Effecten-GAS

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door SpcMnk »

inderdaad een mooi ding. de Grote broer is ook erg leuk. met 2 Geïsoleerde secties.
Afbeelding
Afbeelding

Wel jammer dat die dingen op 12 volt draaien en geen platte adapter hebben.. het type onespot adapter past net wat lekkerder onder een pedalenplank...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Effecten-GAS

Bericht door blablas »

Die grote broer had ik ook gezien nadat ik die andere hier had gepost, bij de grote zijn de aansluitingen allemaal aan de achterkant wel wat handiger op een pedalboard.

Zag ook dat de Boss TU-3 een power-out heeft, echter maar 1 uitgang dus moet je weer met een daisy-chain aan de gang en ben je voor het vermogen afhankelijk van de voeding waarop je deze tuner aansluit.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Effecten-GAS

Bericht door rich13 »

De Korg Pitchblack heeft dat ook, maar dat is inderdaad niet ideaal.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Madame Clapotis schreef: 15 jun 2017, 22:17 Voor de afmetingen van de M9 hoef je het niet te laten, denk ik. Is misschien net wat groter dan de DL4, maar niet onoverkomelijk veel?
Persoonlijk nog geen last gehad met de switches op mijn M5 of M9, beide tweedehands gekocht, dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.
Afbeelding

Oh en btw, MIDI was voor mij ook compleet onbekend, een klein jaar geleden. Maar ik begin er nu, na me ietsje verdiept te hebben, aardig wat van te kennen. :oudezak:
Het wordt dus een M9 op termijn. Die heeft sowieso alles in huis wat ik van delays en een looper nodig heb. Bij andere pedalen (Eventide Timefactor, Strymon Timeline, Source Audio Nemesis, etc.) zou ik meestal nog een externe controller nodig hebben om sommige functies makkelijk te kunnen gebruiken. Enige (kleine) minpuntje is dat je zelf de presets geen naam kan toewijzen. Dat zou wel handig zijn als je meerdere delays gebruikt in verschillende bands :mrgreen:
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Madame Clapotis schreef: 15 jun 2017, 22:17Persoonlijk nog geen last gehad met de switches op mijn M5 of M9, beide tweedehands gekocht, dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.
Uit nieuwsgierigheid: wat gebruik jij als power supply voor je M9? Er is wel een meegeleverde adapter, en die zal ik in het begin ook wel gebruiken, maar op termijn wil ik toch ook eindelijk eens overstappen op een deftige power supply (ipv de OneSpot die ik na al die jaren nog steeds gebruik :mrgreen: ). Ik lees redelijk wat uiteenlopende verhalen op het net ivm de mA, het nodige voltage, etc. dat de M9 nodig heeft.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Effecten-GAS

Bericht door Madame Clapotis »

MagicOnion schreef: 22 jun 2017, 16:42
Madame Clapotis schreef: 15 jun 2017, 22:17Persoonlijk nog geen last gehad met de switches op mijn M5 of M9, beide tweedehands gekocht, dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.
Uit nieuwsgierigheid: wat gebruik jij als power supply voor je M9? Er is wel een meegeleverde adapter, en die zal ik in het begin ook wel gebruiken, maar op termijn wil ik toch ook eindelijk eens overstappen op een deftige power supply (ipv de OneSpot die ik na al die jaren nog steeds gebruik :mrgreen: ). Ik lees redelijk wat uiteenlopende verhalen op het net ivm de mA, het nodige voltage, etc. dat de M9 nodig heeft.
Ik gebruikte in 't begin de meegeleverde adapter. Maar ligt nu gewoon bij aan een Cioks DC10, als ik me hier niet vergis...

Oh, en: ik gebruik een scene folder voor elk van de bands waar ik in speel ;)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Als alles goed gaat, heb ik morgen al een M9 :mrgreen:
Goed om weten dat het met die Cioks DC10 lukt. De uitleg staat blijkbaar ook op hun website. Thanks!
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Electro Harmonix C9 Organ Machine

Bericht door Tutu »

Ik heb de vraag gesteld aan EH of deze te gebruiken is met basgitaar en het antword was JA!

Iemand deze al in gebruik genomen? of ervaringen mee..?
Het lijkt mij in ons Powertrio wel een leuke aanvulling...

C9 Organ
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Effecten-GAS

Bericht door rich13 »

Jarno heeft er al een topic over geopend. Vet apparaat, en misschien komt ie hier nog wel een keer.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door SpcMnk »

Iemand ervaring met de Digitech SDRUM?
Lijkt mij een erg knap pedaal met net iets meer bang for the buck dan de beatbuddy. Maar helaas geen reviews met bas online..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Effecten-GAS

Bericht door Ken »

WTF :shock: :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Effecten-GAS

Bericht door Bolobass »

Ken schreef: 07 aug 2017, 23:22 WTF :shock: :shock:

Afbeelding
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Effecten-GAS

Bericht door phoerd »

Instant death-metal pedaal : welke stijl je ook speelt, dit pedaal geeft je die (veelal totaal onverwachte en misplaatste) death-metal sound. Erg geschikt voor lounge-muziek als het tijd wordt dat al die vreselijke yuppen eindelijk eens naar huis gaan.
Ook te gebruiken bij jazz, disco en mijn persoonlijke favoriet polka.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Effecten-GAS

Bericht door viersnaar »

Briljant!!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Effecten-GAS

Bericht door rich13 »

wat een geweldig ding is dat!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie