Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

djababass schreef:eindelijk een kistje gemaakt :D :D
Mooie chorus/flanger. :-)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nou led 9v levert van alles op... :oops:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Wat dan?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Niet iets waar ik wijs uit wordt.... :nono:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

oie, die akai lijkt mij toch ook wel erg leuk!!

En tielemand, die Diabolik is een GAS reminder!!

Voor nu doe ik het hiermee:
Afbeelding
Path:
in-->OC2--> Wonderlove --> Enveloope --> destination Thump --> pitch black --> out

De enveloope is een envelope loop pedaal... is te schakelen om te werken als een gewoon loop pedaal, of een aanslag/envelope gevoelig pedaal :D In deze loop:
Octabvre-->You'reDoom-->Proton-->Phantasm-->Baby Quasar->Chorus/Flanger-->Space Echo

Nu nog een extra fuzz (Diabolik.. damn you tieleman!!) en een ring modulator van Moog of Dunlop.. lekker eigewijs freak board!! :mrgreen:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
djababass
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2012, 14:59

Bericht door djababass »

berth schreef:
djababass schreef:eindelijk een kistje gemaakt :D :D
Mooie chorus/flanger. :-)
het eerste bakje dat ik kocht , nog altijd blij mee
ONE
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

djababass schreef:
berth schreef: Mooie chorus/flanger. :-)
het eerste bakje dat ik kocht , nog altijd blij mee
Ik heb er juist meerdere gehad eerst en altijd wat tegen de prijs van deze aan zitten hikken. Maar nu ik hem heb is het wel een blijverd. :-)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

IMAG1544.jpg
Mn nieuwe bordje. De kist is te diep om de pedalen zo er in te plaatsen, dus een verhoging gemaakt. Daar kunnen mooi kabels en een stekkerdoos in.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Nieuw bordje

Bericht door Erwin1983 »

Ik ben bezig een nieuw bordje te maken.
Showmaster 48 blijft een baaskoffertje om als basis mee te werken.
Toevoeging is een hottubes van electro harmonix. Deze was ik eerder van plan om weg te doen omdat ik hem voor de bas niet bruikbaar vond.
Een vader van een vriend van me heeft hem onder handen gehad en het een en ander erin veranderd waardoor hij een heerlijke smerige zooi ervan maakt.
image.jpg
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Hetzelfde kistje als ik (zie boven :D ) maar jouw binnenwerk wordt anders. Ook erg netjes, ik heb er ook over gedacht om het op die manier te doen, met etages. Uiteindelijk toch gekozen voor een schuine plank waardoor het één oppervlak blijft, en die heb ik beplakt met tapijttegel. Ik merk dat ik fijner vind. Je kan hierdoor makkelijker wisselen van pedalen, zowel het soort als de plaatsing.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

rich13 schreef:Hetzelfde kistje als ik (zie boven :D ) maar jouw binnenwerk wordt anders. Ook erg netjes, ik heb er ook over gedacht om het op die manier te doen, met etages. Uiteindelijk toch gekozen voor een schuine plank waardoor het één oppervlak blijft, en die heb ik beplakt met tapijttegel. Ik merk dat ik fijner vind. Je kan hierdoor makkelijker wisselen van pedalen, zowel het soort als de plaatsing.

Ja klopt! Elke keer als ik iets wijzig ben ik genoodzaakt een nieuw bord in elkaar te knutselen.
Ik moet wel zeggen dat ik daar erg veel lol aan beleef :D
Zoals jij het hebt gedaan is in de praktijk wel een stuk werkbaarder. Je kan overal makkelijk bij en als je iets wilt wijzigen is dat zo gedaan.

Als die van mij gereed is post ik het eindresultaat. Moet even sparen voor nieuwe kabels dus het zal nog even duren.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ik word gek...

Afbeelding

Pitchfork versus Dexter II: Ik had gehoopt dat de ene beter was dan de andere maar ze zijn beiden goed en hebben gewoon een verschillend karakter.
Dexter heeft betere presence, Pitchfork heeft betere attack. De ene straalt bij single tones, de andere bij accoorden. Bleh. :?
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Hehe, en als ik die bakjes boven je board zie liggen dan ben je ook nog niet klaar met proberen :D
2 pedaltrains?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

DiMarco schreef:Dexter heeft betere presence, Pitchfork heeft betere attack. De ene straalt bij single tones, de andere bij accoorden.
Nou, dan is de oplossing toch gewoon ze allebei op je plank houden. More is more!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Gisteren de nieuwe pedalenbak meegenomen met bandrepetitie, en de opstelling werkt prima. Misschien dat de Phathed nog iets omhoog moet :). Maar potdomme, dat ding is wel een stuk zwaarder dan mn oude Stagg koffertje.....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie