De beste multi-effect voor de bas!

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb de line 6 basspod gehad, niet de PRO. Mijn ervaring na een tijdje was dat ik liever zonder dat ding speelde...
Haico

Bericht door Haico »

Afbeelding


Viola... het beste multieffect ooit. TS9 (Tube Screamer), CP9 (Compressor) en een CS9 (Stereo Chorus) in 1 doosje. Dit zijn waarschijnlijk de geluiden die je in een multi-bak het meest gebruikt. Alleen heb ik nog nooit een multi-plank gehoord met een overdrive zo goed als een TS-9.
Nadelen: Lastig te vinden. En het apparaat neemt meer ruimte in dan dezelfde pedalen los. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 650
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:15

Bericht door Falcon »

GT6-B. Je kan traploos de mix tussen je cleans en distorted sounds regelen. Er zitten amp models op. Wat wil je nog meer?
Ibanez SR506
BOSS GT-6 B
Phil Jones Briefcase
10 Vingers
Dunlop Big Stubby 3mm
Get'M Get'm Strap "Corduroy Black Cord 3"
Persoonlijk
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

aap schreef:Ik heb de line 6 basspod gehad, niet de PRO. Mijn ervaring na een tijdje was dat ik liever zonder dat ding speelde...
+1
Het enige wat ik ervan gebruik is de tuner en de compressor. Gek werd ik van al die halfslachtige mogelijkheden.
Ik zit erover te denken een paar losse pedalen aan te schaffen, geen incidentele gekkigheid maar wat nuttige dingen.

Wat zijn nu pedalen die écht handig zijn ? Ik ben tamelijk NooBish op dat gebied.
Gebruikersavatar
xyqtt
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 mar 2008, 16:14

Bericht door xyqtt »

Didi schreef:
aap schreef:Ik heb de line 6 basspod gehad, niet de PRO. Mijn ervaring na een tijdje was dat ik liever zonder dat ding speelde...
+1
Het enige wat ik ervan gebruik is de tuner en de compressor. Gek werd ik van al die halfslachtige mogelijkheden.
Ik zit erover te denken een paar losse pedalen aan te schaffen, geen incidentele gekkigheid maar wat nuttige dingen.

Wat zijn nu pedalen die écht handig zijn ? Ik ben tamelijk NooBish op dat gebied.
Hangt ervanaf wat je speelt, maar ik gebruik het meest een distortion/overdrive/fuzz(wat je voorkeur heeft). Heb wel altijd een compressor en de aural bass exciter aan staan. Verder gebruik ik af en toe chorus en reverb. Zelden een octaver. En mijn wah en delay gebruik ik eigenlijk niet in band verband.
Laten we lekker link gaan doen!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik gebruik dan weer een Whammy en een delay met loopfunctie. :)
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Dit is één van de beste: Lexicon PCM96

https://www.lexiconpro.com/product.php?id=147

Afbeelding

Of zou de Eventide Eclipse net iets beter zijn?

Afbeelding
Afbeelding

Of toch maar de Eventide H8000FW?
Afbeelding


Zelf gebruik ik de Yamaha SPX1000. Deze vind ik goed genoeg live:
Afbeelding

Met de Roland VB-99 heb ik op ´t podium drie keer problemen gehad met de 13 pins connector met als gevolg enorme brom & kraak door de PA. Deze gebruik ik voorlopig live niet meer... Dit probleem lijkt me eenvoudig te verhelpen door een constructie te maken zodat het snoer op z'n plek blijft zitten en niet meer aan de connector trekt. Het enige dat ik nu nog nodig heb is tijd en een strak plan...
Laatst gewijzigd door Wiro op 11 apr 2010, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thiso
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 mar 2008, 09:31

Bericht door Thiso »

Ik heb enkele jaren terug nog een me50b gebruikt maar ik ergerde me rot aan al die onnodige functies. Kheb het hele zootje buitengesmeten , een vette ehx fuzz, Boss Tu2 en chorus aangeschaft. Meer heb ik niet nodig...
gear:

Fender Jazz Bass american series (s-1)
Aria pro 2 (xrb-series)
Ampeg SVT III (non pro '91)
Ampeg SVT 810 AV
Boss TU-2
Boss CEB-3
EHX Big Bass Muff pie
Gebruikersavatar
Le Baron
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2010, 12:38

Thanks

Bericht door Le Baron »

Hoi U allen, mede-bassisten van Nederland en België.

Bedankt voor de responses.. Zoveel keuzes, zoveel smaken..

En aan alles hangt zijn prijs!

Ik ben net terug van de zoektocht en blijf toch hangen bij een multi-effectenbak, met voorkeur voor Boss

Inderdaad de 50b is gebruiksvriendelijk en met natuurlijke geluiden, en de gt 10b zooooo uitgebreid.. Dat moet je aandurven.. :cheer:

Leuk dat er wordt meegedacht. De groeten en ik plaats nog wel een bericht wat het met jullie hulp is geworden.

Le B.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5672
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Haico schreef:Afbeelding


Viola... het beste multieffect ooit. TS9 (Tube Screamer), CP9 (Compressor) en een CS9 (Stereo Chorus) in 1 doosje. Dit zijn waarschijnlijk de geluiden die je in een multi-bak het meest gebruikt. Alleen heb ik nog nooit een multi-plank gehoord met een overdrive zo goed als een TS-9.
Nadelen: Lastig te vinden. En het apparaat neemt meer ruimte in dan dezelfde pedalen los. :mrgreen:
Die heb ik vroeger gehad... en weer weg gedaan.... :facepalm: :wall: :facepalm: :wall:
Net als mn Morley Wah (chroom met netsnoer), Ibi Dual Chorus, Vox Wah en zo nog meer wat van die veels te leuke dingen :facepalm: :facepalm:
Sorry, had even een flinke "spijtaanval" die gedeeld moest worden.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Didi schreef:
aap schreef:Ik heb de line 6 basspod gehad, niet de PRO. Mijn ervaring na een tijdje was dat ik liever zonder dat ding speelde...
+1
Het enige wat ik ervan gebruik is de tuner en de compressor. Gek werd ik van al die halfslachtige mogelijkheden.
Ik zit erover te denken een paar losse pedalen aan te schaffen, geen incidentele gekkigheid maar wat nuttige dingen.

Wat zijn nu pedalen die écht handig zijn ? Ik ben tamelijk NooBish op dat gebied.
Als je echt een goede compressor wilt zou ik voor de EBS multicomp gaan. Na een half uur testen in de winkel was ik niet echt overtuigd maar na een paar optredens en oefenavonden kan ik niet meer zonder. Vooral de tubesim :kwijl:
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

xyqtt schreef:mijn ervaring met de boss me-50b:

Leuke effecten, je kan er dagen mee zoet zijn om alles uit te proberen. De helft van de effecten die erop zitten gebruik je niet. En naar mijn mening klinken losse effecten velen malen beter. Ik heb zelf ongeveer jaar veel plezier gehad van de me-50b. Daarna overgestapt op losse effecten.
Precies hetzelfde hier! Inmiddels is mn pedalenkoffer flink veranderd, maar ik mis die ME50b echt niet.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Line 6 POD X3 Live. Beter, mooier, gelikter dan de Bass POD XT.

Afbeelding
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Ik kon echt totaal niet met die bitch overweg! Veel te ingewikkeld, doe mij maar analoge effecten :D

En dan die fucking bijgeleverde bijbel die ze instruction manual noemen, gewoon 3 dagen zitten lezen voor je 't ding uberhaupt wat doorhebt! :lol:
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik vind m enorm gebruiksvriendelijk! Er zitten alleen gigantisch (lees: te veel) mogelijkheden op!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie