Welke pedaal is noodzakelijk!?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Pedulla schreef:de sansamp programmeerbaar is 250E in duitsland en de gewone 220E ofzo. in NL praktisch niet te vinden, niet via dealer in ieder geval.
Rockpalace doet wel iets in dealen met die dingen, ik heb even staan praten met een medewerker daar en hij ging het voor mij opzoeken. Dinsdag even terugbellen en ik weet voor hoeveel ik er eentje kan krijgen. 8)
none.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

REMPEDAAL! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

mn sansamp is er :D



alleen zit ik nog op school :@
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Cool man, probeer hem goed uit en laat zeker weten hier wat horen wat je bevindingen zijn ok? :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

niet dus want dat stelletje duitsters weet t verschil niet tussen SANS AMP en PROGRAMMABLE SANS AMP... :shock: :?

goed besteld, goed op de bon vermeld, maar toch zit de gewone sans amp erin


en als ik IETS niet leuk vind...diep diepe zucht

2e keer al dat ik gedoe met musik produktiv heb
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Oh jee, dat lijkt me flink balen.
Yamaha RBX JM2.
emielow

Bericht door emielow »

neerknuppelen die lui !
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

emielow schreef:neerknuppelen die lui !
is dat aansporing tot geweld ?? :o
dat mag niet hier in nederland en staat een straf op (weet ik ut welke straf etc) :P
foei :p
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Geen enkel effect is noodzakelijk vind ik, maar ze kunnen wel wat toevoegen.

Zelf heb ik:
- Korg DT-10: Snel en stil stemmen is best handig. Verder zou ik willen dat onze gitarist deze ook had ;)
- EBS MultiComp: erg fijn en subtiel ding dat ik bijna altijd aan heb staan.
- Boss OC-3: Octaver/overdrive; zo af en toe met octaver spelen kan best mooi zijn. Verder geeft de combi octaver én overdrive wel een heel vet geluid!
- EHX Mini Q-tron: Dit is mijn stukje speelgoed en het is echt een heel gaaf ding. Niet heel vaak bruikbaar, maar voor funky stukjes kan het zeker wat toevoegen. Dit pedaaltje i.c.m. slappen wint het qua irritantheid ruimschoots van gitaristen die met heel veel delay en pitch-shifter staan te soleren of drummers die zo snel mogelijk hun dubbele-bass zitten te oefenen. :lol:
- DOD equalizer: Gebruik ik nooit meer sinds ik een parametrisch mid op mijn versterker heb.
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Hmm, ik speel op dit moment niet in een band, maar ik speelde wel met diverse effecten toen ik nog wel in een band speelde. Hele lichte effecten hoor, en ze hoorden bij elk nummer. Eén nummer speelde ik met compressor, dat gaf een aparte draai aan het nummer. Ook een in/uitschakelbaar EQ in andere nummers. Dan heb ik nog allerlei knopjes op mijn basgitaar om het geluid te kleuren, die zie ik ook als effect.

Thuis ben ik nu aan het pielen met delay, defretter, flanger (chorus raak ik niet aan). Ook wat met distortion, maar het wil nog niet zo goed lukken om daar een lekker geluid mee te krijgen.

Ik speel de meeste dingen gewoon clean, terwijl de gitaristen zich mogen uitleven. Maar het is leuk om het tijdens bijvoorbeeld een bridge of een refrein om te draaien, dwz. de gitaar clean en de bas met effecten.

Het sleutelwoord is: wisselen. Dat geeft wat meer diepgang aan de muziek. De mensen die luisteren horen het vaak niet eens :).

Nog een sleutelwoord: ervaring. Het is verdomd moeilijk om een lekker bruikbaar geluid te vinden. Dat gaat je heel wat avondjes pielen kosten. Een effect moet imo 'rijpen', als je het voor het eerst hoort denk je misschien 'wauw' of 'blech', en wil je het overal bij gebruiken of juist helemaal nergens. Maar hoe langer je er mee pielt, des te genuanceerd je in je mening wordt en des te genuanceerder je geluid ook wordt. Het moet rijpen.

Gitaristen hebben het wat dat betreft ietsje makkelijker. Er zijn al zoveel gitaristen die met een effect hebben gespeeld, dat een gitarist alleen maar wat geluiden hoeft te kopieeren om al aardig te klinken. Voor een bassist ligt er heel wat minder ervaring om direkt te gebruiken.

Maar goed, op King For A Day van Faith No More dacht ik ook dat Billy Gould allerlei effecten gebruikte. Bleek dat 'ie helemaal niks gebruikte, behalve de equaliser op zijn versterker :).

Effecten zijn niet nodig, maar ze maken het wel leuk (er).
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Nieuwe snaren, dat levert vaak ook een mooi effect op. Alleen is dat wat lastig met een voetschakelaartje in en uit te schakelen :P.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
AST
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2004, 10:17

Bericht door AST »

Voor mijn eigen geluid noodzakelijk:

Bass Chorus
Bass EQ

maar daarbij vind ik het gebruik van een goede pedaaltuner toch ook wel erg relaxed hoor. Het is niet zozeer noodzakelijk, maar wel een stuk makkelijker, voor de luie bassisten onder ons :D
AMP:
Trace Elliot V-type + 4x10 & 1x18
Bass:
Fender Jazz Bass V + BadAss V + Rio Grande Vintage V PickUps (TE KOOP!!!!)
Rickenbacker 4003
Peavey T-40 (TE KOOP!!!!)


www.untildawn.nl
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

ik gebruik er maar 2: een ProCo Rat en een Zvex Wooly Mammoth... :D
Gebruikersavatar
telebass
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:23

Bericht door telebass »

Zvex, die zijn fantastisch!!! Ik wist niet dat die ook bas-effecten hadden. Wel nogal prijzig...
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Bericht door fabian »

ik heb een boss me 5 b en dar zit alles op wat ik wil echt een aanrader voor elke bassist die en goed multipedaal zoekt
dyslectisch
Plaats reactie