De beste multi-effect voor de bas!

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik vond de Boss GT10B heel erg in orde. Zelfs de pitch shifting was goed bruikbaar tot aan de lage E (incl. divebombs met het voetpedaal). Chorus/flanging was geen TC kwaliteit, maar wel heel goed. Enz.....
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

berth schreef:Ik vond de Boss GT10B heel erg in orde. Zelfs de pitch shifting was goed bruikbaar tot aan de lage E (incl. divebombs met het voetpedaal). Chorus/flanging was geen TC kwaliteit, maar wel heel goed. Enz.....
+1 (of eigenlijk +2!)

Ik heb nu zelf de M9 van Line6. Dat is een effect-modeler, geen amp-simulator. Die doet hetgeen losse pedaaltjes ook doen, maar dan dus in één! Ik heb de GT10B weggedaan omdat 'ie me te groot was op het podium. Ik vond de GT10B qua kwaliteit overeen komen met de GT6, maar dan met meer mogelijkheden van schakelen en toewijzen van pedalen. De X3 en Basspod XT-live zijn meer voor amp-simulaties (mijns inziens dan!). De effecten die daarin zitten vond ik niet overweldigend. Ik gebruik alleen een chorus, octaver en autowah(Q-tron), dus ik heb genoeg aan m'n M9...

Succes!
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Haico

Bericht door Haico »

Haico schreef:Viola... het beste multieffect ooit. TS9 (Tube Screamer), CP9 (Compressor) en een CS9 (Stereo Chorus) in 1 doosje. Dit zijn waarschijnlijk de geluiden die je in een multi-bak het meest gebruikt. Alleen heb ik nog nooit een multi-plank gehoord met een overdrive zo goed als een TS-9.
Nadelen: Lastig te vinden. En het apparaat neemt meer ruimte in dan dezelfde pedalen los. :mrgreen:

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... n&start=21" onclick="window.open(this.href);return false;
ibanez ue300 (overdrive/compressor/chorus) 150€
Gebruikersavatar
Soulwax90
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 mei 2010, 13:20

Bericht door Soulwax90 »


Als jullie zouden kiezen tussen boss of line 6 , wat wordt het dan?

boss gt 6b/ boss me 50b/ bass pod xt live/ bass pod pro???
Ik heb jaren op de BOSS GT 6B gespeeld en was er altijd zeer tevreden over. Nu schakel ik over op losse pedalen dus als je wil kan je de mijne overkopen. Over de prijs kunnen we nog onderhandelen :)
Fender Jazz Bass
Ampeg SVT 410 HLF
Markbass SA450
EHX Bass Big Muff | EHX LPB-1
https://www.themojofilters.be
My Place
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

defenetelie de GT 6B.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

de Line6 M9 is eigenlijk ook heel leuk.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Iemand ervaring met de Boss GT6 B , bevindingen , handig te bedienen, goede effecten enz ?
Denk eraan om mijn klein pedalboard weg te doen en over te schakelen op deze Boss.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Je zou eventueel kunnen kijken naar een Zoom product.
- Zoom B3 heeft veel mogelijkheden
- Zoom ms-60b of ms-100bt (volgens Talkbass kun je hier de bass effecten op zetten via software) voor als je toch misschien later met enkele pedalen je board wilt vergroten
- Zoom b1Xon voor als je met een lager budget zit.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

:facepalm:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Eventide H9

Bericht door Wiro »

Alles wat je je wensen kunt in één klein doosje:

https://www.bax-shop.nl/multi-effect/eve ... wwodUk8ABw

Afbeelding
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Lijkt mij niet handig om deze live te gebruiken tenzij je der nog een extra voetschakelaar of een extern expressiepedaal bijkoopt.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Wiro schreef:Alles wat je je wensen kunt in één klein doosje
Behalve dingen als tube sims, overdrives/distortions, compressors/limiters, synths, dedicated EQs, etc.

De Eventide effecten zijn supergoed op het gebied van delay/reverb/pitch/modulatie, maar die H9 is geen vervanging van een allround multi-FX.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Heb een klein jaar ongeveer een Boss GT-10B gehad, leuk apparaat, maar vrij onbruikbaar vind ik! In de studio is ie al zeker niet bruikbaar. Over het algemeen pakt ie veel van je hoog én je laag weg! Laat het ons ongewenste compressie noemen! Ik gebruikte twee patches (die ik zelf programmeerde), maar hij was vooral een grote (en dure) tuner. Patch 1 was gericht op fingerstyle, patch twee (gebruikte ik het meest) voor het plectrumwerk. Ik kon dan ook een overdrive aanklikken, maar ik vond geen enkele naar mijn zin! Ik kwam met een overdrive aan gewoon niet door de mix heen!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

tieleman schreef:
Wiro schreef:Alles wat je je wensen kunt in één klein doosje
Behalve dingen als tube sims, overdrives/distortions, compressors/limiters, synths, dedicated EQs, etc.

De Eventide effecten zijn supergoed op het gebied van delay/reverb/pitch/modulatie, maar die H9 is geen vervanging van een allround multi-FX.
Nou, vooruit, niet alles, maar er zit wel distortion (fuzz) in (al moet ik toegeven dat ik deze nooit gebruik omdat ik er geen liefhebber van ben) en een enorm scala aan synth-toeters-en-bellen waar eventide zo beroemd mee geworden is. Compressor EQ hebben ze inmiddels ook toegevoegd in de MAX. Verder heb je gelijk maar dit haal je uit je versterker zou ik denken.
bazz59 schreef:Lijkt mij niet handig om deze live te gebruiken tenzij je der nog een extra voetschakelaar of een extern expressiepedaal bijkoopt.
Ben ik het helemaal mee eens. Alhoewel je ook je toevlucht kunt nemen tot bluetooth of midi.

Handicap blijft wel dat er voornamelijk gitaar-presets worden geboden. Dus je bent wel even bezig om je eigen bas-voorkeuren erin te krijgen.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Ik gebruik een oude yamaha rex 50 (ziet er gek uit!) met een moog shift pedaaltje.

Meer om wat stereo chorus toe te voegen of klein beetje delay. Maarr..... Die compressor is echt de bom! Eerste compressor die ik echt vind knallen moet ik zeggen. Toch gek uit zo'n digitaal ding.
Zit geloof ik ook in die oude spx90's van yamaha
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie