Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Interessant !
Hoe heb je e.e.a. bedraad? De looper heeft 'maar' 8 footswitches, maar je hebt wat meer pedalen; schakel je er een paar samen, of zitten die niet in de loop?
Is dat trouwens de remake van de Bass Whammy: bevalt die een beetje?
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

viersnaar schreef:Interessant !
Hoe heb je e.e.a. bedraad? De looper heeft 'maar' 8 footswitches, maar je hebt wat meer pedalen; schakel je er een paar samen, of zitten die niet in de loop?
Is dat trouwens de remake van de Bass Whammy: bevalt die een beetje?
Die bass whammy bevalt goed. :-) En de looper heeft inderdaad maar acht kanalen, maar niet alles hoeft in een loop. Ik heb hem vooral gekocht om met een trap tussen verschillende combinaties van vervormers te kunnen schakelen. Verder zitten de chorus en de HOG en de compressor in een loop. Delay en galm komen na de looper. De POG 2, de EBS wah/volume en de eq ervoor. De eq heb ik vooral om het zwakke ingangs volume van 1 bas wat op te peppen. De looper heeft ook midi. In de toekomst wil ik de HOG en mogelijke andere pedalen (Eventide H9?) daarmee aansturen. Wellicht ga ik de POG op de plek van de HOG zetten. Met name met akkoorden (denk grootse kerk orgels), maar ook met vervorming ervoor is de POG beter dan de HOG.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Welke looper is het?
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Jurren schreef:Welke looper is het?
deze (klik)
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Berth, heb jij ervaring met een EHX B9 of C9 i.c.m. met een basgitaar? En kan jij die bass whammy voeden vanuit zo'n ciocks?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

De bass whammy heeft 9V en 265mA nodig. De cioks DC 10 kan 9V en 400mA leveren. Kan dus gewoon. Zelf gebruik ik een voodoo lab 4x4.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Zo, net maar even de pedaltrain mini geupgrade: groot deel kabels vervangen met kleinere Mooer patch cables, Palmer line isolator toegevoegd tegen ground loops van de synth (nut moet zich komende zaterdag maar gaan bewijzen), pedaaltjes wat beter gerangschikt.

Wil nog wel die ODB-3 eens gaan vervangen met iets anders, en het liefst de MXR M80 vervangen met de kleinere M81, ik gebruik het distortion kanaal toch niet meer.

Afbeelding
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Gehele zo heb ik mijn compressor ook versierd!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Vet! Hoe is die Diabolik Fuzz?
What difference does it make?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Superdik! Alleen zoals 'ie nu staat kan ik 'em ook eigenlijk niet meer verder omhoog draaien, anders neemt het volume echt teveel toe. Maar dit is flink andere koek dan een big muff o.i.d.. Ook een iets schappelijker formaatje dan zeg een Malekko B:Assmaster. ;) Kon 'em ook voor een heel schappelijk bedrag overnemen, dus dat was ook prettig.
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Bericht door djababass »

eindelijk een kistje gemaakt :D :D
Bijlagen
11181204_10203044701916744_2484616265631319501_n[1].jpg
ONE
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Apart bordje hoor. Een Akai Deep Impact, 2(!) Tech21 pedalen. Speel je in een Muse coverband? :mrgreen:
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Bericht door djababass »

tieleman schreef:Apart bordje hoor. Een Akai Deep Impact, 2(!) Tech21 pedalen. Speel je in een Muse coverband? :mrgreen:
ik ben dan ook een beetje apart :roll: nee hoor , ik verkoop niet snel iets . een verzameling van vele jaren zullen we zeggen :D
ONE
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Een lampje die aangeeft dat de voeding aanstaat? geniaal. Hoe heb je dat gefabriekt?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Bericht door djababass »

Muziekschuur schreef:Een lampje die aangeeft dat de voeding aanstaat? geniaal. Hoe heb je dat gefabriekt?
Toch niet hoor als je de stekker insteekt brand het lichtje, er zijn wel schakelaars met led maar die willen 12v komt mss nog .
eens googelen zekers led 9v :D
ONE
Plaats reactie