Effecten-GAS

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

zomnius schreef:Bouwe, er is er idd ook maar één die een ringmodulator vet kan laten klinken. ;)
Yes. :jam: MOOG
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

Nieltse schreef:
samuel schreef:
Afbeelding

overweeg ik ook aan te schaffen........
Wacht nog ff dan!

Er komt een nieuwe versie van de B7k namelijk :)
https://www.thomann.de/nl/darkglass_micr ... _ultra.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

wich I DOOOOOO WAAANT! :lol:

Ja vet......ik kwam het net tegen idd. ik wacht nog even. dit is toch wel bassp*rn......
ME WANT IT TOO :jam:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dr Teng schreef:Afbeelding
Ik hep'm! :mrgreen:

VET...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Afbeelding

What difference does it make?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Was eigenlijk GAS-loos op het gebied van compressors, maar deze lacht me wel een beetje toe...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Door die blend lijkt het me meer een compressor voor het 'compressor effect' en niet voor het 'compressor werk'. De nieuwe bas compressor van TC word ik ook niet heel blij van. Als uitgangscompressor (dus richting versterker) doet hij zijn werk wel, maar als ingangscompressor (eerste pedaal op het pedalboard) gebruik ik toch liever mijn mxr.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Lees over de Hypergravity en de nieuwe spectacomp 1 knop compressor weinig goeds.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Effecten-GAS

Bericht door tieleman »

Langzaam komt er wat meer info online over de Tech 21 Bass Fly Rig. Street price zou $299 worden, dat is net wat duurder dan de normale (guitaar) Fly Rig). Dus reken op die prijs plus een paar tientjes (iets meer dan €300?).

https://www.notreble.com/buzz/2016/01/30 ... namm-2016/
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Effecten-GAS

Bericht door Bernardduur »

tieleman schreef:Langzaam komt er wat meer info online over de Tech 21 Bass Fly Rig. Street price zou $299 worden, dat is net wat duurder dan de normale (guitaar) Fly Rig). Dus reken op die prijs plus een paar tientjes (iets meer dan €300?).

https://www.notreble.com/buzz/2016/01/30 ... namm-2016/
Goh, hoop dan dat ze niet dezelfde problemen erin stoppen als bij de andere fly rig..........
Ze zullen wel geleerd hebben :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Effecten-GAS

Bericht door A-lex »

wat ging er mis dan ? want voor €300 ziet dat er wel erg goed uit !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Effecten-GAS

Bericht door we tigers »

Ik begin GAS te krijgen voor een Diamond bass compressor. Ik heb nog nooit echt met een compressor gespeeld maar ik heb wel eens het gevoel dat ik iets in mijn sound mis. Ik zou wel iets meer vlees aan de botten willen en daar lijkt me die Diamond de geschikte voor.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Effecten-GAS

Bericht door Bernardduur »

A-lex schreef:wat ging er mis dan ? want voor €300 ziet dat er wel erg goed uit !
Oh, voornamelijk wat noise issues en problemen met de delay (gebaseerd op de FV1 dus compleet digitaal).

Vond de geluiden wel leuk en bruikbaar. Simpel, draagbaar en klinkend. Carl Martin heeft ook een gelijk idee op de markt (de Quatro) die ik ook wel kan bekoren
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Effecten-GAS

Bericht door Nieltse »

we tigers schreef:Ik begin GAS te krijgen voor een Diamond bass compressor. Ik heb nog nooit echt met een compressor gespeeld maar ik heb wel eens het gevoel dat ik iets in mijn sound mis. Ik zou wel iets meer vlees aan de botten willen en daar lijkt me die Diamond de geschikte voor.

Laaaange tijd mijn favoriet geweest!

Is echt niet transparant, voeg echt iets toe. Snoept een beetje hoog weg, maakt je sound wat dikker.
De compression rate is niet echt hoog dus echt squashen lukt niet.
:facepalm:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Effecten-GAS

Bericht door aap »

we tigers schreef:Ik begin GAS te krijgen voor een Diamond bass compressor. Ik heb nog nooit echt met een compressor gespeeld maar ik heb wel eens het gevoel dat ik iets in mijn sound mis. Ik zou wel iets meer vlees aan de botten willen en daar lijkt me die Diamond de geschikte voor.
Heerlijk pedaal! Maakt je noten lekker vol. Ik hou ook niet van al die regelingen op een compressie pedaal en deze heeft gelukkig maar 1 knop en een eq. Altijd aan bij mij!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Effecten-GAS

Bericht door we tigers »

Net eentje overgenomen van iemand op basschat. Ben benieuwd!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie