Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Klopt! De positie van de pedalen staat vast op deze manier.
Als er iets veranderd qua pedalen dan maak ik weer een nieuw bord.
Het is ook niet m'n eerste :D
En er gaan vast nog wat volgen...
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2909
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Het zou niets voor mij zijn, zo iedere keer weer een nieuw bord maken. Voor mij is een pedaltrain-achtig board toch nog steeds het makkelijkste/meest praktische. Maar zolang jij je plezier er uithaalt, wie ben ik dan om er iets over te zeggen. :lol:

Dat doet mij eraan denken dat mijn boardje ook al weer veranderd is. Slecht fototje (stukje geknipt uit de overzichtsfoto van m'n hele setup):
Afbeelding

Bas -> Polytune -> Boss OC-2 -> BassScreamer -> Big Muff (gemod door mezelf: was een NYC Muff, maar nu ongeveer een groene russische muff, met nog wat extra mogelijkheden, en een gouden paint job) -> EMMA Discumbobulator -> Earthquaker Devices The Depths -> Line6 DL4 -> Amp.

Nu krijg ik er helaas niets meer bij. Of misschien is dat wel een goede zaak? :lol:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje te dubben met verschillende effecten.
Krijg er toch steeds niet de bevrediging uit die ik zoek.

Nu gebruik ik:
Bas > Snark SN10 Tuner > Dunlop Bas Wah > Big Muff DLX > Palmer Unterton octaver > Line 6 Echo Park.

Hieraan wil ik toevoegen/wisselen:
Een Boss BF-3 (Flanger) en een Boss CEB-3 (Chorus).
De Big Muff DLX voor een Tech 21 VT Bass (verwisselen of toevoegen, ben ik nog niet over uit).

Wat ik me afvraag:
- Is de gebruikte volgorde (los van smaak) logisch?
- Plaats ik de Boss pedalen na de Big Muff, voor de Echo park?... en zo ja, hoe zet ik die dan samen met de octaver in volgorde?
- Waar zet ik een synth (Akai Deep Impact) optioneel het slimst weg in deze setup?
- Is de VT een toevoeging op de Big Muff, of valt 't een voor 't ander te wisselen? Ik zoek naar een moderne, diepe en wat agressieve sounds, voor zo ver heb ik die nog niet gevonden in de Big Muff, maar ik vind 'm ook wel heel vet.

Dus best veel vragen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met wat nuttige tips.
Ik krijg hoe langer hoe meer vragen...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Het blijft, uiteraard, een kwestie van proberen en instellen naar smaak.

Wat betreft de boss pedalen, flanger en chorus, die zou ik achter de muff plaatsen.
Een VT zal zeker een toevoeging zijn als je zoekt naar een diepe en agressieve sound. Deze werkt ook prima met een muff. Mijn ervaring zegt dat je dan de muff achter de VT moet plaatsen. De VT voor een basissound en de Muff voor de boost, brul, extra laag modder :D

Maar het blijft een kwestie van proberen. Stel alles op zo dat je het makkelijk heen en weer kan schuiven. Pedalen reageren op elkaar en het maakt zeker uit waar ze in de keten komen te staan!
Leuk projectje en een mooi set pedalen :jam:
Have fun!!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

De tuner aann het begin en de delay aan het einde zijn perfect logisch. Met een wah heb ik geen ervaring, maar ik zou wel mijn octaver direct na de tuner zetten. Op die manier krijgt hij het schoonste signaal waar hij het beste mee kan werken. Daarnaast is een fuzz/distortion na een octaver gewoonweg briljant. :D Waar de wah het beste past weet ik niet, misschien een kwestie van even proberen of hij voor of na je muff bet beste klinkt?
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

een wah na een muff geeft echt een schitterende piekige synthy sweep. de cliff burton, soort van. lekker heur.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Van te voren altijd even alle mogelijkheden testen voordat je ze op je pedalboard vastzet. Ik heb mijn volgorde momenteel zo staan: tuner > EHX Pitchfork (gebruik ik voornamelijk voor octaver en af en toe detuner) > Wah > ABY blend > Amp. In de ABY blend zit dan vervolgens een Zoom ms-60B en Digitech Bass Synth wah.

Via de Zoom ms-60B kan ik eventueel fuzz emuleren. Klinkt redelijk authentiek door een buizenversterker. Wah reageert alleen niet zo mooi tenzij je hem erachter zou zetten zoals ikheetbas al zei. Is dus net de keuze wat je wilt. Ik gebruik mijn wah ook absoluut niet met fuzz of andere dirt.

Volgensmij is de algemene volgorde ongeveer zo: Wah > Compression > Overdrive/fuzz > EQ > Modulation/Synth > Level > Reverb/Delay
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

De huidige versie... De Blueberry ruilt soms van plaats met een B3k, afhankelijk van welke band het is.
image.jpeg
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Hier mijn plankje:
Afbeelding

Fender AB (wireless/wired) > Korg Tuner (bypassed-altijd AAN) > Boss OC2 > Digitech RP360 > Eventide H9 (met FS3x switch pedaal) > Zoom MS100BT

De H9 is mijn centrale unit voor met name modulatie effecten en weirde dingen, de Zoom gebruik ik voor een dikke distortion, de Digitech als reverb, delay en drive ingesteld (stomp mode), de OC2 staat vrij subtiel afgesteld voor als het net een tikke lager mag.

Ik ben voorlopig tevree... (denk ik)
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Nog een keer dat gammading verwisselen voor een proper zwart stekkerblok en gaan!
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Ik hou het tegenwoordig lekker simpel: tuner - drive - compressor - eventueel wat EQ indien nodig.
De bass DI+ gebruik ik thuis en tijdens repetities om zonder versterker te spelen via de DI.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Niet overdreven uitgebreid, en toch alles wat ik nodig heb:
--> Mooer Graphic B -> EHX Micro POG -> Korg Pitchblack -> Boss ODB-3 -> Ashdown NM2 --->
Allemaal op de superpraktische Pedaltrain Mini geparkeerd, vooral die Micro POG is leuk (en verassend vaak bruikbaar) speelgoed :D
Bijlagen
FullSizeRender.jpg
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Tof boardje! Ik heb de NM2 ook, staat eigenlijk altijd wel aan in de FF tribute (logisch) met daarnaast nog een PD7 van Ibanez. Die POG lijkt me ook wel erg leuk!
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Hajvb schreef:Tof boardje! Ik heb de NM2 ook, staat eigenlijk altijd wel aan in de FF tribute (logisch) met daarnaast nog een PD7 van Ibanez. Die POG lijkt me ook wel erg leuk!
Ja die NM2 ben ik nog steeds blij mee, door de 2 channels + de ODB-3 kan ik alles van licht randje, zware distortion tot de scherpe (nog extremere) distortion van de Boss.
Wel heb ik het idee dat de NM2 het hoog een beetje wegsnoept, alsof de tone-knop op de bas (een beetje) wordt dichtgedraaid. Heb jij dat ook?
Bij de (passieve) OLP viel dat nog niet zo op, maar met de Sandberg (treble meestal wat geboost) moest ik toch steeds bedenken of ik 'm tijdens 'n liedje wel of niet in zou trappen (en zo een stukje, soms nodige, treble verliezen).
Bij OLP staat ie ook bijna altijd aan, daar wordt de klank ook echt beter van, bij de Sandberg is dat niet altijd (/meestal niet) zo.
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Prachtstukje techniek natuurlijk, maar als je aan het spelen bent.. word je dan dusdanig blij van het geluid dat het kleine kapitaaltje, wat aan de H9 hebt uitgegeven, te verdedigen valt? Ik vind het nogal geld namelijk. Komt dat goed tot uiting in je gear? Wat voor amp heb je bvb ?
(open vraag hoor, geen schuldvraag).
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie