Line 6 kondigt Bass PODxt Live aan

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vettavillenl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2004, 20:24

Line 6 kondigt Bass PODxt Live aan

Bericht door vettavillenl »

https://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm brengt dagelijkse nieuwe info m.b.t. Line 6 gear
Gebruikersavatar
vettavillenl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2004, 20:24

Bericht door vettavillenl »

zojuist opde site van Line 6, met meer info, videos etc

https://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#51
https://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm brengt dagelijkse nieuwe info m.b.t. Line 6 gear
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ontzettend gaaf dingetje lijkt me. Alleen een beetje jammer dattie niet True Bypass is.
Pas op, achter je!!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik vraag me met zulke dingen altijd af wat je er echt van gebruikt. Voor opname kan ik me voorstellen dat het leuk is om met versterker- en speakersimulaties te spelen, maar verder? Ik zie het nut er niet van in om 50(!) verschillende soorten effecten te hebben waarvan je er 6 tegelijk(!) aan kan hebben staan. Volgens mij kun je op zo'n manier alleen maar gruwelijk je geluid verprutsen...

Doe mij maar een paar goede losse pedaaltjes die ik echt gebruik en die makkelijk in te stellen zijn. Dus waar ik direct bij de knoppen kan zonder eerst met een scrollwieltje door menu's te scrollen waarna ik met tip-toetsen de parameters van het effect kan aanpassen.

Niet aan mij besteed dus :lol:
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

de gitaristen op gitaarnetforum vinden de gitaar versie vooral live ( hoe stom) erg ruk, zonder band eromheen doen ze t goed.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Niels schreef:Doe mij maar een paar goede losse pedaaltjes die ik echt gebruik en die makkelijk in te stellen zijn. Dus waar ik direct bij de knoppen kan zonder eerst met een scrollwieltje door menu's te scrollen waarna ik met tip-toetsen de parameters van het effect kan aanpassen.

Niet aan mij besteed dus :lol:
Ik ben ook voorstander van losse pedaaltjes, maar dat scrollwieltje is niet echt van toepassing, aangezien het hele ding via usb rechtstreeks op je pc aan te sluiten is en zo heel makkelijk te programmeren.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dees
Berichten: 360
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:37

Bericht door Dees »

Ziet er mij best wel cool uit, maar niet direct iets dat ik zou kopen. Ben nooit een effecten-man geweest. Heb nog lopen denken om een Rocktron Epression te kopen, maar ik vrees dat die meer stof zou vergaren dan aan zou staan.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Wilbert schreef:Ik ben ook voorstander van losse pedaaltjes, maar dat scrollwieltje is niet echt van toepassing, aangezien het hele ding via usb rechtstreeks op je pc aan te sluiten is en zo heel makkelijk te programmeren.
Ja, maar heb jij altijd een PC bij je dan? Als ik thuis een beetje aan het spelen ben wel, maar met de band dus niet. De instellingen die ik dan gebruik verschillen nogal van de instellingen die ik thuis gebruik en het lijkt mij handig dat je dan ook even snel je instellingen aan kunt passen. Sowieso zul je aparte patches moeten maken voor die 2 situaties.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

^^ En daar komt mijn gevoel weer opspelen..
ZEG zijn wij nog muziek aan het maken of moeten we eerst een cursus computeren voor muziekanten volgen?

Computer erbij gebruiken (voor live etc) vind ik erg ver gaan. Liever niet.. geef mij maar zoals eerder werd vermeld een paar degelijke pedaaltjes met draaiknopjes :)
none.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Niels schreef:Ja, maar heb jij altijd een PC bij je dan? Als ik thuis een beetje aan het spelen ben wel, maar met de band dus niet. De instellingen die ik dan gebruik verschillen nogal van de instellingen die ik thuis gebruik en het lijkt mij handig dat je dan ook even snel je instellingen aan kunt passen. Sowieso zul je aparte patches moeten maken voor die 2 situaties.
Die PC moet je niet altijd bij hoeven hebben. Da's nie handig inderdaad. Maar als je 2 patches hebt voor die verschillende situaties (of 2 banks) dan lijkt het probleem me opgelost. Je kunt de functies van de knoppen op dat ding geheel zelf toewijzen, dus als je hem eenmaal zo hebt zoals je hem fijn vindt werken heb je precies bij de hand wat je wilt, en niet honderdduizend knoppen die je toch niet gebruikt. Lijkt me op zich wel praktisch. Maar ja, t kan altijd beter natuurlijk...
Pas op, achter je!!
Plaats reactie