigelijk maar een slecht merk is.
Wij gebruiken zelf een behringer mixer en ik moet zeggen dat we nog nooit problemen hebben gehad met dat ding. (ondanks dat we nogal in een stoffig hok repeteren en de mixer nogal is (lomp) versjouwd word)).
Als ik een overdrive pedaal nodig had zou ik zeker die van behringer is proberen.
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Weet iemand of en waar ze die pedalen hebben?
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik zag hem staat op een van die sites van piens, boxymusic ofzo. maar daar hadden ze hem nog niet op voorraad, en op de behringersite staat dat ze het tweede kwartaal beschikbaar zijn, dus ik denk dat het nog even wachten is... ik wil hem toch niet online kopen, helemaal met zo'n twijfelachtig ding wil ik wel eerst zelf horen wat ik koop.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

In de Musicmaker van deze maand staat nog wel een kritische stukje (kort) over Behringer. Waar het neerkomt is dat "je een wegwerpproduct zonder service koopt en dat de markt schade ondervindt waardoor er minder mogelijkheden zijn voor innovatie".

Zelf heb ik een Behringer mengpaneeltje en ben er blij mee. :wink:
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

tja, wel een beetje krom. eerst kraken ze behringer af, en dan zeggen ze toch nog dat de markt er schade van ondervindt. als mensen service willen, of een kwaliteitsproduct, dan betalen ze daar ook wel voor. zeggen ze in dat blad ook dat de aziatische cheapobassen de innovatie bedreigen?

he bah, nu ben ik gewoon een pro-behringer verhaaltje aan het typen, terwijl ik het ook maar een lelijk zaakje vind!
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Op welke manier 'ondervindt de markt schade' hierdoor dan? Staat dat er ook bij, of weet iemand anders dit? In mijn oren klinkt dit iig als behoorlijke bull$#[7!...
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Niels schreef:In de Musicmaker van deze maand staat nog wel een kritische stukje (kort) over Behringer. Waar het neerkomt is dat "je een wegwerpproduct zonder service koopt en dat de markt schade ondervindt waardoor er minder mogelijkheden zijn voor innovatie".

Zelf heb ik een Behringer mengpaneeltje en ben er blij mee. :wink:
Ondanks de komst van plastic partyborden verkoopt Villeroy&Boch of Wedgewood nogsteeds hetzelfde aantal borden... Mensen die geen geld hebben voor een Proco Juggernaut of whatever, hadden m ook niet kunnen kopen als Behringer er NIET was... Besides... als het slecht is laten de kenners het toch wel liggen, en als het goed is, dan bevordert het de concurrentie omdat het laat zien dat een goed product niet enorm duur hoeft te zijn... en concurrentie is nodig op een goede markt, omdat je anders te maken krijgt met een prijzenmonopoly...

just my 2 cents
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Abathur schreef:Besides... als het slecht is laten de kenners het toch wel liggen, en als het goed is, dan bevordert het de concurrentie omdat het laat zien dat een goed product niet enorm duur hoeft te zijn... en concurrentie is nodig op een goede markt, omdat je anders te maken krijgt met een prijzenmonopoly...
ik weet niet hoe het gaat met die pedaaltjes, maar je zou kunnen zeggen dat boss heel veel geld heeft gestoken in het onderzoek naar 'hoe het ideale bass-overdrive pedaal te bouwen'. dat moeten ze dan terugverdienen in hun verkopen. behringer koopt één pedaaltje van boss, schroeft hem open en maakt hem na, en bespaart dus de ontwikkelingskosten. het gevaar is dan dat bedrijven geen zin hebben om veel geld in ontwikkeling te steken als de buren het lekker van je gaan na-apen, omdat je het dan minder snel weer terugverdient.
maar ik weet niet in hoeverre de kosten van bosspedaaltjes worden bepaald door ontwikkeling, dus of het slecht is voor de markt durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Wat ik wel heb gehoord is dat behringer ontzettend niet-degelijke onderdelen gebruikt. Ook een bevriende monitorman heeft voor thuis een kleine behringer gehaald voor z'n stereo installatie. hij heeft het geweten. De potmetertjes zitten rechtstreeks in de printplaat, dus hij heeft door iets te hard op een knopje te drukken de hele printplaat genmold.,.,. maargoed we hebben het niet niet over een mengtafeltje natuurlijk.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Hmm ja Behringer.. idd een wegwerp produkt maar zolang het werkt niks mis mee alleen repareren loont zich meestal niet. Het kost dan ook geen drol en het klinkt ook nog niet eens echt slecht. Tja voor het geld wat een D&R kost koop je meerdere Behringers, heb je er een paar op voorraad als er 1 stuk gaat :lol: Ik vind het wel OK dat zo'n merk zich manifesteert, niet iedere muzikant heeft de poen om 'state of the art' spullen te kopen.

Maar een basversterker van Behringer... nou nee. Pedaaltjes gebruik ik niet maar als ik er een zou kopen dan toch liever iets degelijks; nogal pijnlijk als je dat ding op het podium kapot trapt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Beetje offtopic, maar die EBS pedaaltjes schijnen ook niet je van het te zijn, als je de reviews op harmony central moet geloven. Ik heb ze zelf nog nooit uitgeprobeerd hoor, maar voor het geld van een EBS pedaal kun je 7 Behringer pedaaltjes kopen.
Maar goed, ik ben niet zo into de pedalen, ik heb zelf een Digitech Bass Overdrive en die bevalt me goed. De Digitech Synth Wah bevalt me weer wat minder..
Excuses voor de zinloze bijdrage aan dit topic 8)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
slap
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:09

Bericht door slap »

Ik heb zelf een behringer 1200 combotje.

Komt een redelijk geluid uit, maar aangezien redelijk niet goed genoeg is voor mij ben ik hard aan het doorsparen voor iets fatsoenlijks. Ik ben ook student dus het moet ook nog redelijk geprijsd zijn, die dingen van behringer zijn niet duur maar ik ga denk ik toch doorsparen voor een ashdown mag300 met mag410 cabinet...

Ben er inmiddels wel achter dat je verschil in kwaliteit wel degelijk kunt horen...
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Plaats reactie