Nobels

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Nobels

Bericht door Drob »

Iemand al ervaring met de pendalen van dit merk?

https://www.nobels.com/en/index.htm


ben van plan de Bass overdrive te gaan proberen.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik heb de Bass-overdrive.....tja....wat kan ik er over zeggen.....Niet geweldig, een beetje schel, meer een distortion eigenlijk....wel beter dan de Boss versie.....niet true bypass......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Volgens mij zijn er ook meer ontzettend weinig van die pedalen echt true bypass, of heb ik dat mis?
Pas op, achter je!!
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

<n00b mode> wat verstaat men precies onder true bypass? </n00b
mode>
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Het zijn PEDALEN.

Sinds wanneer heeft een auto een rempendaal, een gaspendaal en een koppelingpendaal?

Pendelen... das wat anders, niet pendalen. Want zo blijven we pendelen tussen pedaal en pendaal.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Abathur schreef:<n00b mode> wat verstaat men precies onder true bypass? </n00b
mode>
True bypass betekent dat er geen eleectronica meer in de signaalkring zit als het effect is uitgeschakeld. Als je een delay-effect uitzet, wordt normaliter gewoon het feedback-level op nul gezet. Je hoort dan geen delay meer. Het effect kan echter nog wel je signaal beinvloeden door filterende eigenschappen van de schakeling. Een true bypass krijg je door een schakelaar voor en achter het effect te zetten en het hele effect uit de kring te halen door het signaal door een bypass-kabeltje te leiden. Hiervoor heb je een double pole double throw (DPDT) schakelaar nodig. Deze schakelaars zijn niet overdreven duur en goed te krijgen. Probleem is echter dat veel mensen een indicator-ledje op hun effect willen. De makkelijkste manier hiervoor is een extra schakelaartje onder dezelfde behuizing, oftewel een triple pole double throw schakelaar. Deze heeft negen aanhechtingen, ik zal ze 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2c, 3a, 3b en 3c noemen. In de ene toestand is 1b verbonden met 1a, 2b met 2a en 3b met 3a. In de andere 1b met 1c, 2b met 2c en 3b met 3c. Je hebt dan dus 3 afzonderlijke schakelaars (1, 2 en 3) onder één behuizing. Deze schakelaars zijn echter vrij prijzig, en niet echt makkelijk te krijgen. Om dit probleem te omzeilen wordt het ledje voor de status-indicator vaak op de één of andere manier in de signaalkring van het effect geplaatst. Dit hoeft niet per sé te betekenen dat het effect niet meer "true bypass" is. Zo lang de schakeling voor het ledje niet verbonden is met de signaalkring op het moment dat het effect is uitgeschakeld, beïnvloedt de schakeling het signaal niet, en is het effect "true bypass". De schakeling kan dan echter wel het signaal van het ingeschakelde effect beïnvloedden.

Overigens vindt ik het belachelijk dat er geen externe true bypass pedaaltjes commercieel te krijgen zijn. Ik heb er zelf van de week één besteld bij "speeddemon" van gitaarnet. Die bouwt die dingen zelf (van triple pole double throw schakelaars).
Laatst gewijzigd door Wilbert op 06 mar 2005, 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Wilbert, laat ff weten hoe die dingen bevallen? Ik zit er ook over te denken om die van mij om te wisselen. Ik heb nu zo'n DOD bak, maar dat mooie spul van Remco lijkt me een stuk beter.

(stuur maar PM of zo, recensie is het ook weer niet waard volgens mij hier in het forum..haha)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

De Teng schreef:Wilbert, laat ff weten hoe die dingen bevallen? Ik zit er ook over te denken om die van mij om te wisselen. Ik heb nu zo'n DOD bak, maar dat mooie spul van Remco lijkt me een stuk beter.

(stuur maar PM of zo, recensie is het ook weer niet waard volgens mij hier in het forum..haha)
:offtopic: Ik laat het wel weten, gewoon met een recensie denk ik, want volgens mij heeft iedereen hier een hekel aan ruis en tone-sucking. Maar welk pedaaltje van DOD gebruik je nu dan? Enne, btw: ken je Remco?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

De Teng schreef:dat mooie spul van Remco lijkt me een stuk beter.
:offtopic: Dat spul van de Remco bij ons in de Pink Floyd coverband is in elk geval voor gitaristen niet te versmaden: custom gebouwde metallic blauwe Strat, VOX AC 30 uit '68 -kennelijk met de zeer gewilde speciale speakers-, ouwe Bassman en een zooitje vroege Boogies. Hij heeft bijna z'n eigen museum :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Voor de duidelijkheid: Remco is speedemon. Okee, back on topic:

Ik heb geen ervaring met Nobels...
Pas op, achter je!!
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

(Wat is tone-sucking?)
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Rhinus schreef:(Wat is tone-sucking?)
Filterende werking van een pedaal dat uitgeschakeld is (als 't niet true bypass is).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Heb hem gisteren gehaald, en effe getest. (de Nobels Bass-Overdrive)

Klinkt op zich wel goed, gebruik hem aleen voor een wat rauwer en voller randje. Batterij vakje is wel handig. vind hem wel beter klinken dan de Boss versie.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

thx voor de uitleg... dus in leken taal : True bypass zet het effect uit, ipv. het effectvolume op 0 (omdat dat laatste voor negatieve beinvloeding van je toon kan zorgen).
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

10 punten.
Pas op, achter je!!
Plaats reactie