Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Kan een voodoo lab dat niet uitpoepen?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Nee, de VoodooLab kan dat niet. Je zou wel de Cioks DC10 kunnen gebruiken: die kan dat wél.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

De Woolly-kloon is binnen met dank aan Rogier die het pedaal heeft gemod. :worship: Ben nu wel klaar geloof ik. De volgorde is volgens mij ook goed zo. Betere ideeën?
Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Leuke plank Fred!
persoonlijk zou ik oc2->woolly->neo->pblack->vt eens proberen. In ieder geval de neo zo laat mogelijk in de keten. En de pb ook, om alles richting DI en amp stil te kunnen krijgen. Blijft smaakt. leuke pedalen!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

image.jpg
image.jpg
Nou dan ook maar mijn bescheiden plankje hier. Past precies in zo'n snoerenkoffertje, en word gevoed door een Harley Benton powerblock. De Solid Gold Beta is inmiddels vervangen voor een Pigtronix Bass Fat Drive (de Beta klonk me toch iets te donker). Misschien komt er ooit nog een andere tuner, deze is van Boston en ik ben er niet zo tevreden mee. Ik ben altijd wel gecharmeerd van de Korg Pitchblack (heb ik ook op mijn gitaarpedalboard), die is true bypass en trackt beter.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

SpcMnk schreef:Leuke plank Fred!
persoonlijk zou ik oc2->woolly->neo->pblack->vt eens proberen. In ieder geval de neo zo laat mogelijk in de keten. En de pb ook, om alles richting DI en amp stil te kunnen krijgen. Blijft smaakt. leuke pedalen!
Thanks, ik ga wel even experimenteren.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

viersnaar schreef:Nee, de VoodooLab kan dat niet. Je zou wel de Cioks DC10 kunnen gebruiken: die kan dat wél.
Meh, ik heb nu die T-Rex Fuel Tank erin zitten en die bevalt eigenlijk uitstekend. Die Cioks is ook wel pittig duur zeg :? Maar ja, lijkt wel de beste oplossing te zijn.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Keuzes, keuzes...
Maar wat is nou 200 euro voor een goede voeding, als je voor een kapitaal aan bassen en versterkers hebt?!
:wink:
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

De laatste maanden de boel weer omgegooid. Boss LS-2, RV-5, MXR Micro Amp en Darkglass B3K out... Darkglass VMT, Boss DD-7 en MXR Bass Compressor in, George L's vervangen door EBS-kabeltjes (want nog smaller) en alles weer in de Diago Gigman.

Afbeelding
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Waar heb je die EBS-kabeltjes vandaan? Ik heb er reeds een aantal maar zou er nog een paar extra willen.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Bij Keymusic: https://www.keymusic.com/nl/item/ebs-pcf-10-patch-cable/" onclick="window.open(this.href);return false;
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Afbeelding

Na jaren van switchen en "voorlopige oplossingen" eindelijk eens alles vastgevezen.

Het bord is een DAP showmaster 24 met een plaat mdf er in. Ingang is een zelfgemaakte patchbox waarbij ik kan switchen naar mijn wirelesskanaal (line 6 G30 met een toggle. Dan de boss LS-2 met in de loop boss OC-2, mxr bass envelope filter en een boss GEB-7. Tweede loop is leeg om clean volume te boosten. Dan een basscreamer, korg tuner en dan naar de vt bass (gebruik ik enkel om op repetitie mijn fulltube klank na te bootsen op een ss versterker) en dan terug naar de patchbox.

De boss loop station (samen met footswitch) dienen om live samples af te spelen dmv voetbediening. Die lijn gaat ook naar de patchbox en zo naar een DI.

Alles gevoed met een T-rex fuel tank junior (5 x 120 mA) dus voor de line 6 (200mA) heb ik twee uitgangen moeten doorlussen. De andere pedalen zijn verdeeld en gedaisychained over de andere drie uitgangen.
Gebruikersavatar
Drakeskullnl
Berichten: 343
Lid geworden op: 25 jun 2014, 15:51

Volgorde?

Bericht door Drakeskullnl »

Begin nu een beetje wat pedaaltjes bij elkaar te gooien, maar ben nog niet uit over de volgorde.
Ik wil er ook nog een Wah bij zetten in de toekomst.
Wat zouden jullie hiermee doen? (Zie afbeelding + denk er nog een cry baby bij)
Bijlagen
Loop/soundOnSound, Flanger, Overdive/distortion, compressor (en er moet nog een wah bij)
Loop/soundOnSound, Flanger, Overdive/distortion, compressor (en er moet nog een wah bij)
Martin
============------============
Raggen met hart en ziel.
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Bericht door StenBass »

Ik zou gaan voor: Crybaby - compressor - drive - flanger - delay
Maar gewoon veel uittesten en kiezen voor de volgorde die jij het beste vind klinken :D
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Mijn huidig bordje, die grote bak is een distortion, octave up en fuzz.
Bijlagen
foto.JPG
Plaats reactie