Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

SpcMnk schreef:Pfff, Dr. Als ik later groot ben dan maak ik ook een keer zo'n board. Heel erg mooi!!

Voor nu doe ik het nog even met deze:
Afbeelding
Wat een puinhoop!

:mrgreen:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

:rofl:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Bericht door StenBass »

SpcMnk schreef:Pfff, Dr. Als ik later groot ben dan maak ik ook een keer zo'n board. Heel erg mooi!!

Voor nu doe ik het nog even met deze:
Afbeelding

:kwijl: :kwijl: :kwijl:

Prometheus DLX, heerlijk.
Erg vet bord!!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Thanks.
Deze avond flink zitten te spelen met de DLX :shock: ook in combinatie met rest van de pedalen is het werkelijk een monster van een pedaal. Kost even wat moeite om te temmen, maar als je de sweetspots eenmaal gevonden hebt.. pffff, bizar is een understatement. Eens kijken of het ook bruikbaar is in band verband. Ookal is dat geen must. Dit soort freak pedalen dagen altijd lekker uit om eens iets anders te doen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nou prrrima bordje toch, zit van alles aan leuks op daar!

Bedankt voor de reacties in elk geval op mijn stukje hout. Ik heb er wel een tijd over nagedacht hoe ik het wilde hebben. Onderdelen zoeken kost ook tijd. Voor degene die het ook een beetje van plan is, wil ik best wat tips geven (Hajvb?) .. zo moeilijk is het eigenlijk niet, welbeschouwd. De onderdelen kan ik zo links voor geven, zodat je daar niet voor hoeft te zoeken.

Benodigdheden: Multiplex 12mm, busje lak en een kwastje. Daarnaast houtlijm en wat schroeven. Grote platen op maat laten zagen bij de bouwmarkt en voor de details twee boren van 22mm (vlinderboor) en 12mm (normale houtboor). Met een schroefboormachine en decoupeerzaag ben je compleet. Oh ja, twee lijmklemmen en patchkabeltjes.

@HNZ: :finger:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Thnx Dokter! Ik kom erop terig als ik eindelijk weet welke pedalen ik blijvend ga gebruiken :wink:
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Wegens aanschaf van een nieuw pedaal ben ik ook weer aan de knutsel geslagen voor een nieuw bord voor in de showmaster 48.
image.jpg
En zo met de pedalen erop
image.jpg
Volgende stap is schroeven afplamuren, verder schuren en dan aflakken. Ik zit te twijfelen of er een kek kleurtje op moet of toch zwart....
Eindresultaat volgt nog!

Hmmm, als je op de foto klikt dan draait ie om...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik moet ook maar eens aan een showmaster geloven denk ik.

Ook weer prachtig!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Ik kan het iedereen aanraden! Zo'n bordje zet je ook vrij simpel in elkaar en kost qua materiaal ongeveer 25 euro. Koffer zelf is ook niet duur en is een prima basis.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik heb een prima effect koffer met zelfgemaakte verhoging voor de tweede rij, maar die koffer is niet hoog genoeg voor zo'n mooi plankje. Vandaar dat ik aan een showmaster denk.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Erwin1983 schreef:Wegens aanschaf van een nieuw pedaal ben ik ook weer aan de knutsel geslagen voor een nieuw bord voor in de showmaster 48.
image.jpg
En zo met de pedalen erop
image.jpg
Volgende stap is schroeven afplamuren, verder schuren en dan aflakken. Ik zit te twijfelen of er een kek kleurtje op moet of toch zwart....
Eindresultaat volgt nog!

Hmmm, als je op de foto klikt dan draait ie om...
Mooi board hoor! Maar wat ik me afvraag; Als je al je pedalen wat dichter op elkaar zou zetten heb je maar de helft van dat bord nodig. Kan je de andere helft gebruiken om een schaakspelletje op te doen of zo :D Dat viel me ook al op bij dat andere board waar iedereen zo op zat te kwijlen, die pedalen stonden ook al zo ver uit elkaar. Dan kan je toch eigenlijk ook met een veel kleiner plankje af?
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Ik had ook al bedacht om een showmaster 24 aan te schaffen omdat ik wat ruimte over hou.
Dichter bij elkaar kan maar dan hou ik een zee van ruimte over en ik hou er wel van om overal evenveel ruimte tussen te laten. En beetje symmetrisch gestoord :wink:
De ruimte die nu tussen de wah en de verhoging zit gebruik ik voor mijn kabels, microfoon, bakje waar ik mijn oordoppen in bewaar.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik snap het! Trapt ook lekkerder als ze niet zo dicht op elkaar zitten, hoef je niet zo te mikken met kans om er per ongeluk één teveel in te trappen. Mijn eigen bordje zit echt propvol, dat is ook niet alles hoor. Aan de andere kant heb ik er altijd de schurft aan om die zware rot flightcase (want dat is mijn board) heen-en-weer te slepen, dus een grotere wil ik al helemaal niet. Ik benijd die mensen met een klein strak plankje met vier pedaaltjes er op, lekker klein licht en makkelijk... Gaat niet genoeg zijn voor mezelf ben ik bang.

By the way, ik heb het nu wel over mijn gitaar-pedalboard. Voor mijn bas gooi ik enkel een stemapparaat, overdrive en soms een baswah op de vloer. Op batterijtjes. Ik zit er wel aan te denken om een Pedaltrain mini daarvoor aan te schaffen, in zo'n kek tasje. En dan zo'n voeding met een accu er onder. Licht en handzaam!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Strak Erwin, ik zie dat je het eigenlijk hetzelfde doet als ik. Even uitpielen, maar je hebt er echt wat aan qua spelplezier. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

koen van soelen schreef:Ik zit er wel aan te denken om een Pedaltrain mini daarvoor aan te schaffen, in zo'n kek tasje. En dan zo'n voeding met een accu er onder. Licht en handzaam!
Ideaal zijn die! Ik heb er eentje met stemapparaat, compressor, overdrive en chorus; daarmee ben ik er ook wel. Past precies 8)

Eerder had ik zo'n showmaster 24, maar toch weggedaan omdat het te groot en onhandig was. Zo'n klein, handzaam bordje in een precies passend tasje is veel fijner.
Plaats reactie