Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Zit eraan te denken om een Diago Commuter te gaan halen. Heb eigenlijk niet zoveel zin om zelf te gaan knutselen...
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Heb een tijdje terug ergens gelezen dat als je meerdere OD/fuzz je ze het beste van high gain naar low gain kan schakelen. Idee er achter is dat wanneer je een low voor een high zet en ze alle 2 aan hebt (1 als boost voor de andere) deze overschaduwt wordt door de high. Twijfelde eerst eraan maar heb het eens uitgeprobeert en het werkt echt! Heb zelf nu dus mijn OD na mijn distortion staan en gebruik die als ik nog even iets meer distortion wil hebben.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Verschilt per pedaal!

Origineel zou ik het de andere kant op zetten; de lows voor de high gains. Maar dit zou ik alleen doen bij pedalen die dit 'aankunnen' om geboost te worden. Sommige pedalen zijn zo on-dynamisch dat je dit niet gaat merken en dan zou je het de andere kant op kunnen proberen.

Ik ben zelf meer fan van dynamische pedalen (of gewoon de gains niet zo hoog zetten, worden ze vaak ook dynamischer van) omdat dat ruimte overlaat om met de dynamiek te spelen........
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Ik heb meerdere OD/fuzz'en en heb de volgorde inderdaad laten afhangen van hoe ze op elkaar reageren, maar de hi- en lo-gain varianten wisselen nogal in de volgorde...

ik denk dat je sowieso voor al je pedalen moet uitvogelen hoe ze op elkaar reageren, het ene pedaal kan de werking van een ander enorm beinvloeden als het ervoor staat, maar als je m er achter zet nauwelijks en andersom, met meerdere pedalen is het toch vaak een kwestie van compromissen sluiten hierin, of je moet aparte loops met effecten gaan maken...
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Afbeelding

De Superfuzz is terug! En klinkt MASSIEF. Nogmaals dank Rogier.

Clips zullen later in de middag volgen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Wow; dat ging sneller dan ik dacht :)

Beter??
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Absoluut!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mooi!
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Een vette pedalboard foto op Tieleman's facebook deed me herinneren dat ik ook een mooie showmaster klaar heb staan! Voorlopige mockup:

Afbeelding

Ik ben dus alleen bang (heb minstens 2 pedalen met eigen voeding + een 1spot met daisy chain voor de rest) dat ik er toch een stekkerblok in moet verwerken tegen de linker of rechter zijde, waardoor m'n expressie pedaal komt te vevallen :(. Onder de verhoging voor de 2de rij die ik nog moet maken gaat niet passen, dan kan de deksel niet meer dicht i.v.m de totale hoogte van stekkerblok+adapter+pedaal.

Iemand nog een creatief idee om dit praktisch op te lossen?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Len schreef:Ik ben dus alleen bang (heb minstens 2 pedalen met eigen voeding + een 1spot met daisy chain voor de rest) dat ik er toch een stekkerblok in moet verwerken tegen de linker of rechter zijde, waardoor m'n expressie pedaal komt te vevallen :(. Onder de verhoging voor de 2de rij die ik nog moet maken gaat niet passen, dan kan de deksel niet meer dicht i.v.m de totale hoogte van stekkerblok+adapter+pedaal.

Iemand nog een creatief idee om dit praktisch op te lossen?
Kan de tuner niet 'horizontaal' linksboven ? en dan in de rechterbovenhoek, met enig inschikken een stekkerblok (hoeft maar zo'n 3-weg blokje te zijn) ?

Over tuner gesproken... is dat een Korg PitchWhite :shock: ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Hehe ja dat is een spierwitte pitchblack korg pb-01 :).

Pedalen 90graden draaien voel ik niet zoveel voor, ik heb juist een groter pedalboard gekocht om het gewoon strak en netjes in te richten en geen compromissen te sluiten hehe. Wellicht kan ik een vierkante stekkerdoos vinden die hopelijk achter m'n expressiepedaal past, daar zit nog wat loze ruimte. Wellicht kan m'n reverb er dan nog bovenop, dat is m'n ''dunste'' pedaal.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mei 2004, 11:43

Bericht door Bazz »

Bij de hornbach verkopen ze stekkerdozen waarvan je het contact kunt draaien, kan net wat schelen! Paste bij mij in ieder geval wel!
P-bass + Jazz + Stingray = Blije Bazz!
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Hm, als ik denk wat het is zou dat inderdaad kunnen schelen. Dan zou ik de adapters allemaal dezelfde kant op kunnen laten wijzen waardoor het een heel compact geheel wordt... (ipv al die stekkerdozen met hun scheve/tilted contactingangen). Toevallig een plaatje? :)
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mei 2004, 11:43

Bericht door Bazz »

Ga ff kijken of ik hem nog heb, zo ja, maak ik er een foto van 1 dezer dagen.
P-bass + Jazz + Stingray = Blije Bazz!
Gebruikersavatar
Jack-Julian
Berichten: 362
Lid geworden op: 10 dec 2009, 22:48

Bericht door Jack-Julian »

Mijn board op het moment.
Ik moet binnenkort er nog een tweede bijmaken. :facepalm:

Afbeelding
Samick Fairlane - OLP Stingray - Ibanez SR '87 - Zelfbouw Fretless -JJ Jazzbass
EBS CL450 + H&K 410 + H&K 115
EHX Bass Blogger -> MXR Bass Octave Dlx -> MF-102 -> MF-101 -> Cry Baby B-wah -> Small Stone Phaser.
Plaats reactie