Welke pedaal is noodzakelijk!?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Kaasbaas schreef: En ik vind dat meerdere snaren tegelijk stemmen alleen maar onzin :o
Nou als je ziet wat het verstellen van een tuner voor invloed op de rest van de snaren heeft.

Maar ook hier geldt, ieder zijn ding!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Sjtevel 1984 schreef:
Kaasbaas schreef: En ik vind dat meerdere snaren tegelijk stemmen alleen maar onzin :o
Nou als je ziet wat het verstellen van een tuner voor invloed op de rest van de snaren heeft.

Maar ook hier geldt, ieder zijn ding!
Nee zo bedoel ik t niet. Je hebt van die tuners die alle snaren tegelijk aangeven.
Ik stem meestal na elk liedje ff snel, en ik ga altijd dan alle snaren af. Maar wel met een stemapparaat die 1 snaar tegelijk aangeeft.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

En hier begrijp je mij verkeerd. :wink:

Ik heb zo'n polyfoon tunertje. Even alle snaren tegelijk aanslaan, en als je 1 tuner versteld, zie dat de stemming op de andere snaren ook 'meegetrokken' wordt. Zo hoef je niet als je met je laatste snaar klaar bent, te controleren of de rest nog goed staat. Zeker tussen nummers door vind ik wel fijn dat je daardoor sneller klaar bent.

Maarja, mijn 2 centjes....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Na ieder nummer je stemming checken? Dan lijkt me iets mis met je bas òf je aanslag òf je zelfvertrouwen. Ik check wekelijks omdat er soms een snaar of twee 1 puntje verloop hebben.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Inderdaad, of andere tuners. Ik stem voor de set en dat is al teveel eigenlijk.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Bolobass schreef:Na ieder nummer je stemming checken? Dan lijkt me iets mis met je bas òf je aanslag òf je zelfvertrouwen. Ik check wekelijks omdat er soms een snaar of twee 1 puntje verloop hebben.
Ja klopt, is ook wel een beetje overbodig. Meestal hoef ik niks bij te stemmen.
MAar t is echt wel zo dat als je bas uit een koude bus/oefenruimte komt en dan op podium onder die warme lampen gaat staan dat t wat doet met je stemming. Je merkt t vast niet, maar ik ben te perfectionistisch daarin om dat niet ff helemaal precies bij te stemmen.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Stemmen voor de set is normaal, maar tussen de nummers door is overdreven. Het is geen gitaar...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Green Goblin schreef:Stemmen voor de set is normaal, maar tussen de nummers door is overdreven. Het is geen gitaar...
Toch zie ik een stemapparaat als noodzakelijk. Voor t geval je ergens tegenaan loopt met je bas..
Gebeurd met eigenlijk elk optreden welleens. (nja dat zegt natuurlijk ook wat over mijn lompheid en de grote van de podia waar ik op sta. Vorig optreden stond er een ongebruikte mic stand in de weg die ik niet gezien had.)
Maar je hebt t niet altijd zelf in de hand, iemand kan ook tegen jou aanlopen :p
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Oh, dat is zeker waar.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Moog Moogerfooger MF-107 FreqBox uiteraard.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Het is een Behringen TU300 geworden, had ene maat nog liggen en gebruikt em niet :jam:
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Bolobass schreef:Na ieder nummer je stemming checken? Dan lijkt me iets mis met je bas òf je aanslag òf je zelfvertrouwen. Ik check wekelijks omdat er soms een snaar of twee 1 puntje verloop hebben.
Als de lucht erg vochtig is mag ik mijn Warwick elke set stemmen omdat hij rechtop heeft gestaan. Ongelakt hout en alles... Niets met de mechanieken te maken.
De Ric en Fender MM sig eventjes acclimatiseren na binnenkomst, daarna 1x stemmen en klaar is klara.
Plaats reactie