Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
emilk
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:26

Bericht door emilk »

nice board! hoe bevalt die chorus? Heb hem zelf ook vind hem echt heel vet
no fuzz for uzz!!! 8)
waar een bas is is een weg :)
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

emilk schreef:nice board! hoe bevalt die chorus? Heb hem zelf ook vind hem echt heel vet
Zeer vette chorus, id winkel verschillende vergeleken, deze was veruit de lekkerste.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Afbeelding

Koen had 2 pagina's terug toch gelijk want dit werkt aanzienlijk beter 8) .
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De Manta! Tell me more..!! Veel vids gaan te diep in op de onzin, maar ik wil graag je mening horen over de iets minder heftige settings.
Hoe is het gevoel van headroom bvb.. ben benieuwd. Vet ding.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Doel je met headroom op hoe het filter reageert op je spel? Want ik krijg envelope filters die ik tot nu toe had nooit aan het zingen op de manier zoals ik wil (tenzij ik slap). Ik kom op de een of andere manier nooit boven de treshold van zo'n pedaal om het filter echt met mijn vingers te laten praten.
De overdrive/distortion/fuzz sounds die extra in dit pedaal zitten zorgen ervoor dat bovenstaand geen probleem meer is. Hoe ver het filter open gaat en de lengte hiervan zijn opeens makkelijk te beïnvloeden en op dat moment wordt de Manta voor mij een prettig verlengstuk. Maar het zijn dan niet de meest traditionele autowah klanken.

Persoonlijk vind ik het geluidskarakter zonder toevoeging van de drive/dist/fuzz wat steriel, maar dat is wellicht ook te wijten aan mijn passieve bassen en speelstijl (in youtube demo's zie ik toch veelal actieve instrumenten). Overigens is de Manta wel expressiever dan de autowahs in mijn Zoom MS-60b en vooral veelzijdiger. De LFO (met tap tempo!) is een gave toevoeging voor experimentele sounds (of juist voor de geijkte dubstep wobbles). En dat allemaal in één doosje. Nog niet zo heel lang geleden moest je voor dit soort sounds een dure moogerfooger, tremolo en fuzz pedalen kopen of laten maken. Ik zie dit pedaal dan ook eerder als een synthesizer pedaal, een moderner alternatief voor de EHX Bass Micro Synth bijvoorbeeld.

Youtuber Adam Aarts heeft een aantal aardige demo's waar het pedaal in context wordt gebruikt. Ik moet met mijn poprockbandje nog een nummer vinden waar 'ie goed past. :x
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nee, soms klinken ze zo afgeknepen alsof ze het hele frequentiegebied niet gebruiken. Ik heb Mr Adam even bekeken, die haalt er gave sounds uit. De LFO en instelbare waveforms maken me wel warm. Binnenkort moet er maar eentje komen.. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Dit is nieuwe versie van mijn pedalboard, nu alleen nog het board er onder bouwen :mrgreen:

Afbeelding

Begint bij ABC kastje (drie bassen in, een uit), naar tuner, naar PD7 naar basswhammy naar marshal reflector (reverb) naar switchblade. Kanaal a (voor bas) gaat naar mx82, naar CE5, naar BF3 naar Ditto loper en daarna na basversterker. kanaal b gaat naar mico pog, Blackstar dual en dan naar buizenbakje gitaarversterker. (heb je ook geen gitarist nodig :jam: )
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Afgelopen zaterdag lagen onze pedalboards strak tegen elkaar aan op de vloer van Midtown.
Cape Canaveral was er niks bij... :shock:

Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Tjemig... :shock: En welke is die van jou?
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Dat kleintje achteraan. :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Kleine update van mijn board(je), vorige week een MXR compressor overgenomen van forumlid Nieltse en van het weekend ingepast. Past allemaal precies :D

Afbeelding
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Mooie plank.
Waarom staat je OC-2 voor je compressor? Ik heb beide opties getest en ik vond de tracking/klank toch net iets beter met mijn compressor voor de OC-2.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Zijn dat die kleine ebs patch kabeltjes? Bevallen ze?
Basvarken schreef:Dat kleintje achteraan. :lol:
Wat staat daar allemaal voor moois op? Ik herken alleen een POG2 en die Joyo overdrive.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Len schreef:Zijn dat die kleine ebs patch kabeltjes? Bevallen ze?
Ze zijn klein, voelen degelijk en ze geven m'n signaal door dus in die zin ja, maar qua duurzaamheid ed heb ik geen idee want ik heb ze sinds zaterdag... :wink:
Ik gebruikte hiervoor M/M pluggen ipv kabels maar dit is iig veel compacter en oogt imo netjes, wat ik belangrijk vind. Als ze binnen nu en een jaar beginnen te haperen zal ik sowieso een update geven, maar geen nieuws is goed nieuws.

Vind ze niet echt goedkoop trouwens, maar misschien ben ik niets gewend (4e p.st.)
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Len schreef: Wat staat daar allemaal voor moois op? Ik herken alleen een POG2 en die Joyo overdrive.

Electro Harmonix Crying Bass Wah/Fuzz
Electro Harmonix POG2
Tech 21 VT Bass
Joyo American Sound

Digitech Drop (polyfoon drop tune)
TC Electronics Polytune (stemapparaat)

Lehle DUAL SGOS amp switcher

Fame DCT-200 Multi-Power Supply
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie