aanschaf van de line 6 pod (bass pod)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
benito
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2004, 16:09

aanschaf van de line 6 pod (bass pod)

Bericht door benito »

Beste mede Bassisten,

Ik wilde vorige week de voorloper van de bass pod xt aanschaffen maar zit nu met een probleem. Ik ben namelijk gaan luisteren naar de xt versie en ging daar door twijvellen. Vroeg aan de verkoper of de 1e versie goed genoeg was om mee op te treden, waarop hij mij vertelde dat de oude versie live zo nu en weg liep?? Waardoor ik in de war raakte nu heb ik dus nog steeds niks :(

Kunnen jullie mij misschien hier bij helpen?

Thanks!!

Benito

ps ik heb een Fender (Marcus miller)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Waar wil je hem precies voor gebruiken? Wil je je hele arsenaal aan bastonen laten creeren door zo'n basspod of wil je de echte sound van je MM bas nog laten horen? Sommige sounds zijn bruikbaar, maar soms schijnt het ook echt prut te zijn.

Als je 1 type sound wilt (bvb... goede chorus/flanger... of distortion..whatever dan ook) dan kun je beter op zoek gaan naar een nieuw of secondhand pedaal. Als je gemiddeld veel sounds wilt en niet van heel erg hoge kwaliteit, dan moet je die scoren.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

beste benito,


om te beginnen de basspod heeft ruis. dit heeft mij voornamelijk weerhouden om deze aan te schaffen. maar dit schijnt met de xt versie opgelost te zijn (ga deze de volgende week zelf even checken).
amp-simulaties zijn o.k. je verliest wat punch in je sound, maar het is aanvaardbaar.
je hebt veel effecten. sommigen zijn redelijk goed (chorus/flanger/compressor/drive)
sommigen slecht qua tracking (octaver/synth).

de xt-versie is wat dat betreft verbeterd.

met de pod kun je maar EEN effect gelijktijdig gebruiken.
met de xt kun je meerdere effecten in een preset stapelen!
dus b.v. EN chorus EN compressor EN drive....

een tip voor je MM: zet in je bass een tone-potmeter ipv de treble !
deze vond ik namelijk veel te agressief. met een tone-potmeter (zoals op de passieve fenders) kun je ook met het hoog spelen, maar dat is dan wat smoother, en je houdt meer mid in het geluid !

of, zoals ik zelf heb laten doen door Bassmatters: zet er een U-retro deluxe in. dan heb je een zeeeeeer veelzijdige bass, en heb je de amp-simulaties echt niet meer nodig !
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Kheb vernomen dat de Sansamp Bass DI beter zou zijn dan de POD... Op https://www.harmonycentral.com moet je maar eens gaan kijken en lezen, want deze dingen zijn ook nog beter betaalbaar via bijvoorbeeld Ebay. Ik wil je niet nog meer laten twijfelen, maar dit is een andere optie. :wink:
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
john
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2004, 14:20

ik heb er een te koop

Bericht door john »

ik heb een bass pod te koop 1 jaar oud
Plaats reactie