Effecten-GAS

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Effecten-GAS

Bericht door Stinky »

Afbeelding

voor hetzelfde geld is het een pedaal om je sound in een natte scheet te veranderen...maar c00l want skeleton.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door viersnaar »



Ouderwets veel GAS.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Pedullist »

Leuk speelgoed!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Effecten-GAS

Bericht door wombatboter »

Ik zou graag eens die Mel 9 aan de tand voelen op mijn bas (zeker met die mellotron-preset)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Effecten-GAS

Bericht door dr. Bassvibes »

Het zijn indrukwekkende pedaaltjes. Ze hebben echter een bepaalde 'klankkleur' die voor mij heel erg typisch aandoet. Dan niet direct op een heel erg mooie manier... Er zit een soort kunstmatig sausje over de sound waardoor alle presets van die pedalen een klein beetje op elkaar lijken. Dat komt natuurlijk doordat het volledig kunstmatig is en ze op dezelfde software/hardware draaien, maar het is voor mij iets waardoor GAS bij deze EHX pedalen uitblijft. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Pedullist »

Oh vind jij dat?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Effecten-GAS

Bericht door wombatboter »

dr. Bassvibes schreef: 02 okt 2017, 19:30 Het zijn indrukwekkende pedaaltjes. Ze hebben echter een bepaalde 'klankkleur' die voor mij heel erg typisch aandoet. Dan niet direct op een heel erg mooie manier... Er zit een soort kunstmatig sausje over de sound waardoor alle presets van die pedalen een klein beetje op elkaar lijken. Dat komt natuurlijk doordat het volledig kunstmatig is en ze op dezelfde software/hardware draaien, maar het is voor mij iets waardoor GAS bij deze EHX pedalen uitblijft. :)
Je hebt wel een punt..ze zitten allemaal wat in dezelfde saus. Die sitar-pedaal maakte ook gebruik van diezelfde ingrediënten die vaak idd heel kunstmatig aanvoelen en daardoor snel kunnen vervelen
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door SpcMnk »

Sluit ik me bij aan. Ik heb er een paar uit die reeks gehad en was er toch elke keer snel klaar mee. Had ik er een toepassing in een nummer voor gevonden was het anders geweest. Voor een 'inspiratie' boost hielden ze het allemaal niet lang. En de sound kleur is bij allemaal gelijk..

Wel leuk speelgoed, voor even.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Effecten-GAS

Bericht door dr. Bassvibes »

Pedullist schreef: 02 okt 2017, 19:33 Oh vind jij dat?
Ik vind dat ik dat mag vinden! Ik vind ook dat ik vind dat ik dat mag vinden, derhalve.

@wombatboter en SpcMnk:
Dan ben ik tenminste niet de enige die het heeft. :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Pedullist »

Ik noemde het niet voor niets 'leuk speelgoed'. Dat vond ik. Zou geen functionele toepassing in mijn muziek kunnen vinden, vrees ik. :)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Effecten-GAS

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk dat het fantastisch leuk speelgoed is. Met name die Ravish Sitar zou ik wel eens mee willen klooien! :)

Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2080
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Re: Effecten-GAS

Bericht door bastaart »

dr. Bassvibes schreef: 02 okt 2017, 19:30 Het zijn indrukwekkende pedaaltjes. Ze hebben echter een bepaalde 'klankkleur' die voor mij heel erg typisch aandoet. Dan niet direct op een heel erg mooie manier... Er zit een soort kunstmatig sausje over de sound waardoor alle presets van die pedalen een klein beetje op elkaar lijken. Dat komt natuurlijk doordat het volledig kunstmatig is en ze op dezelfde software/hardware draaien, maar het is voor mij iets waardoor GAS bij deze EHX pedalen uitblijft. :)
Je hebt gelijk. Ik heb er nooit zelf op gespeeld, maar van wat ik op filmpjes hoor ben ik niet zo onder de indruk als de meeste mensen. De tracking is goed denk ik. Maar ik vind de sounds van al die pedalen toch lang niet zo goed klinken als de originele synths waarvan ze zijn afgeleid. Ook niet die mellotron. Het klinkt zeker niet verkeerd, maar ook 'net niet' en inderdaad een beetje kunstmatig en vlak. En dat sitar pedaal is wel leuk, maar aangezien ik veel sitar speel is het ook overbodig voor mij. En klinkt ook niet echt als een echt sitar vind ik. Er zitten wel leuke drones in volgens mij...
Laatst gewijzigd door bastaart op 02 okt 2017, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Effecten-GAS

Bericht door dr. Bassvibes »

Een échte Sitar staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje... Ooit in India in mijn handen gehad (twee keer een aantal maanden geweest) en dat heeft me nooit echt losgelaten!

Dit zijn denk ik vooral pedalen die je moet zien als gimmick die je toe kunt passen. Als je écht een emulatie zoekt van hetgeen ze proberen na te doen, kijk dan vooral verder. Die Mellotron sounds zijn gruwelijk (ik heb het geluk met een echte te mogen werken) en dat zal gelden voor alles waar je 'the real deal' goed van kent. :)
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door viersnaar »

:)
Zo vinden ook heel veel mensen ALLE basgitaren hetzelfde klinken.
Maar ik snap wel wat jullie bedoelen.
[ik blijf het super-LEUK speelgoed vinden!]
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door SpcMnk »

😂🤣 en gelijk heb je!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie